Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Mylona, Chrysoula"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Η λειτουργία της οικογένειας με παιδιά με αυτισμό και νοητική υστέρηση από την οπτική των μητέρων και η επίδραση της πανδημίας Covid-19 στην οικογενειακή ζωή.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2023-12-07) Αλεξανδρή, Ευαγγελία-Ραφαηλία; Μυλωνά, Χρυσούλα; Alexandri, Evangelia-Rafailia; Mylona, ChrysoulaΜε την παρούσα πτυχιακή εργασία επιχειρείται να διερευνηθεί το πώς λειτουργεί μια οικογένεια με παιδιά που παρουσιάζουν νοητική υστέρηση ή αυτισμό και περαιτέρω να διερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίο επηρέασε η πανδημία COVID 19 την καθημερινότητα των ιδιαίτερων αυτών οικογενειών. Στο πλαίσιο αυτό κρίθηκε αρχικά χρήσιμη η αναφορά σε έννοιες του αυτισμού και της νοητικής υστέρησης. Περαιτέρω διατυπώθηκαν σχετικά ερευνητικά ερωτήματα, που θα επιχειρηθούν να απαντηθούν μέσω μιας εκτεταμένης βιβλιογραφικής ανασκόπησης, σχετικά με τα παρακάτω ζητήματα: • Ποια προβλήματα αντιμετωπίζει ένα παιδί με αυτισμό και νοητική υστέρηση; • Πώς επηρεάζει ο αυτισμός ή η νοητική υστέρηση τις σχέσεις των παιδιών με τους γονείς και τα αδέλφια του; • Πώς η πρόσφατη πανδημία της COVID-19 και ο εγκλεισμός λόγω αυτής, επηρέασε τα παιδιά με νοητική υστέρηση ή αυτισμό και αν συνέλαβε περαιτέρω στην επιδείνωση της κατάστασή τους; • Επηρέασε η πανδημία τις σχέσεις μεταξύ των μελών της οικογένειας και των παιδιών με νοητική υστέρηση/ αυτισμό; Κύριος σκοπός της εργασίας, είναι η συγκέντρωση δημοσιευμένων βιβλιογραφικών δεδομένων, ώστε να γίνει ευχερέστερη η πληροφόρηση και η μετάδοση γνώσεων για το συγκεκριμένο θέμα, αλλά και να πραγματοποιηθεί η μετάδοση νέας γνώσης μέσω της συγκέντρωσης σχετικών εργασιών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης διαπιστώθηκε πως τα παιδιά με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, νοητικής υστέρησης και οι οικογένειες τους αντιμετωπίζουν δυσκολίες στης συνύπαρξη τους λόγω των συναισθηματικών συμπτωμάτων, προβλημάτων συμπεριφοράς και κοινωνικών προβλημάτων. Οι γονείς βιώνουν υψηλά επίπεδα ψυχολογικής δυσφορίας, κατάθλιψης και άγχους. Επιπλέον, διαπιστώθηκε πως οι μητέρες παρουσιάζουν υψηλότερα επίπεδα άγχους και κατάθλιψης από τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας καθώς συνήθως είναι οι κύριοι φροντιστές των παιδιών. Η πανδημία covid-19 πρόσθεσε επιπλέον αγωνία λόγω της απομόνωσης και διατάραξης της καθημερινής ρουτίνας των παιδιών. Η αβεβαιότητα γύρω από τον COVID-19 και η συνεχής ροή νέων πληροφοριών λειτούργησαν αρνητικά αυξάνοντας την αγωνία. Οι φροντιστές δεν ήταν σε θέση να δώσουν προειδοποιητικά σήματα για την επικείμενη αλλαγή, ώστε τα άτομα με αυτισμό και νοητική υστέρηση να ανταποκριθούν καλύτερα στη νέα κατάσταση. Η απουσία αυτών των προειδοποιητικών σημάτων λόγω της άμεσης επιβολής του lockdown, οδήγησαν τα άτομα με αυτισμό, νοητική υστέρηση και τις οικογένειες τους σε μεγαλύτερα επίπεδα αγωνίας. Για την εκπόνηση της πτυχιακής αυτής εργασίας, διενεργήθηκε αναζήτηση αρθρογραφίας – κυρίως στην αγγλική γλώσσα- σε διάφορες μηχανές αναζήτησης όπως PubMed και Scopus.