Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Nikiforidi, Angeliki"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Η επίδραση της ηλεκτρονικής από στόμα σε στόμα επικοινωνίας (eWoM) στην πρόθεση για online αγορές των καταναλωτών του Ηρακλείου(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμού, 2025-09-18) Νικηφορίδη, Αγγελική; Nikiforidi, Angeliki; Κουργιαντάκης, Μάρκος; Kourgiantakis, MarkosΕισαγωγή: Η ανάπτυξη των τεχνολογιών που βασίζονται στο διαδίκτυο έχει δημιουργήσει πάμπολες ευκαιρίες ανάπτυξης του τομέα επικοινωνίας electronic Word of Mouth (eWoM). Σε αυτό φυσικά βοήθησε η εμφάνιση και ευρεία χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (ΜΚΔ). Κατά συνέπεια, η WoM στα ΜΚΔ μπορεί να φτάσει σε υψηλά επίπεδα εμπιστοσύνης από τη μεριά του καταναλωτή. Σκοπός: Η παρούσα πτυχιακή εργασία εστίασε στη διερεύνηση της επίδρασης της eWoM επικοινωνίας στην πρόθεση για online αγορές των καταναλωτών του Ηρακλείου Κρήτης. Μεθοδολογία: Για τις ανάγκες της παρούσας μελέτης, πραγματοποιήθηκε τόσο πρωτογενής, όσο και δευτερογενής έρευνα. Ο πληθυσμός μελέτης ήταν οι ενήλικες κάτοικοι του Ηρακλείου Κρήτης, ελληνικής εθνικότητας που ομιλούσαν την ελληνική γλώσσα. Η παρούσα έρευνα χρησιμοποίησε δείγμα ευκολίας, με 227 συμμετέχοντες έως το πέρας της περιόδου συλλογής δεδομένων. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ένα ενιαίο ερωτηματολόγιο που κατασκευάστηκε με τη βοήθεια του Google Forms και διανεμήθηκε στους συμμετέχοντες μέσω email, ανάρτησης στα ΜΚΔ, από στόμα σε στόμα και μέσω υπηρεσιών άμεσων μηνυμάτων. Η στατιστική ανάλυση πραγματοποιήθηκε στο στατιστικό λογισμικό IBM SPSS 26.00, με όλους τους ελέγχους να είναι δί-πλευροι σε επίπεδο σημαντικότητας α = 0,05. Αποτελέσματα: Στην ηλικιακή ομάδα 25–30 ετών, το 75% των συμμετεχόντων απά-ντησε ότι αγοράζει πάντα μετά από έκθεση σε διαφημιστικά μηνύματα στα ΜΚΔ, ενώ στην ομάδα 31–40 ετών μόνο το 27,8% απαντά ότι «συχνά» τελεί υπό την επίδραση διαφήμισης. Το 44,7% των 31–40 ετών συμφωνεί ότι η ανάγνωση σχολίων στα ΜΚΔ αυξάνει την αυτοπεποίθησή τους πριν από την αγορά, με επιπλέον 50% να συμφωνεί απόλυτα. Όσον αφορά στο φύλο, το 77,8% των γυναικών «συμφωνεί» ότι εμπιστεύεται τις κριτικές, έναντι 22,2% των ανδρών. Μετά από θετικά σχόλια, το 60% όσων δηλώνουν «σε σχέση» θα πραγματοποιήσουν μελλοντική αγορά, ενώ το 49,3% των έγγαμων συμμετεχόντων συμφωνεί στο ίδιο. Σε αρνητικές κριτικές, το 81,9% των γυναικών επη-ρεάζεται από αυτές, συγκριτικά με 18,1% των ανδρών. Οι συμμετέχοντες σε σχέση κα-τά 55,6% «συμφωνούν απόλυτα» ως προς την αξιοπιστία σχολίων από κοντινά πρόσωπα, ενώ οι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου κατά 45% «συμφωνούν απόλυτα» στη χρήση κριτικών από το 7ο άτομο στη λίστα με τους φίλους τους. Συμπεράσματα: Η eWoM αποδεικνύεται καθοριστικός παράγοντας στην αγοραστική πρόθεση, με δημογραφικούς παράγοντες, εμπιστοσύνη σε κριτικές και κοινωνική εγγύ-τητα να ενισχύουν ή να αναστέλλουν την ηλεκτρονική αγορά. Οι επιχειρήσεις πρέπει να επενδύσουν σε διαφάνεια, συστήματα πιστοποίησης και προσωποποιημένες ψηφιακές στρατηγικές (AI, προτάσεις προϊόντων) για βελτίωση εμπιστοσύνης και απόδοσης.