Λογότυπο αποθετηρίου
  • Ελληνικά
  • English
  • Σύνδεση
Λογότυπο αποθετηρίου
  • Κοινότητες & Συλλογές
  • Όλο το DSpace
  • Ελληνικά
  • English
  • Σύνδεση
  1. Αρχική
  2. Πλοήγηση Ανά Συγγραφέα

Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Ntarda, Glykeria"

Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
  • Φόρτωση...
    Μικρογραφία εικόνας
    Τεκμήριο
    Η ικανοποίηση ασθενών από τις υπηρεσίες υγείας στα χειρουργεία μιας ημέρας ενός δημόσιου νοσοκομείου.
    (ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., Σχολή Επιστημών Υγείας (ΣΕΥ), ΠΜΣ Προηγμένη Κλινική Πρακτική στις Επιστήμες Υγείας, 2020-05-29) Ντάρδα, Γλυκερία; Ntarda, Glykeria
    Εισαγωγή: Ο βασικότερος δείκτης αποτίμησης του επιπέδου υπηρεσιών υγείας, είναι η συνολική αντίληψη των ασθενών για τις υπηρεσίες που λαμβάνουν, οριζόμενη ως ικανοποίηση των ασθενών. Κατά τις τελευταίες δεκαετίες, το ενδιαφέρον της έρευνας εστιάζεται ολοένα και περισσότερο στις ανάγκες των ασθενών και το βαθμό ικανοποίησής τους από την παρεχόμενη φροντίδα υγείας. Η εκτίμηση της ικανοποίησης των χρηστών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας είναι καθοριστικής σημασίας καθώς παρέχει συνεχή ανατροφοδότηση και βοηθά στον εντοπισμό λαθών, παραλείψεων και συντελεί στη βελτίωση της ποιότητας. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης, είναι η διερεύνηση της ικανοποίησης των ασθενών που προσέρχονται στα χειρουργεία μίας ημέρας και η αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών που τους παρέχονται. Υλικό και Μέθοδος: Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν ν=200 ασθενείς στο τμήμα ημερήσιων χειρουργείων του νοσοκομείου ΚΑΤ Αθηνών. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο που εφαρμόζεται στις Υ.Π.Ε. και εστιάζει στην ικανοποίηση των ασθενών στα εξωτερικά ιατρεία. Η επεξεργασία των δεδομένων της μελέτης πραγματοποιήθηκε με το πρόγραμμα IBM SPSS 20.0. Αποτελέσματα: Η έρευνα κατέδειξε ότι η «ηλικία» και το «επίπεδο εκπαίδευσης» επηρεάζουν σημαντικά την ικανοποίηση των ασθενών, από τα χειρουργεία ημερήσιας νοσηλείας. Αντίθετα, οι μεταβλητές «είδος επεμβάσεων» και «φύλο» αποδείχθηκε ότι δεν είχαν στατιστικά σημαντική συσχέτιση. Βάσει των αποτελεσμάτων της μελέτης, δεν βρέθηκε σημαντική διαφορά ανάμεσα στα «είδη των επεμβάσεων» και στο «χρόνο αναμονής» (p=0.076). Επιπρόσθετα, δεν παρατηρήθηκε σημαντική συσχέτιση της «ηλικίας» και «χρόνου αναμονής» (p=0.118), στον «χρόνο από το ραντεβού μέχρι την προσέλευση στο χειρουργείο» και τα «είδη επεμβάσεων» (p=0.534) καθώς και μεταξύ «ηλικίας» και «χρόνου από το ραντεβού μέχρι την προσέλευση στο χειρουργείο» (p=0.063). Επίσης δεν υπήρχε σημαντική διαφορά του «φύλου» με «το είδος των επεμβάσεων» (p=0.531) καθώς και κάποια σημαντική διαφοροποίηση «φύλου» σε σχέση με τον «βαθμό συζήτησης φόβων και ανησυχιών» των ασθενών (p=0.870). Σύμφωνα με την έρευνα, παρατηρείται σημαντική διαφορά, στο «βαθμό αξιολόγησης της συνολικής εμπειρίας από το τμήμα του νοσοκομείου», μεταξύ των «ειδών επεμβάσεων», με επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας (p=0.003). Όσοι ερωτώμενοι προέρχονταν από την κατηγορία επέμβασης γενικής χειρουργικής, αξιολόγησαν τη συνολική εμπειρία του τμήματος με μεγαλύτερο βαθμό, σε σχέση με όσους προέρχονταν από την κατηγορία πλαστικής χειρουργικής. Επίσης, βρέθηκε σημαντική συσχέτιση της «ηλικίας» αναφορικά με το «βαθμό αξιολόγησης των χειρουργείων ημέρα» (p=0.002). Αντίθετα, το «φύλο» δεν συσχετίζεται σημαντικά με την «αξιολόγηση των υπηρεσιών των χειρουργείων ημέρας» (p=0.673). Η μεταβλητή που αφορά στο «επίπεδο εκπαίδευσης» βρέθηκε ότι έχει σημαντική συσχέτιση με την «κατανοητή ενημέρωση από το ιατρικό προσωπικό σχετικά με το πρόβλημα υγείας, την επέμβαση ως την θεραπεία», καθώς και όσον αφορά στη «συνολική αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών στα χειρουργεία ημέρας» (p=<0.001). Επίσης, διερευνήθηκε ο «τόπος εκτίμησης « σε σχέση με τα «είδη των επεμβάσεων» και διαπιστώθηκε σημαντική διαφοροποίηση (p=0.013). Συμπεράσματα: Η έρευνα κατέδειξε ότι, οι ασθενείς που εισάγονται σε ειδική νοσηλευτική μονάδα παραμένουν εκεί, για σύντομο χρονικό διάστημα προκειμένου να υποβληθούν σε κάποια προγραμματισμένη ή μη χειρουργική επέμβαση (μέχρι την πλήρη ανάνηψη και έξοδο προς το σπίτι) παρουσιάζουν αυξημένα ποσοστά ικανοποίησης . Από την παρούσα μελέτη προκύπτει ότι οι μεταβλητές «ηλικία» και «επίπεδο εκπαίδευσης» επηρεάζουν την ικανοποίηση των χρηστών. Στην ερώτηση «Χρόνος αναμονής στα χειρουργεία μίας ημέρας σε (λεπτά)» προέκυψε ότι ο χρόνος αναμονής είναι πάνω από 40 λεπτά ποσοστό (50,5%),αυτό μπορεί να οφείλεται στην σοβαρή έλλειψη του έμψυχου δυναμικού. Οι χρήστες απάντησαν στην ερώτηση «Πλήρη και κατανοητή ενημέρωση από το ιατρικό προσωπικό σχετικά με το πρόβλημα υγείας και την επέμβαση ως θεραπεία», ποσοστό (95,5%). Στην ερώτηση «Συζήτηση ανησυχιών και φόβων ασθενών με νοσηλευτές» οι απαντήσεις φτάνουν (94,5%). Συνεπώς, τα χειρουργεία μιας ημέρας (one day clinic or one day surgery), αποτελούν μία εναλλακτική δομή νοσοκομειακής περίθαλψης. Άλλωστε η αξιολόγηση και η ικανοποίηση των ασθενών αποτελούν προϋπόθεση για την παροχή φροντίδας υψηλής ποιότητας και ανατροφοδότησης των συστημάτων υγείας. Είναι απαραίτητο οι ασθενείς να αντιμετωπίζονται ως ενιαία βίο-ψυχοκοινωνικό- πνευματική οντότητα. Η προσέγγιση αυτή τονίζει τη σημασία της ενσωμάτωσης, της αξιολόγησης, των αναγκών των ασθενών στο θεραπευτικό πρόγραμμα των χειρουργείων μιας ημέρας, με παράλληλο προβληματισμό για το κόστος των χειρουργημένων ασθενών αφού ταλανίζει τόσο τις διοικήσεις των Νοσοκομείων, όσο και την ίδια την πολιτεία ειδικά τώρα στην περίοδο της οικονομικής κρίσης που διανύουμε.

Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΕΛΜΕΠΑ, Τηλ: (+30) 2810 379330, irepository@hmu.gr

  • Οδηγίες Χρήσης
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική cookies
  • ΕΛΜΕΠΑ

Copyright © 2025, Τμήμα Υποστήριξης Εκπαιδευτικών Διαδικασιών, ΕΛΜΕΠΑ | Βασισμένο στο Dspace