Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Ntaskas, Evangelos"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Η συμπεριφορά των καταναλωτών στην Ρόδο σε σχέση με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των super markets.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, 2024-11-18) Ντάσκας, Ευάγγελος; Ntaskas, Evangelos; Χουρδάκης, Μαρίνος; Chourdakis, MarinosΗ παρούσα μελέτη διερευνά τους παράγοντες που επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ αναφορικά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έναντι των επώνυμων προϊόντων. Με επίκεντρο το αστικό περιβάλλον των σούπερ μάρκετ στη Ρόδο, το οποίο προσελκύει ένα ποικίλο μείγμα ντόπιων και τουριστών, η έρευνα αυτή στοχεύει να διακρίνει πώς οι δημογραφικές μεταβλητές και η αφοσίωση στις μάρκες επηρεάζουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών για συγκεκριμένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Η μελέτη χρησιμοποίησε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο για τη συλλογή ποσοτικών δεδομένων από ένα δείγμα 97 συμμετεχόντων. Η συλλογή δεδομένων διευκολύνθηκε με τη χρήση κωδικών QR που τοποθετήθηκαν στις εισόδους και εξόδους των σούπερ μάρκετ, ανακατευθύνοντας τους συμμετέχοντες σε μια έρευνα Google Forms. Η μέθοδος αυτή εξασφάλισε την ακριβή καταχώρηση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και ελαχιστοποίησε τα χειροκίνητα σφάλματα. Το δείγμα κατέγραψε ένα ευρύ φάσμα κοινωνικοοικονομικών καταστάσεων, ηλικιών και πολιτιστικών υποβάθρων, παρέχοντας έτσι μια ολοκληρωμένη εικόνα της καταναλωτικής συμπεριφοράς σε αυτό το δημογραφικό επίπεδο. Η στατιστική ανάλυση περιελάμβανε τη συσχέτιση κατάταξης του Spearman για την αξιολόγηση των σχέσεων μεταξύ της συχνότητας επισκέψεων σε σούπερ μάρκετ και της εμπιστοσύνης στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Τα αποτελέσματα δεν έδειξαν στατιστικά σημαντική συσχέτιση (ρ = 0,070, p = 0,498), γεγονός που υποδηλώνει ότι η συχνότητα των επισκέψεων δεν ενισχύει σε στατιστικά σημαντικό βαθμό τα επίπεδα της εμπιστοσύνης των καταναλωτών έναντι των προϊόντων των ιδιωτικών ετικετών των σούπερ μάρκετ. Ομοίως, η ανάλυση λογιστικής παλινδρόμησης αποκάλυψε ότι δημογραφικοί παράγοντες όπως η ηλικία, το επίπεδο εισοδήματος και η αφοσίωση στην επωνυμία δεν προβλέπουν σε στατιστικά σημαντικό βαθμό την προτίμηση των καταναλωτών έναντι συγκεκριμένων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, με όλες τις μεταβλητές να παρουσιάζουν μη στατιστικά σημαντικά αποτελέσματα. Η παρούσα έρευνα συμβάλλει στην κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών σε περιβάλλοντα λιανικής πώλησης, τονίζοντας ότι, ενώ οι δημογραφικοί παράγοντες παρέχουν κάποιες πληροφορίες, από μόνοι τους δεν υπαγορεύουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών σε πολύπλοκα περιβάλλοντα λιανικής πώλησης. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν την ανάγκη τα σούπερ μάρκετ να λαμβάνουν υπόψη τους ευρύτερους συμπεριφορικούς και βιωματικούς παράγοντες στις στρατηγικές μάρκετινγκ τους.