Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Ouranou, Ermioni"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Παράγοντες που επηρεάζουν την εισαγωγή καινοτομίας σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), ΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Τουρισμού, 2021-06-28) Ουρανού, Ερμιόνη; Ouranou, ErmioniΗ καινοτομία χρησιμοποιείται στο ξενοδοχειακό κλάδο, ώστε ένα εξασφαλίσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις επιχειρήσεις. Το ερευνητικό ερώτημα της εργασίας είναι οι παράμετροι που συμβάλλουν στην υιοθέτησή της καινοτομίας, και οι κυριότεροι τομείς εφαρμογής. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιείται για την συλλογή των στοιχείων είναι η χρήση δομημένων ερωτηματολογίων. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα απάντησαν για το πόσο σημαντικούς θεωρούν τους παράγοντες που έχουν ήδη εντοπιστεί στη βιβλιογραφία (ανταγωνισμό, κόστος υλοποίησης, σχέση με τους προμηθευτές, εξειδικευμένο προσωπικό, αποδοχή από τους πελάτες, συμμετοχή πελατών, νέες τεχνολογίες, ύπαρξη υποκατάστατων, ύπαρξη πληροφοριών για καινοτομίες), στους τέσσερις κυριότερους τομείς στους οποίους μπορεί να εφαρμοστεί η καινοτομία στον ξενοδοχειακό κλάδο: σχεδιασμός νέων υπηρεσιών/προϊόντων, χρήση της τεχνολογίας, management/διοίκηση και στρατηγική marketing. Τα στοιχεία που συλλέγησαν μετά τη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων αναλύθηκαν ποσοτικά με χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS. Παρουσιάζονται πίνακες κατανομής των ποσοστών για κάθε ερώτηση του ερωτηματολογίου, και τα αποτελέσματα απεικονίζονται σε ιστογράμματα ή πίτες. Γίνεται ομαδοποίηση με τέσσερα κριτήρια για περαιτέρω ποσοτική ανάλυση των δεδομένων. Έπειτα, εφαρμόζεται η μέθοδος ανάλυσης πρωταρχικών παραγόντων και ιεραρχούνται οι παράγοντες για τους τέσσερις τομείς. Από τις ξενοδοχειακές μονάδες που συμπεριλήφθηκαν στο στατιστικό δείγμα, η μεγάλη πλειοψηφία, εφάρμοσε κάποιας μορφής καινοτομίας, ενώ ένα μικρό ποσοστό δεν εφάρμοσε κανενός είδους καινοτομία την τελευταία τριετία. Η μεγάλη πλειοψηφία χρησιμοποίησε νέες ή σημαντικά βελτιωμένα προïόντα/υπηρεσίες, ίσα μοιρασμένες είναι οι εφαρμογές στους τομείς της οργάνωσης/management και του marketing, ενώ το μικρότερο ποσοστό χρησιμοποίησε νέες ή σημαντικά βελτιωμένες μεθόδους παραγωγής προϊόντων/υπηρεσιών. Στην συντριπτική πλειοψηφία εφαρμόσθηκε βελτιωτική καινοτομία, σε μικρότερο ποσοστό ημι-ριζοσπαστική καινοτομία, ενώ ένα ιδιαίτερα μικρό ποσοστό ανέπτυξε ένα εντελώς νέο προïόν/υπηρεσία. Ο κυριότερος λόγος υιοθέτησης καινοτομίας είναι η απόκτηση στρατηγικού πλεονεκτήματος σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, ακολουθούμενος από την ανάγκη ικανοποίησης των πελατών και τέλος τη βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων. O ανταγωνισμός αποτελεί τη βασική κινητήριο δύναμη που ωθεί τα ξενοδοχεία να υιοθετήσουν μια μορφή καινοτομίας. Η διαθεσιμότητα εξειδικευμένου προσωπικού αναγνωρίζεται ως πολύ σημαντικός.