Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Pantagakis, Emmanouil"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης και αποδοτικότητας των επιχειρήσεων: Εμπειρική διερεύνηση του κλάδου υψηλής τεχνολογίας (software και hardware) στην Ε.Ε.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), ΠΜΣ Λογιστική και Ελεγκτική, 2014-07-18T14:20:33Z) Πανταγάκης, Εμμανουήλ; Pantagakis, EmmanouilΣτην σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη οικονομία η Έρευνα και Ανάπτυξη (Research & Development), αποτελεί βασικό συστατικό πίσω από την τεχνολογική και την οικονομική ανάπτυξη, τόσο σε επίπεδο χώρας όσο και σε επίπεδο επιχείρησης. Οι επιχειρήσεις στη προσπάθεια τους για βελτιστοποίηση της ανταγωνιστικότητας και της αποδοτικότητας τους στην αγορά, έχουν ως βασικό άξονα την επέκταση των επενδύσεων τους σε Έρευνα και Ανάπτυξη. Είναι λοιπόν, ιδιαίτερα σημαντικό να μελετήσει κάποιος την επίδραση και την αποτελεσματικότητα αυτού του εργαλείου σε επίπεδο επιχείρησης. Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να εξετάσει την σχέση μεταξύ των δαπανών έρευνας και ανάπτυξης (Ε&Α), με την αγοραία αξία και την αποδοτικότητα των επιχειρήσεων. Επίσης, εξετάζεται αν η σχέση Ε&Α και της αγοραίας αξίας της επιχείρησης είναι γραμμική. Μελετάμε 39 ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται στους κλάδους Software και Hardware Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, για την περίοδο 2006-2010. Ως εξαρτημένες μεταβλητές χρησιμοποιήσαμε την αγοραία αξία και την ετήσια απόδοση του ενεργητικού (ROA), ενώ το μέγεθος της επιχείρησης, η μόχλευση και ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων χρησιμοποιήθηκαν ως μεταβλητές ελέγχου. Η ανάλυση των στοιχείων έγινε με panel data analysis, όμως λόγω προβλημάτων ετεροσκεδαστικότητας και αυτοσυσχέτισης επιλέξαμε την εφικτή γενικευμένη μέθοδο τετραγώνων. Τα αποτελέσματα μας δείχνουν, ότι υπάρχει θετική σχέση μεταξύ των επενδύσεων σε Ε&Α και της απόδοσης της επιχείρησης στην αγορά. Αντιθέτως, δεν ισχύει το ίδιο για την Ε&Α και την εταιρική απόδοση, αφού υπάρχει αρνητική σχέση με τον ROA, λόγω της χρονικής υστέρησης. Τέλος, επαληθεύεται η μη-γραμμική σχέση μεταξύ Ε&Α και αγοραίας αξίας της επιχείρησης