Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Papadaki, Vasileia"
Τώρα δείχνει 1 - 4 of 4
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Άμεσες ξένες επενδύσεις και ευρωπαϊκή ένωση.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, 2022-02-18) Παπαδάκη, Βασιλεία; Papadaki, VasileiaΗ Ευρωπαϊκή Ένωση αποτέλεσε μια οικονομική και πολιτική ένωση 27 χωρών η οποία επίσημα συστάθηκε ως Ε.Ο.Κ. το 1958. Υπό το πρίσμα της οικονομικής Ένωσης ανέκυψε ελεύθερη κυκλοφορία κεφαλαίων και υπηρεσιών, ενώ η τελωνειακή ένωση κατεύθυνε τα κράτη μέλη να υιοθετούν ενιαίους δασμούς για τα εξωτερικά προϊόντα. Στο τέλος του Β’ Παγκόσμιου πολέμου ξεκίνησε η οικονομική ανάπτυξη, με τις Άμεσες Ξένες Επενδύσεις (Α.Ξ.Ε.) να αυξάνονται ραγδαία και να κινούνται σε διεθνές επίπεδο. Οι Άμεσες Ξένες Επενδύσεις (Α.Ξ.Ε.) αποτελούν ένα φλέγον θέμα για την οικονομία μιας χώρας. Θεωρούνται μια δέσμη εισροών που περιλαμβάνει όχι μόνο τη μεταφορά κεφαλαίου αλλά και άλλους πόρους, όπως τεχνογνωσία, ειδικές δεξιότητες και μεθόδους παραγωγής, στοιχεία που οδηγούν στην οικονομική ανάπτυξη των χωρών. Οι Α.Ξ.Ε. αποτελούν ουσιαστικό μοχλό ανάπτυξης, μέσω της διάχυσης της τεχνολογίας και της ανάπτυξης του ανθρώπινου κεφαλαίου. Η προσέλκυση ξένων επενδυτών θέτει ως προϋπόθεση τον ρόλο των θεσμών και της πολιτικής σταθερότητας που επικρατεί σε μια χώρα. Η παρούσα μελέτη έχει σκοπό να παρουσιάσει στοιχεία που αφορούν τις Άμεσες Ξένες Επενδύσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δίνοντας συγκεκριμένα στοιχεία για την εξέλιξη των εισροών και των αποθεμάτων και παρουσιάζοντας τρόπους βελτίωσης του επιχειρηματικού κλίματος. Ειδικότερα, στο πρώτο κεφάλαιο, πρόκειται να γίνει λόγος για την εξέλιξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνεπικουρικά με τις Α.Ξ.Ε. στο πλαίσιο μιας ιστορικής αναδρομής, ενώ στο δεύτερο κεφάλαιο θα παρουσιασθεί η οριοθέτηση των Άμεσων Ξένων Επενδύσεων, τα χαρακτηριστικά τους, οι μορφές τους και οι θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί για την περιχαράκωση τους.Τεκμήριο Άμεσες ξένες επενδύσεις και Ευρωπαϊκή Ένωση.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, 2022-02-18) Παπαδάκη, Βασιλεία; Papadaki, VasileiaΗ Ευρωπαϊκή Ένωση αποτέλεσε μια οικονομική και πολιτική ένωση 27 χωρών η οποία επίσημα συστάθηκε ως Ε.Ο.Κ. το 1958. Υπό το πρίσμα της οικονομικής Ένωσης ανέκυψε ελεύθερη κυκλοφορία κεφαλαίων και υπηρεσιών, ενώ η τελωνειακή ένωση κατεύθυνε τα κράτη μέλη να υιοθετούν ενιαίους δασμούς για τα εξωτερικά προϊόντα. Στο τέλος του Β’ Παγκόσμιου πολέμου ξεκίνησε η οικονομική ανάπτυξη, με τις Άμεσες Ξένες Επενδύσεις (Α.Ξ.Ε.) να αυξάνονται ραγδαία και να κινούνται σε διεθνές επίπεδο. Οι Άμεσες Ξένες Επενδύσεις (Α.Ξ.Ε.) αποτελούν ένα φλέγον θέμα για την οικονομία μιας χώρας. Θεωρούνται μια δέσμη εισροών που περιλαμβάνει όχι μόνο τη μεταφορά κεφαλαίου αλλά και άλλους πόρους, όπως τεχνογνωσία, ειδικές δεξιότητες και μεθόδους παραγωγής, στοιχεία που οδηγούν στην οικονομική ανάπτυξη των χωρών. Οι Α.Ξ.Ε. αποτελούν ουσιαστικό μοχλό ανάπτυξης, μέσω της διάχυσης της τεχνολογίας και της ανάπτυξης του ανθρώπινου κεφαλαίου. Η προσέλκυση ξένων επενδυτών θέτει ως προϋπόθεση τον ρόλο των θεσμών και της πολιτικής σταθερότητας που επικρατεί σε μια χώρα. Η παρούσα μελέτη έχει σκοπό να παρουσιάσει στοιχεία που αφορούν τις Άμεσες Ξένες Επενδύσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δίνοντας συγκεκριμένα στοιχεία για την εξέλιξη των εισροών και των αποθεμάτων και παρουσιάζοντας τρόπους βελτίωσης του επιχειρηματικού κλίματος. Ειδικότερα, στο πρώτο κεφάλαιο, πρόκειται να γίνει λόγος για την εξέλιξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνεπικουρικά με τις Α.Ξ.Ε. στο πλαίσιο μιας ιστορικής αναδρομής, ενώ στο δεύτερο κεφάλαιο θα παρουσιασθεί η οριοθέτηση των Άμεσων Ξένων Επενδύσεων, τα χαρακτηριστικά τους, οι μορφές τους και οι θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί για την περιχαράκωση τους.Τεκμήριο Η αποδοχή των σύγχρονων μύθων για την σεξουαλική επιθετικότητα: οι απόψεις των φοιτητών/φοιτητριών των τμημάτων Κοινωνικής Εργασίας και Νοσηλευτικής του ΕΛΜΕΠΑ.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Υγείας (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2024-08-26) Αλισσαβάκη, Χαρίκλεια; Καφήρα, Θεοδώρα; Alissavaki, Charikleia; Kafira, Theodora; Παπαδάκη, Βασιλεία; Papadaki, VasileiaΓενικά Η έρευνα που παρουσιάζεται αφορά την αποδοχή ή μη των μύθων καθώς και στερεοτυπικών αντιλήψεων περί σεξουαλικής επιθετικότητας από τους φοιτητές και τις φοιτήτριες των τμημάτων Κοινωνικής Εργασίας και Νοσηλευτικής του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου. Διερευνάται δηλαδή η στάση που κρατούν οι φοιτητές/φοιτήτριες σε τέτοια θέματα, οι απόψεις και οι αντιλήψεις ή και τα στερεότυπα που συντηρούν για τον θύτη, το θύμα και την σεξουαλική βία ως φαινόμενο. Η ποιότητα παροχής υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας στα θύματα της σεξουαλικής βίας σχετίζεται άμεσα με την στάση των φοιτητών/φοιτητριών σχετικά με τους μύθους περί σεξουαλικής επιθετικότητας, καθώς και με την ακαδημαϊκή εκπαίδευση που λαμβάνουν οι μελλοντικοί εργαζόμενοι στις υπηρεσίες αυτές. Μεθοδολογία Το δείγμα μας αποτελείται από 345 φοιτητές και φοιτήτριες των τμημάτων Κοινωνικής Εργασίας και Νοσηλευτικής του ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Eκτός από τον βασικό σκοπό της έρευνας, να διερευνηθούν οι απόψεις των φοιτητών σε σχέση με τους μύθους για την σεξουαλική επιθετικότητα, ως επιμέρους στόχους θέσαμε να εξεταστεί αν σχετίζεται το φύλο, το έτος φοίτησης, οι θρησκευτικές πεποιθήσεις, ο σεξουαλικός προσανατολισμός αλλά και ο τόπος καταγωγής με τις απόψεις που εκφέρουν οι φοιτητές/φοιτήτριες. Η έρευνα μας ήταν ποσοτική και έγινε με την χρήση ερωτηματολογίου που βασίστηκε στην κλίμακα AMMSA (Acceptance of Modern Myths about Sexual Aggression) και έχει σταθμιστεί στα ελληνικά από τους Hantzi, Lampridis, Tsantila και Bohner. Αποτελέσματα – Συμπεράσματα Τα αποτελέσματα την έρευνας δείχνουν πως οι φοιτητές δεν αποδέχονται τους μύθους σε μεγάλο βαθμό, και συγκριτικά με τις παρελθοντικές έρευνες η αποδοχή των μύθων και των στερεοτυπικών αντιλήψεων παρουσιάζεται μειωμένη. Φαίνεται ότι κάποιες ομάδες όπως για παράδειγμα τα ετεροφυλόφιλα ή τα θρησκευόμενα άτομα τείνουν να αποδέχονται και να συντηρούν περισσότερο τα στερεότυπα αυτά, σε σχέση με άλλες ομάδες όπως για παράδειγμα τα non-binary και άθεα άτομα.Τεκμήριο Οι απόψεις των τελειόφοιτων φοιτητών/τριών του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου για το φαινόμενο της γυναικοκτονίας(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Υγείας (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2024-07-09) Γιαννάκης, Πλούταρχος-Σταμάτιος; Παπανικολάου, Σοφία; Σταύρου, Κωνσταντίνα; Giannakis, Ploutarchos-Stamatios; Papanikolaou, Sofia; Stavrou, Konstantina; Παπαδάκη, Βασιλεία; Papadaki, VasileiaΣτην παρούσα έρευνα προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε τις απόψεις των τελειόφοιτων φοιτητών/φοιτητριών του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου σχετικά το φαινόμενο της γυναικοκτονίας, μέσω μιας ποιοτικής έρευνας. Σκοπός της μελέτης είναι η διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών/φοιτητριών σχετικά με τα αίτια των γυναικοκτονιών (αν και πως αντιλαμβάνονται την έμφυλη διάσταση του συγκεκριμένου ζητήματος) και αναφορικά με το τι μπορεί να γίνει για την πρόληψη του κοινωνικού φαινομένου. Επίσης, επιδιώκεται να διασαφηνιστεί κατά πόσο η ακαδημαϊκή τους σταδιοδρομία στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας έχει επηρεάσει τις απόψεις τους ως προς το υπό μελέτη φαινόμενο. Η πτυχιακή αποτελείται από δυο μέρη: το θεωρητικό και το ερευνητικό. Στο θεωρητικό μέρος προσδιορίζεται αρχικά η έννοια του φύλου. Έπειτα αναλύονται η έμφυλη βία και οι μορφές της και αποσαφηνίζονται ο ορισμός της γυναικοκτονίας και των ειδών της, ως έσχατη μορφή της έμφυλης βίας. Ακόμα, αιτιολογείται η διαφοροποίηση της «γυναικοκτονίας» από την «ανθρωποκτονία». Στην συνέχεια, παρατίθενται ορισμένες προσεγγίσεις με σκοπό την κατανόηση του φαινομένου των γυναικοκτονιών. Συμπληρωματικά, αναλύονται ο τρόπος με τον οποίο προβλήθηκαν από τα MMEτα περιστατικά των γυναικοκτονιών μεταξύ 2019-2022 αλλά και η νομική αναγνώριση του όρου «γυναικοκτονία» στο παγκόσμιο, ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο. Κλείνοντας το θεωρητικό σκέλος, αναφέρεται ο ρόλος της επιστήμης της Κοινωνικής Εργασίας ως προς την πρόληψη του φαινομένου της γυναικοκτονίας. Η έρευνα είναι ποιοτική καθώς διερευνούνται οι απόψεις των κοινωνικών υποκειμένων σχετικά με μία κατάσταση που τα αφορά και στόχος είναι να καταγραφούν αυτές οι απόψεις και να διερευνηθεί το πώς έχουν σχηματιστεί. Ως μέθοδος συλλογής δείγματος χρησιμοποιήθηκε κυρίως το κάλεσμα μέσω μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 30 φοιτητές/τριες του τμήματος της Κοινωνικής Εργασίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου και το κριτήριο επιλογής δείγματος αποτέλεσε το να είναι οι ερωτώμενοι/ες τελειόφοιτοι/ες, κατά το διάστημα διεξαγωγής της έρευνας. Από την έρευνα 5 προκύπτει ότι οι περισσότεροι φοιτητές/φοιτήτριες του δείγματος έχουν γενικότερες γνώσεις σχετικά με το φαινόμενο της γυναικοκτονίας. Ωστόσο, παρατηρείται ότι μεγάλο μέρος του δείγματος επηρεάστηκε από τον τρόπο προβολής των γυναικοκτονιών από τα ΜΜΕ και ως εκ τούτου εντοπίστηκαν αντιφάσεις, οι οποίες αναιρούν την έμφυλη διάσταση που απέδιδε στο φαινόμενο. Για την κάμψη αυτών των αντιφάσεων, καταδεικνύεται η ανάγκη ενίσχυσης μαθημάτων, εργαστηρίων και συζητήσεων που σχετίζονται με την ισότητα των φύλων και την έμφυλη βία. Ακολουθεί συζήτηση των αποτελεσμάτων και καταγράφονται τα συμπεράσματα.