Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Paschalidi, Marina"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Εκπαίδευση στην ενήλικη ζωή μετά την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2022-05-16) Καδιανάκη, Αριστειδούλα; Καραγιωργάκη, Κωνσταντίνα; Μπαλαμπανίδου, Ελένη; Πασχαλίδη, Μαρίνα; Kadianaki, Aristeidoula; Karagiorgaki, Konstantina; Balampanidou, Eleni; Paschalidi, MarinaΣκοπός: Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας ήταν να διερευνηθούν οι απόψεις των ενήλικων ατόμων, 18 ετών και άνω, σε σχέση με τις δυσκολίες που ανέκυψαν στην παιδική ή την εφηβική ηλικία τους και στάθηκαν αφορμή ώστε να εγκαταλείψουν πρόωρα το σχολείο. Καθώς επίσης, τα κίνητρα που ώθησαν τα άτομα αυτά, να επιστρέψουν στον εκπαιδευτικό χώρο στην ενήλικη ζωή, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και τα εμπόδια που πρέπει να υπερπηδήσουν μετά την επιστροφή τους στην εκπαίδευση, καθώς και τα οφέλη που αποκομίζουν από αυτή τη συμμετοχή. Μεθοδολογία: Για την παρούσα μελέτη αξιοποιήθηκε η ποσοτική μέθοδος έρευνας, με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Η επιλογή του δείγματος έγινε με δειγματοληψία ευκολίας και το δείγμα αποτέλεσαν 223 άτομα άνω των 18 ετών, τα οποία επέστρεψαν στην εκπαίδευση στην ενήλικη ζωή τους, αφού την είχαν εγκαταλείψει πρόωρα. Αποτελέσματα: Οι κυριότερες δυσκολίες που οδήγησαν στην εγκατάλειψη του σχολείου, ήταν οι οικογενειακοί και οικονομικοί λόγοι. Τα πιο ισχυρά κίνητρα για να επανέλθουν στο σχολείο ήταν, με σειρά, η διεύρυνση των γνώσεων, η επαγγελματική εξέλιξη, η βελτίωση του βιογραφικού αλλά και η αύξηση του εισοδήματος. Επίσης, σημαντική αναδείχθηκε και η υποστήριξη τόσο της οικογένειας όσο και των εκπαιδευτικών στη διάρκεια της φοίτησης. Αντίθετα, ως κυρίαρχες δυσκολίες για την παραμονή τους στο σχολικό περιβάλλον, είναι η έλλειψη χρόνου, το άγχος και οι επαγγελματικές υποχρεώσεις. Τέλος, τα οφέλη για την επαναφορά στην εκπαίδευση ήταν πρώτο το ενδιαφέρον για μάθηση/γνώση, δεύτερο η συναισθηματική ικανοποίηση, τρίτο η βελτίωση της επικοινωνιακής ικανότητας, ακολουθεί η επαγγελματική εξέλιξη, η ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων και τέλος η διαφυγή από άλλες καταστάσεις. Συμπεράσματα: Μέσα από την έρευνα αυτή αναδείχθηκε ότι κυρίως, η κοινωνικό–οικονομική καταγωγή αποτέλεσε τροχοπέδη στην παιδική ή εφηβική ηλικία, για την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου. Παρά ταύτα, όταν ως ενήλικες, αποφασίζουν να επιστρέψουν στη σχολική τάξη, υπάρχουν ισχυρά κίνητρα, με κύριο τη «δίψα» για γνώση, αλλά και την δυνατότητα αναβάθμισης της επαγγελματικής κατάστασης. Επίσης σημαντική αναδείχθηκε, η στήριξη του κοινωνικού δικτύου 5(οικογένεια και εκπαιδευτικοί), που συνέβαλε, τόσο στην ενίσχυση του κινήτρου για την επιστροφή στο σχολείο, όσο και κατά την διάρκεια της φοίτησης, αφού η ενθάρρυνση ήταν καθοριστική στην παραμονή τους σε αυτή. Εν κατακλείδι, αξίζει να σημειώσουμε ότι όταν οι ενήλικοι παραμένουν τελικά στην εκπαίδευση, τα οφέλη που αποκομίζουν είναι ποικίλα και είναι εκείνα που τους αποζημιώνουν γι’ αυτή τους την απόφαση.