Λογότυπο αποθετηρίου
  • Ελληνικά
  • English
  • Σύνδεση
Λογότυπο αποθετηρίου
  • Κοινότητες & Συλλογές
  • Όλο το DSpace
  • Ελληνικά
  • English
  • Σύνδεση
  1. Αρχική
  2. Πλοήγηση Ανά Συγγραφέα

Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Pateraki, Olympia-Vasileia"

Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
  • Φόρτωση...
    Μικρογραφία εικόνας
    Τεκμήριο
    Στάσεις και αντιλήψεις των φοιτητών του ΕΛΜΕΠΑ σχετικά με τον ρόλο της αστυνομίας μετά την εμφάνιση της πανδημίας του Covid-19 και την εισαγωγή της στα Πανεπιστήμια.
    (ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2022-07-29) Μακρή, Ελένη; Μουστακίδου, Δήμητρα; Πατεράκη, Ολυμπία-Βασιλεία; Makri, Eleni; Moustakidou, Dimitra; Pateraki, Olympia-Vasileia
    Η παρούσα πτυχιακή εργασία μελετά τις στάσεις και τις αντιλήψεις που έχουν οι νέοι και συγκεκριμένα οι φοιτητές του ΕΛΜΕΠΑ, σχετικά με τον ρόλο της αστυνομίας, μετά την εμφάνιση της πανδημίας (COVID-19), καθώς και την εισαγωγή της στα Πανεπιστήμια. Με αφορμή την πανδημία, η οποία ξέσπασε τα τελευταία δύο χρόνια (2020-2021) και πιο συγκεκριμένα η ημερομηνία εμφάνισής της στη χώρα μας χρονολογείται στις 26 Φεβρουαρίου 2020 (ΕΟΔΥ, 2020), είναι ξεκάθαρο ότι πολλά δεδομένα έχουν αλλάξει στην καθημερινότητα όλων μας. Ένα έντονο γεγονός που επιβεβαιώνει την αλλαγή αυτή είναι η περίοδος της καραντίνας και η επιβολή πολλών αυστηρών μέτρων κατά τη διάρκεια της, με σκοπό την προστασία των πολιτών από τον ιό, ύστερα από καθοδήγηση της κυβέρνησης. Όπως, επίσης, και το πόσο δραστικά άλλαξε ο ρόλος της αστυνομίας μέσα στην κοινωνία και η σχέση της με τους πολίτες. Με αφορμή, λοιπόν, τις αλλαγές αυτές και ιδιαίτερα στο κομμάτι της αστυνομίας, το οποίο αποτέλεσε και τον βασικό προβληματισμό μας, αποφασίσαμε να διερευνήσουμε το παρόν θέμα της εργασίας μας. Ο σκοπός της ερευνητικής μας μελέτης είναι η διερεύνηση των στάσεων και αντιλήψεων των φοιτητών/ριών του ΕΛΜΕΠΑ σε σχέση με τον ρόλο της Αστυνομίας, μετά την εμφάνιση της πανδημίας covid-19 και την απόφαση για παρουσία Αστυνομικών Αρχών στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα. Ειδικότερα επιχειρήσαμε να διερευνήσουμε κατά πόσο σχετίζεται το φύλο, η ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο των γονιών και ο τόπος καταγωγής των συμμετεχόντων στην έρευνα με τις αντιλήψεις και τις στάσεις που έχουν διαμορφώσει για τον ρόλο της αστυνομίας γενικά, αλλά και εν μέσω πανδημίας και μέσα στα πανεπιστήμια. Επίσης, επιδιώξαμε να δούμε εάν ο τόπος διαμονής τους έχει δημιουργήσει συναισθήματα ασφάλειας ή φόβου προς τις αστυνομικές αρχές. Επιπλέον, εάν και με ποιον τρόπο τα περιστατικά βίας που έχουν παρατηρηθεί από την αστυνομία προς τους πολίτες μετά την εμφάνιση της πανδημίας και η προβολή τους μέσα από τα ΜΜΕ επηρεάζουν τις αντιλήψεις και τις στάσεις των φοιτητών/ριών. Τέλος, εάν και κατά πόσο οι φοιτητές/ριες αισθάνονται ασφαλείς με το ρόλο που έχει αποδώσει η κυβέρνηση στις αστυνομικές αρχές μετά την εμφάνιση της πανδημίας για την τήρηση των υγειονομικών μέτρων. Για τη διερεύνηση του σκοπού της έρευνας έγινε χρήση ποσοτικής έρευνας και το μεθοδολογικό εργαλείο που χρησιμοποιήσαμε για τη συλλογή δεδομένων ήταν το ερωτηματολόγιο, το οποίο διανεμήθηκε ηλεκτρονικά, για λόγους προστασίας έναντι του κορωνοϊού, σε 300 φοιτητές και φοιτήτριες απ’ όλα τα τμήματα του ΕΛΜΕΠΑ. Ύστερα από συστηματική έρευνα αναζήτησης, βρέθηκαν εργαλεία σχετικών ερευνών για τον ρόλο της αστυνομίας, τα οποία αναπροσαρμόστηκαν κατάλληλα για τη συγκεκριμένη μελέτη. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε μέσω του στατιστικού πακέτου SPSS. Ο χρόνος διεκπεραίωσης της ερευνητικής μελέτης ήταν 6 μήνες. Τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι οι νέοι, και συγκεκριμένα οι φοιτητές του ΕΛΜΕΠΑ, διαφαίνεται να μην είναι σύμφωνοι με την ενίσχυση της αστυνομίας και τη δράση της απέναντι στους πολίτες μετά την εμφάνιση της πανδημίας. Ενώ ταυτόχρονα, οι φοιτητές, ως κάποια από τα κύρια πρόσωπα που σχετίζονται με τους ακαδημαϊκούς χώρους, φαίνεται να είναι αρνητικοί σχετικά με την παρουσία αστυνομικών αρχών στα πανεπιστήμια.

Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΕΛΜΕΠΑ, Τηλ: (+30) 2810 379330, irepository@hmu.gr

  • Οδηγίες Χρήσης
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική cookies
  • ΕΛΜΕΠΑ

Copyright © 2025, Τμήμα Υποστήριξης Εκπαιδευτικών Διαδικασιών, ΕΛΜΕΠΑ | Βασισμένο στο Dspace