Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Paterou, Evangelia"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Υγείας (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2025-10-10) Ζωιδάκη, Χρυσή; Πάτερου, Ευαγγελία; Zoidaki, Chrysi; Paterou, Evangelia; Ανδρεάτου, Αικατερίνη; Andreatou, AikateriniΗ παρούσα ερευνητική εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση της επίδρασης ή μη της ύπαρξης παιδιού με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχέση των γονέων. Καταλληλότερη μέθοδος συλλογής δεδομένων για τη συγκεκριμένη έρευνα κρίθηκε η ποσοτική. Στη μελέτη συμμετείχαν συνολικά 132 άτομα, γονείς ή κηδεμόνες ενός ή περισσοτέρων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι κατοικούν στους νομούς Ρεθύμνου και Χανίων. Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων, οι γονείς θεωρούν ότι η ύπαρξη του παιδιού τους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δεν επηρέασε την συντροφική σχέση, εντούτοις παρατηρήθηκε ότι ή σχέση διαφοροποιήθηκε σε παραπάνω από τα μισά ζευγάρια. Παρότι σχεδόν ένα στα τρία ζευγάρια θεωρεί ότι η σχέση τους μεταβλήθηκε αρνητικά, οι απόψεις για το τι αλλάζει στις σχέσεις με τον/τη σύντροφο/σύζυγο σχετίζονται με μάλλον διαφορετικά αίτια από την ύπαρξη παιδιού με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τέλος, όπως παρουσιάζεται στην παρούσα έρευνα, οι κοινές δραστηριότητες του ζευγαριού βελτιώθηκαν μετά τη γέννηση/διάγνωση του παιδιού με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τα αντιφατικά ερευνητικά δεδομένα, αναφορικά με τις επιδράσεις της γέννησης ενός παιδιού με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχέση του ζευγαριού, αποτέλεσαν το βασικό κίνητρο για την παρούσα έρευνα. Προς αυτήν την κατεύθυνση διερευνήθηκε η σχέση του ζευγαριού πριν και μετά τη διάγνωση του παιδιού με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπλέον κατόπιν ανασκόπησης της βιβλιογραφίας έγινε αντιληπτό ότι, οι περισσότεροι ερευνητές είχαν στρέψει το ενδιαφέρον τους στο παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και όχι στη συντροφική/συζυγική σχέση. Η εν λόγω έρευνα είναι σημαντική, αφού βοηθάει να κατανοηθούν εκτενέστερα οι βαθύτερες ανάγκες ολόκληρης της οικογένειας, προκειμένου να υπάρξει μια ολιστική αντιμετώπιση και πολυεπίπεδη προσέγγιση στην οικογενειακή λειτουργικότητα και ισορροπία.