Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Peppas, Foivos-Petros"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Στάθμιση του ερωτηματολογίου ‘Student Satisfaction and Self-Confidence in Learning’ (Ικανοποίηση και αυτοπεποίθηση του φοιτητή κατά τη μάθηση) στους φοιτητές νοσηλευτικής έπειτα από την εκπαίδευση τους σε προπλάσματα προσομοίωσης υψηλής πιστότητας.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Νοσηλευτικής, 2022-10-21) Καλαθάκη, Δήμητρα; Πέππας, Φοίβος-Πέτρος; Kalathaki, Dimitra; Peppas, Foivos-PetrosΕισαγωγή: Η προσομοίωση υψηλής πιστότητας αποτελεί μία σύγχρονη μέθοδο εκπαίδευσης, βιωματική και διαδραστική στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης, η οποία επιτρέπει τη συνδυαστική απόκτηση και εφαρμογή επιστημονικών γνώσεων και δεξιοτήτων από τον εκπαιδευόμενο. Υπό το πρίσμα αυτό, κρίνεται ιδιαιτέρας σημασίας να διεξαχθεί διερεύνηση των οφελών πέρα από το πρακτικό μέρος της εκπαίδευσης και συνεπώς, να μελετηθεί η επιρροή που ασκείται στη ψυχολογία και τη στάση των φοιτητών της νοσηλευτικής και την ικανοποίηση τους με τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική πρακτική. Σκοπός: Αντικείμενο και σκοπός της παρούσας ποσοτικής μελέτης είναι να γίνει στάθμιση του ερωτηματολογίου “Student Satisfaction and Self-Confidence in Learning” καθώς αποτελεί σημαντικό εργαλείο αξιολόγησης του συγκεκριμένου θέματος και να διερευνηθεί η ικανοποίηση και η αυτοπεποίθηση των φοιτητών της νοσηλευτικής όταν οι ίδιοι εκπαιδεύονται βιωματικά με προσομοίωση υψηλής πιστότητας σε πληθώρα μαθημάτων του προγράμματος σπουδών τους. Υλικό και μέθοδος: Συνεπώς, προκειμένου να υλοποιηθεί επαρκώς η προαναφερθείσα διερεύνηση, κλήθηκαν στο χώρο του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου 121 προπτυχιακοί φοιτητές του δεύτερου και τρίτου έτους φοίτησης, να απαντήσουν στο ερωτηματολόγιο μετά την εκπαίδευση τους με τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική μέθοδο. Ειδικότερα, η εκπαίδευση τους με προσομοίωση υψηλής πιστότητας περιλάμβανε την παρατήρηση ενός προσομοιωτή ασθενή με μεγάλη ακρίβεια και καταγραφή των ζωτικών του σημείων με βάση την κλίμακα National Early Warning Score (NEWS SCORE, Royal College of Physicians, 2012). Στόχος ήταν με βάση την παρακολούθηση των ζωτικών σημείων στο μόνιτορ του προπλάσματος - ασθενή και την εξωτερική του κατάσταση όπως το επίπεδο συνείδησης του ή αν είχε μηχανικό αερισμό, να συμπληρωθεί η κλίμακα NEWS SCORE σωστά από κάθε φοιτητή ανάλογα με το κλινικό σενάριο που του είχε τεθεί. Ύστερα, για να γίνει αντιληπτό το κύριο θέμα της μελέτης μας, απαντούσαν στη σχετική κλίμακα Ικανοποίησης και Αυτοπεποίθησης των φοιτητών κατά τη Μάθηση (Student Satisfaction and Self-Confidence in Learning scale, SCLS) η οποία αποτελούνταν από δεκατρείς (13) προτάσεις. 8 Αποτελέσματα: Μετά από τη συλλογή και την ανάλυση των δεδομένων και των δύο ερωτηματολογίων, προέκυψε πως το μεγαλύτερο ποσοστό των φοιτητών είχε καταγράψει σωστά όλες τις παραμέτρους των NEWS SCORE και φάνηκε συνολικά πως συμφώνησαν σχεδόν σε απόλυτο βαθμό ότι οι μέθοδοι προσομοίωσης είναι χρήσιμες και αποτελεσματικές ή ότι είναι ποικιλόμορφο το εκπαιδευτικό υλικό και οι δραστηριότητες που διαμορφώνουν τη διαδικασία της μάθησης. Επίσης, βρέθηκε θετική η σχέση μεταξύ της αυτοπεποίθησης και της ικανοποίησης του φοιτητή σχετικά με τη διαδικασία της εκπαίδευση τους χρησιμοποιώντας ως μέθοδο διδασκαλίας την προσομοίωση υψηλής πιστότητας. Συμπεράσματα: Συμπεραίνοντας, η προσομοίωση υψηλής πιστότητας προσφέρει στους φοιτητές νοσηλευτικής την ευκαιρία να αποκτήσουν τις απαιτούμενες κλινικές γνώσεις και δεξιότητες και να τις εφαρμόσουν σε ένα ασφαλές και ελεγχόμενο περιβάλλον. Η διδασκαλία βασισμένη στην προσομοίωση, μπορεί να βελτιώσει την ικανοποίηση των φοιτητών νοσηλευτικής και την αυτοπεποίθησή τους στη μάθηση, διασφαλίζοντας έτσι την ποιότητα της φροντίδας και την ασφάλεια των ασθενών σε ένα πραγματικό κλινικό περιβάλλον. Ακόμη, το πλέον σταθμισμένο ερωτηματολόγιο «Ικανοποίηση και Αυτοπεποίθηση του φοιτητή κατά τη μάθηση» αποτελεί ένα χρήσιμο και πλήρως αξιόπιστο ερευνητικό εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατάλληλα από μελετητές και να συμβάλλει στη διερεύνηση των παραμέτρων που αναφέρει, οδηγώντας σε πολύτιμα συμπεράσματα.