Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Perogamvrakis, Georgios"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Web 2.0 και τουρισμός. Μελέτη περίπτωσης: TripAdvisor.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης (Ιεράπετρα), 2014-07-10T16:52:46Z) Περογαμβράκης, Γεώργιος; Perogamvrakis, GeorgiosΤα τουριστικά προϊόντα χαρακτηρίζονται από έλλειψη ύλης. Ο πελάτης μιας τουριστικής επιχείρησης δεν μπορεί να δει, να αισθανθεί, να ακούσει ή να δοκιμάσει το τουριστικό προϊόν πριν την αγορά και κατανάλωσή του. Περιορίζεται απλά σε κάποιες φωτογραφίες ή βίντεο και δεν μπορεί να αξιολογήσει την ποιότητα του προϊόντος/υπηρεσίας. Κατά συνέπεια, η αγοραστική απόφαση του τουρίστα χαρακτηρίζεται από υψηλό βαθμό αβεβαιότητας και ρίσκο. Προκειμένου να μειώσει την αβεβαιότητα αυτή ο τουρίστας στηρίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό σε γνώμες τρίτων (φίλων, συγγενών, κλπ) που χρησιμοποίησαν στο παρελθόν την ίδια υπηρεσία και έχουν σχετική εμπειρία. Η από στόμα σε στόμα πληροφορία θεωρείται η καλύτερη διαφήμιση ή δυσφήμιση για μια επιχείρηση καθώς οι τουρίστες τείνουν να την εμπιστεύονται πολύ περισσότερο σε σχέση με τους ταξιδιωτικούς οδηγούς, τις ιστοσελίδες των επιχειρήσεων ή τις προτάσεις του τουριστικού πράκτορα. Τα τελευταία χρόνια, η από στόμα σε στόμα πληροφορία έχει μεταφερθεί στο διαδίκτυο σε σχετικές κοινότητες χρηστών και το Web 2.0 προσφέρει αποτελεσματικά εργαλεία ανάπτυξής της. Μία από τις σημαντικότερες σχετικές online κοινότητες χρηστών είναι το TripAdvisor.com. Το TripAdvisor είναι ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός ιστότοπος στον κόσμο, ο οποίος προσελκύει περισσότερους από 40 εκατομμύρια επισκέπτες κάθε μήνα, τους οποίους βοηθάει να συλλέξουν ταξιδιωτικές πληροφορίες, αλλά και τους επιτρέπει να δημοσιεύσουν οι ίδιοι τα σχόλια και τις απόψεις τους σχετικά με τουριστικές επιχειρήσεις και προορισμούς. Όπως ο ίδιος ο ιστότοπος υποστηρίζει, το TripAdvisor παρέχει «αληθινές συμβουλές από αληθινούς ταξιδιώτες», με περισσότερες από 80 εκατομμύρια αβίαστες γνώμες και απόψεις, οι οποίες καλύπτουν περισσότερα από 1.100.000 ξενοδοχεία, 259.000 αξιοθέατα και 14.000.000 φωτογραφίες ταξιδιωτών για 116.000 προορισμούς. Φυσικά υπάρχει και ο αντίλογος, ο οποίος κάνει λόγο για καθοδηγούμενα σχόλια από τις επιχειρήσεις ή τους ανταγωνιστές τους. Το TripAdvisor έχει κατακριθεί για το γεγονός ότι επιτρέπει τη δημοσίευση σχολίων από τον οποιοδήποτε χωρίς την απαίτηση για παροχή αποδείξεων. H παρούσα πτυχιακή εξετάζει σε ποιο βαθμό τα ελληνικά ξενοδοχεία και οι επιχειρήσεις εστίασης έχουν παρουσία στο TripAdvisor, πως τα σχόλια των χρηστών επηρεάζουν την εικόνα (image) των επιχειρήσεων, καθώς και με ποιο τρόπο τα ελληνικά ξενοδοχεία διαχειρίζονται τις αρνητικές κριτικές που τους ασκούνται ή από την άλλη πλευρά αξιοποιούν τα θετικά σχόλια των χρηστών. Δευτερευόντως, εξετάζεται η αξιοποίηση και άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τα ελληνικά ξενοδοχεία και εστιατόρια (facebook, twitter, youtube, κλπ). Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, αρχικά γίνεται ανάλυση του τρόπου λειτουργίας του TripAdvisor. Διεξάγεται ποιοτική έρευνα (προσωπικές συνεντεύξεις) σε δείγμα ξενοδοχείων και εστιατορίων στον Νομό Ηρακλείου που έχουν παρουσία στο TripAdvisor. Τα αποτελέσματα της έρευνας συνεισφέρουν σε ένα πεδίο μελέτης (μέσα κοινωνικής δικτύωσης στον τουρισμό) στο οποίο τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μεγάλο ακαδημαϊκό και επιχειρηματικό ενδιαφέρον.