Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Prinari, Taxiarchoula"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Ο ρόλος της ζάχαρης και των γλυκαντικών ουσιών στη διατροφή: Έρευνα ως προς την κατανάλωση και την προτίμηση σε νησιά παραμεθορίου (Λέρος – Λέσβος).(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Επιστημών Διατροφής και Διαιτολογίας, 2020-06-10) Πρινάρη, Ταξιαρχούλα; Ρήγα, Κατερίνα; Prinari, Taxiarchoula; Riga, KaterinaH αναζήτηση της γλυκιάς γεύσης είναι ένα έμφυτο χαρακτηριστικό του ανθρώπινου είδους. Γι’ αυτό η χρήση της ζάχαρης αλλά και άλλων γλυκαντικών ουσιών είναι καθημερινό φαινόμενο. Τα γλυκαντικά είναι ουσίες που προστίθενται στα τρόφιμα για να τους δώσουν γλυκιά γεύση, αντικαθιστώντας τη ζάχαρη. Ανήκουν σε μια ευρύτερη ομάδα ουσιών που ονομάζονται πρόσθετα τροφίμων και στόχος τους είναι η βελτίωση του προϊόντος με οποιοδήποτε τρόπο. Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο να μελετήσει τις γλυκαντικές ουσίες μέσα από βιβλιογραφικές αναφορές, αλλά και σε συνδυασμό με τις πληροφορίες που συλλέξαμε μέσω των ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν στα 2 νησιά, Λέρο και Μυτιλήνη, θέλοντας έτσι να κατανοήσουμε τις καταναλωτικές συνήθειες. Πραγματοποιήθηκε έρευνα με ερωτηματολόγια με δείγμα το καταναλωτικό κοινό των δύο νησιών για τη συλλογή περισσότερων πληροφοριών, οι οποίες είχαν καταλυτικό ρόλο στο συμπέρασμα της παρούσας πτυχιακής. Το δείγμα αφορά 150 άτομα εκ των οποίων τα 75 αφορούν στο νησί της Λέρου και τα υπόλοιπα 75 στο νησί της Μυτιλήνης. Αρχικά έγινε πλήρης βιβλιογραφική αναφορά στις γλυκαντικές ύλες, φυσικές και τεχνητές. Έπειτα, έγινε η παράθεση του ερωτηματολογίου, η παρουσίαση των αποτελεσμάτων και η συζήτηση αυτών. Ο σκοπός είναι να δούμε αν το κοινό έχει γνώσεις για το θέμα και να καταλήξουμε στο αν η επιλογή προϊόντων που περιέχουν γλυκαντικά να γίνεται συνειδητά και όχι τυχαία, αλλά και να προβληματιστούμε σκεπτόμενοι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της χρήσης των γλυκαντικών. Παράγοντες όπως , η επαγγελματική κατάσταση και η εκπαίδευση του κάθε ατόμου δεν φάνηκαν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην κρίση αλλά και την επιλογή των γλυκαντικών. Αντίθετα παράγοντες όπως η ψυχολογική κατάσταση αλλά κ η γεωγραφική θέση διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στη επιλογή και τα αποτελέσματα. Μετά τη συλλογή των πληροφοριών και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων , διαπιστώσαμε ότι στην πλειονότητα τους οι καταναλωτές δεν είναι επαρκώς ενημερωμένοι για τα υποκατάστατα ζάχαρης και για τις επιλογές που διαθέτουν.