Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Roukounaki, Evanthia"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Φορολόγηση φυσικών προσώπων σύμφωνα με τον νόμο 4110/2013.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, 2014-07-15T10:06:30Z) Ρουκουνάκη, Ευανθία; Τσιτσολάρη, Αλβίντα; Roukounaki, Evanthia; Tsitsolari, AlvintaΗ Ελλάδα τα τελευταία πέντε χρόνια βρίσκεται σε μία βαθιά δημοσιονομική ύφεση που έχει οδηγήσει σε δραματική αύξηση της ανεργίας κοντά στο 30% και εκατομμύρια Έλληνες κάτω από το όριο της φτώχιας. Για το λόγω αυτό, η χώρα μας εστιάζεται στην εξυγίανση των δημόσιων οικονομικών και στη μείωση του ελλείμματος. Η προσπάθεια αυτή δεν αφορά μόνο τον εξορθολογισμό του δημοσίου τομέα αλλά συμπλέκεται με την αποκατάσταση της διαφάνειας, της σωστής διαχείρισης και του σεβασμού στον Έλληνα φορολογούμενο, που δικαιούται να λαμβάνει αξιοπρεπής εξυπηρέτηση στις δημόσιες υπηρεσίες και να του προσφέρουν αγαθά. Στόχος, είναι ένα κράτος που μπορεί να χρηματοδοτείται με τις δικές του δυνάμεις χωρίς ελλείμματα και αλόγιστες ανάγκες δανεισμού. Συγκεκριμένα το Υπουργείου Οικονομικών επικεντρώνεται στη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος της χώρας με στόχο τη δημιουργία ενός δίκαιου, με βάση τις συνταγματικές επιταγές της φορολογικής δικαιοσύνης και ίσης μεταχείρισης, και αποτελεσματικού φορολογικού συστήματος. Στόχος είναι το νέο φορολογικό σύστημα να συμβάλει καθοριστικά στην ενίσχυση της διαφάνειας και στην ουσιαστική καταπολέμηση της φοροαποφυγής και φοροδιαφυγής. Η οικονομική κρίση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα απαιτεί την προώθηση μίας συνολικής φορολογικής μεταρρύθμισης η οποία θα διαμορφώσει ένα σύγχρονο φορολογικό σύστημα το οποίο θα υπηρετεί συγκεκριμένους στόχους: α. Εξασφάλιση των αναγκαίων δημοσιονομικών πόρων ώστε να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των δημοσίων οικονομικών και να είναι δυνατή η άσκηση αποτελεσματικής αναπτυξιακής και κοινωνικής πολιτικής. β. Αναδιανομή του εισοδήματος υπέρ των ασθενέστερων στρωμάτων μέσα από μια δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών. γ. Δημιουργία σταθερού και ευνοϊκού κλίματος για νέες επενδύσεις. Το ζητούμενο παραμένει η δημιουργία ενός ενιαίου, διαχρονικά σταθερού και απλού φορολογικού πλαισίου. Οι συνεχείς αλλαγές και η αβεβαιότητα που προκαλούν, δεν βοηθούν κανέναν, εμποδίζουν τη δημιουργία φορολογικής συνείδησης και δεν δημιουργούν ευνοϊκό κλίμα για την επιχειρηματικότητα και την προσέλκυση νέων επενδύσεων. Πρόσφατα ψηφίστηκε στην Ελλάδα ο νέος φορολογικός νόμος ν.4110/2013, όπου στόχος της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι να παρουσιάσει σε θεωρητικό επίπεδο την έννοια των φόρων και της φορολόγησης, καθώς και τους λόγους επιβολής των φόρων και τις επιπτώσεις που θα υπάρξουν. Σε πρακτικό επίπεδο θα παρουσιαστεί ο νέος φορολογικός νόμος αναφορικά με την φορολόγηση φυσικών προσώπων, θα εντοπιστούν οι αλλαγές που εισάγει και θα αξιολογηθεί κατά πόσο κατέχει χαρακτηριστικά κοινωνικής δικαιοσύνης, προσφεύγει σε αναδιανομή του εισοδήματος και κατανομή των φορολογικών βαρών ανάλογα με την φοροδοτική ικανότητα των φορολογούμενων ή απλά περιορίζεται στο πλαίσιο μιας μονομερούς εισπρακτικής λογικής. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να επισημανθεί ότι στην Ελλάδα επικρατεί τα τελευταία χρόνια η πρακτική της υπέρμετρης επιβάρυνσης μισθωτών, συνταξιούχων και γενικά των συνεπών φορολογούμενων. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι σύμφωνα με Έκθεση του ΟΟΣΑ (06/2012) η συνολική φορολογική επιβάρυνση στην Ελλάδα επί του εργατικού κόστους διαμορφώνεται στο 37,8% έχοντας αυξηθεί την τελευταία δεκαετία (2001‐2011) σε σχέση με τον μέσο όρο των κρατών – μελών του ΟΟΣΑ κατά περισσότερες από 4 ποσοστιαίες μονάδες. Ειδικότερα η φορολογική επιβάρυνση στην Ελλάδα αυξήθηκε στο 35,6% των μικτών αμοιβών το 2011 από 34,3% το 2000,την στιγμή που ο μέσος όρος στα κράτη μέλη του ΟΟΣΑ υποχώρησε στο 31,7% το 2011 από 33,3% το 2000. Υψηλότερη κατά 12% σε σχέση με τον μέσο όρο στην Ελλάδα είναι η επιβάρυνση στον μισθό του παντρεμένου εργαζόμενου με δύο παιδιά, καθώς διαμορφώνεται στο 37,8% το 2011 από 35,3% το 2000, την στιγμή όπου ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ υποχώρησε το 2011 στο 25,4% από 27,5 το 2000.