Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Sismanidi, Elisavet-Maria"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Κοινωνική εργασία και τηλεφωνική συμβουλευτική : μία ποιοτική μελέτη διερεύνησης κρίσιμων πτυχών για την στήριξη από το τηλέφωνο.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2018-02-08) Καραντζένη, Χριστίνα; Σισμανίδη, Ελισάβετ-Μαρία; Karantzeni, Christina; Sismanidi, Elisavet-MariaΗ παρούσα εργασία αποτελεί μία ποιοτική μελέτη που πραγματεύεται τις κρίσιμες πτυχές της τηλεφωνικής συμβουλευτικής. Στηριζόμενη σε βασικές έννοιες της κοινωνικής εργασίας (ενσυναίσθηση, αποδοχή, μη κριτική στάση, ενδυνάμωση), η μελέτη αυτή στοχεύει στην ανάδειξη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της στήριξης από το τηλέφωνο, καθώς και στις μεθόδους και πρακτικές που ακολουθούν οι επαγγελματίες που την πραγματοποιούν. Επιχειρεί να αναλύσει τους στόχους και να περιγράψει τη διαδικασία τέλεσης της μεθόδου, ενώ παράλληλα επικεντρώνεται στις δυσκολίες, στα προτερήματα και στην αναπτυσσόμενη σχέση μεταξύ συμβούλου και καλούντος. Η παρούσα μελέτη στοχεύει, ακόμη, στην ανάδειξη των ηθικών ζητημάτων που προκύπτουν, των προκλήσεων που συναντούν οι επαγγελματίες και των προτάσεών τους για τη μελλοντική βελτίωση της τηλεφωνικής συμβουλευτικής. Η εργασία αυτή βασίζεται σε ποιοτική έρευνα στην οποία συμμετείχαν 9 επαγγελματίες (στην πλειοψηφία τους κοινωνικοί λειτουργοί) που εργάζονται σε φορείς οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες τηλεφωνικής συμβουλευτικής στην Αθήνα. Το υλικό της έρευνας αποτελείται από ισάριθμες ημι-δομημένες συνεντεύξεις, οι οποίες αναλύθηκαν βάσει της μεθόδου της θεματικής ανάλυσης. Στα εμπειρικά δεδομένα η τηλεφωνική συμβουλευτική περιγράφεται ως μία απαιτητική και πολυδιάστατη πρακτική, διαθέτει συγκεκριμένη δομή και στοχεύει κυρίως στην άμεση παρέμβαση στην κρίση του ατόμου στο «εδώ και τώρα», για αυτό συνήθως είναι βραχυπρόθεσμη. Αποσκοπεί, επίσης, στην ενδυνάμωσή των ανθρώπων που αποζητούν βοήθεια, ενώ παράλληλα, συμβάλλει, μέσω ορισμένων φορέων, ενεργά στη διεκπεραίωση ανώνυμων ή επώνυμων καταγγελιών. Αποτελεί μία σύγχρονη μέθοδο παροχής στήριξης, που συμβαδίζει με τις εξελίξεις της τεχνολογίας και η οποία απαιτεί μόνο τη χρήση της συσκευής του τηλεφώνου. Οι δεξιότητες που ορίζονται στο εμπειρικό υλικό ως απαιτούμενες για την αποτελεσματικότητα του επαγγελματία είναι μεταξύ άλλων η ενσυναίσθηση, η συγκέντρωση και η προσεκτική ακρόαση. Ο περιορισμένος χρόνος και ο μεγάλος όγκος των κλήσεων, η έλλειψη ανατροφοδότησης, η συχνά ελλιπής στελέχωση των γραμμών και η μη συστηματική εποπτεία αποτελούν σημεία προβληματισμού στο λόγο των επαγγελματιών που συμμετείχαν στην έρευνα.