Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Stavrakakis, Georgios"
Τώρα δείχνει 1 - 3 of 3
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Αποτίμηση της ποιότητας του αέρα στο δομημένο περιβάλλον με τεχνικές υπολογιστικής ρευστοδυναμικής(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Μηχανικών (ΣΜΗΧ), Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, 2025-07-17) Πιτσουλάκης, Δημήτριος-Ευάγγελος; Pitsoulakis, Dimitrios-Evangelos; Σταυρακάκης, Γεώργιος; Stavrakakis, GeorgiosΗ ποιότητα του αέρα στο δομημένο περιβάλλον αποτελεί ένα κρίσιμο ζήτημα δημόσιας υγείας, με σοβαρές επιπτώσεις τόσο στην ανθρώπινη υγεία όσο και στο περιβάλλον. Ιδίως στις περιοχές πυκνής δόμησης, οι κατασκευές σχηματίζουν κοιλότητες, δημιουργώντας ένα είδος φαραγγιού, όπου η ροή του αέρα περιορίζεται, με αποτέλεσμα την αύξηση της συγκέντρωσης των ρύπων. Η κυκλοφορία των οχημάτων, αναγνωρίζεται ως η κύρια πηγή εκπομπών ρύπων σε αυτές τις περιοχές. Τα επίπεδα εκπομπών, εκτιμώνται κυρίως από συμβατικές προσεγγίσεις, οι οποίες πολλές φορές αποτυγχάνουν να συλλάβουν τη μεταβλητότητα των συγκεντρώσεων των ρύπων, καθιστώντας αναγκαία τη χρήση προηγμένων μεθοδολογιών για την εκτίμηση της ποιότητας του αέρα. Στην παρούσα εργασία, αναπτύσσεται μοντέλο υπολογιστικής ρευστοδυναμικής στο πρόγραμμα SolidWorks, με σκοπό την διερεύνηση της ποιότητας του αέρα στο δομημένο περιβάλλον, βασιζόμενο σε πειραματική διαδικασία κλίμακας αεροσήραγγας ατμοσφαιρικού οριακού στρώματος, που αποτελεί την μελέτη περίπτωσης. Αφού δοθούν βασικοί ορισμοί που αφορούν το αντικείμενο της εργασίας, και παρατεθούν δεδομένα και πορίσματα από την επιστημονική βιβλιογραφία, αρχικό στάδιο της μελέτης είναι η ανάπτυξη της γεωμετρίας του αστικού φαραγγιού και της αεροσήραγγας, με γνώμονα τη μελέτη περίπτωσης. Οι επιφανειακές πηγές του ρύπου θεωρούνται ιδανικές, έτσι προσομοιώνονται με τέσσερις γραμμές επίπεδο του εδάφους. Για την προσομοίωση του τυρβώδους υδροδυναμικού πεδίου, γίνεται χρήση του τροποποιημένου μοντέλου τύρβης k-ε των Lam & Bremhorst. Για τη διακριτοποίηση των διαφορικών εξισώσεων της ροής χρησιμοποιείται η μέθοδος των πεπερασμένων όγκων ελέγχου, ενώ για τη σύζευξη ταχύτητας–πίεσης εφαρμόζεται ο αλγόριθμος SIMPLE. Το υπολογιστικό πεδίο και οι οριακές συνθήκες δίδονται με βάση τη μελέτη περίπτωσης. Παράλληλα, εφαρμόζεται καρτεσιανό δομημένο πλέγμα, το οποίο προκύπτει έπειτα από την αρχή της ανεξαρτησίας της λύσης από το πλέγμα. Για την επαλήθευση του μοντέλου, αξιοποιούνται στατιστικοί δείκτες με στόχο τη σύγκριση των αποτελεσμάτων με τα πειραματικά δεδομένα, καθώς και με τα αποτελέσματα δύο αντίστοιχων μελετών, τα οποία χρησιμοποιούν διαφορετικά μοντέλα τύρβης και λογισμικά επίλυσης. Συγκεκριμένα, εξετάζονται τα μοντέλα LES και SAS, στο λογισμικό Ansys Fluent. Προκύπτει ότι το παρόν μοντέλο παρουσιάζει καλύτερη συσχέτιση με τα πειραματικά δεδομένα όσον αφορά την προσομοίωση του πεδίου ροής του ανέμου, ενώ αναφορικά με την προσομοίωση της διασποράς του ρύπου το μοντέλο LES καθίσταται πιο ακριβές, κυρίως στο κέντρο του δρόμου, ενώ ακολουθεί το μοντέλο L-B k-ε, το οποίο είναι πιο αποτελεσματικό στα άκρα του δρόμου. Τα αποτελέσματα δείχνουν επίσης ότι επιτυγχάνεται η προσομοίωση της αποκόλλησης και επανακόλλησης του οριακού στρώματος. Εφόσον η αποτελεσματικότητα του λογισμικού επίλυσης δεν έχει επαληθευτεί από προηγούμενες επιστημονικές έρευνες, τα αποτελέσματα της μελέτης τεκμηριώνουν την ικανότητα του συγκεκριμένου λογισμικού, ως προς την προσομοίωση ατμοσφαιρικών ροών. Στη συνέχεια, πραγματοποιούνται παραμετρικές μελέτες, οι οποίες αποσκοπούν στην αξιολόγηση της συμπεριφοράς και διασποράς του ρύπου εντός του αστικού φαραγγιού κάτω από διαφορετικές συνθήκες. Οι παράμετροι που εξετάζονται είναι ο λόγος του ύψους των κτηρίων προς το πλάτος του δρόμου (H/W) σε συνδυασμό με τη διεύθυνση του ανέμου, καθώς και η ταχύτητα των οχημάτων. Για κάθε μελέτη, υπολογίζεται η μέση συγκέντρωση του ρύπου εντός του αστικού φαραγγιού, στο ύψος της αναπνοής. Εξάγεται το συμπέρασμα ότι δυσμενέστερες συνθήκες ως προς την ποιότητα του αέρα προκύπτουν με την αύξηση του λόγου H/W, καθώς και στην περίπτωση κάθετης ροής ως προς το μήκος των κτηριοσειρών. Επιπροσθέτως, προκύπτει ότι η σχέση μεταξύ της ταχύτητας των οχημάτων και της συγκέντρωσης του ρύπου εντός του αστικού φαραγγιού, είναι γραμμική και ανάλογη.Τεκμήριο Βιομηχανία on-line ηλεκτρονικών παιχνιδιών.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, 2015-07-09T11:31:05Z) Παπαδόπουλος, Δαμιανός; Σταυρακάκης, Γεώργιος; Papadopoulos, Damianos; Stavrakakis, GeorgiosΗ συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία ασχολείται, όσο το δυνατόν περισσότερο, με τον κλάδο της on-line βιομηχανίας ηλεκτρονικών παιχνιδιών, που αποτελείται από, τα παιχνίδια, τα περιφερειακά και όλες της πλατφόρμες που τα υποστηρίζουν. Η ανάλυση μας ξεκινά, από τα πρώιμα στάδια ανάπτυξης του κλάδου (1940), μέχρι και το σήμερα (2015). Εξηγούμε το πώς ξεκίνησαν τα παιχνίδια, τα είδη που υπάρχουν, την εξέλιξή τους στην πορεία των χρόνων, τις τεχνολογίες και καινοτομίες που υιοθετούν, μέχρι και την υποστήριξη πολλών παικτών ταυτόχρονα στο διαδίκτυο, που αυξάνει το προσδόκιμο ζωής τους. Αναφέρουμε όλους τους τρόπους που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις, για την προσκόμιση εσόδων μέσα από τα παιχνίδια, που έχουν να κάνουν με την διαφήμιση, τις δωρεές, καθώς και την πώληση των εκάστοτε τίτλων παιχνιδιών. Περιγράφουμε τους τρόπους που κατασκευάζονται και συσκευάζονται τα προϊόντα και μελετάμε τις εναλλακτικές και παραδοσιακές τακτικές προώθησης τους, στην εγχώρια και διεθνή αγορά. Επεξηγούμε τα προβλήματα, που δημιουργούν οι κερδοσκοπικές τακτικές των επιχειρήσεων, έναντι των καταναλωτών και τα μέτρα που θα πρέπει να λάβουν, ώστε να βρουν μια χρυσή τομή, ανάμεσα στην ποιότητα των παιχνιδιών και την μέση τιμή πώλησης αυτών. Επίσης αναλύουμε, τα προβλήματα του κλάδου που έχουν να κάνουν με την πειρατεία των νόμιμων προϊόντων, εστιάζοντας στο σκεπτικό ενός καταναλωτή που υποστηρίζει τον κλάδο και την διαφορά, σε αυτό ενός απλού καταναλωτή. Περιγράφουμε τα μέτρα κατά της πειρατείας, που παίρνουν οι εταιρείες και αν αυτά πετυχαίνουν τελικά το στόχο που προσδοκούν. Κάνουμε παρουσίαση καταξιωμένων εταιρειών του κλάδου, δείχνοντας το πώς ξεκίνησαν, τι έχουν προσφέρει στον κλάδο και στους καταναλωτές, καθώς και την ανάλυση των οικονομικών τους στοιχείων και την επεξήγηση της φιλοσοφίας τους. Δείχνουμε τα βήματα και το κόστος για την δημιουργία, ενός στούντιο παιχνιδιών και έναν αρχικό προϋπολογισμό κατασκευής ενός τίτλου προς πώληση στην διεθνή αγορά. Αναφερόμαστε στις κινήσεις και λειτουργίες της παγκόσμιας ένωσης προγραμματιστών, την I.G.D.A. και αναφέρουμε δράσεις και τις εξελίξεις του κλάδου. Τέλος, πραγματοποιούμε εξαγωγή συμπερασμάτων για όλα τα παραπάνω.Τεκμήριο Διερεύνηση ενεργειακής απόδοσης και θερμικής άνεσης σε κατοικίες μέσω επεξεργασίας χρονοσειρών μετρήσεων ενεργειακής κατανάλωσης και ιδιοτήτων εσωτερικού αέρα(ΕΛΜΕΠΑ, Πολυτεχνική Σχολή, Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, 2025-11-06) Ιλτσίδης, Σταύρος; Iltsidis, Stavros; Σταυρακάκης, Γεώργιος; Stavrakakis, GeorgiosΗ διπλωματική εργασία εστιάζει στη διερεύνηση της σχέσης μεταξύ θερμικής άνεσης και ενεργειακής κατανάλωσης σε κατοικίες, στο Ηράκλειο Κρήτης. Κίνητρο για την παρούσα έρευνα αποτελεί η αυξανόμενη ανάγκη περιορισμού της κατανάλωσης ενέργειας και του ανθρακικού αποτυπώματος του κτηριακού τομέα, που στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιπροσωπεύει περίπου το 40% της συνολικής ενεργειακής ζήτησης. Η θερμική άνεση εξετάζεται με βάση το καθιερωμένο μοντέλο Predicted Mean Vote/Predicted Percentage of Dissatisfied (PMV/PPD) του Fanger, το οποίο αποτελεί θεμέλιο για τα διεθνή πρότυπα ASHRAE 55, ISO 7730 και EN 15251. Η μεθοδολογία αφορά στην υπολογιστική επεξεργασία παραμέτρων κατανάλωσης ενέργειας και ιδιοτήτων εσωτερικού αέρα σε κατοικίες, οι οποίες βρίσκονται διαθέσιμες από την καταγραφή δεδομένων από οκτώ κατοικίες (τέσσερις το καλοκαίρι και τέσσερις τον χειμώνα), που κατέγραφαν ωριαία την εσωτερική θερμοκρασία, τη σχετική υγρασία και την ηλεκτρική κατανάλωση. Για σκοπούς ερμηνείας των μετρήσεων ιδιοτήτων αέρα με όρους θερμικής άνεσης αναπτύχθηκε υπολογιστικό μοντέλο του προτύπου Predicted Mean Vote και αναπτύχθηκαν χρονοσειρές, διαγράμματα και χρονικές κατανομές του δείκτη PMV σε μορφή θερμικού χάρτη, ενώ εφαρμόστηκαν διαδικασίες κανονικοποίησης και πολυωνυμικής παλινδρόμησης για την ποσοτική διερεύνηση της σχέσης κατανάλωσης και θερμικής άνεσης. Τα αποτελέσματα εμφάνισαν μια μη γραμμική, καμπανοειδή σχέση μεταξύ δείκτη PMV και κατανάλωσης ενέργειας. Το καλοκαίρι η μέγιστη κατανάλωση παρατηρείται σε τιμές του δείκτη PMV = +1 έως +1.5, ενώ τον χειμώνα σε PMV = −1 έως −0.5, γεγονός που καταδεικνύει την μεγαλύτερη ανεπάρκεια των συστημάτων ψύξης να καλύψουν τις ανάγκες θερμικής άνεσης σε σχέση με τα συστήματα θέρμανσης την περίοδο του χειμώνα. Το προηγούμενο αποδεικνύεται και από τις χρονικές κατανομές του δείκτη PMV όπου προκύπτει μεγαλύτερη απόκλιση από τα επίπεδα θερμικής άνεσης την θερινή περίοδο. Οι χάρτες θερμότητας έδειξαν μικρή απόκλιση από τη ζώνη άνεσης κατά τη θερινή περίοδο, ενώ τον χειμώνα οι κατοικίες διατηρούνται πιο συχνά εντός αποδεκτών ορίων. Παρατηρήθηκε επίσης ότι η συμπεριφορά των ενοίκων επηρεάζει καθοριστικά την ενεργειακή χρήση, καθώς συχνά όταν η δυσφορία έχει ήδη εμφανιστεί, τότε ενεργοποιούνται τα συστήματα θέρμανσης ή ψύξης, οδηγώντας σε αργοπορημένη απόκριση σε σχέση με τις θεωρητικές προβλέψεις. Η συμβολή της εργασίας εστιάζεται παρακάτω: 1. Παρουσιάζει μια αναπαραγώγιμη μεθοδολογία υπολογισμού δεικτών άνεσης από επεξεργασία χρονοσειρών μετρήσεων θερμοκρασίας και σχετικής υγρασίας εσωτερικού αέρα με χρήση Excel και Python 2. Τεκμηριώνει, σε μεσογειακές συνθήκες, την απόκλιση του PMV από τις πραγματικές συνθήκες και την προσαρμοστική συμπεριφορά των ενοίκων. 3. Εισάγει καμπύλες αναφοράς που συνδέουν με διαφορετικούς τρόπους την κατανάλωση ενέργειας με τον δείκτη PMV, χρήσιμη για τον σχεδιασμό και την ενεργειακή διαχείριση κατοικιών. Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι η βέλτιστη ενεργειακή στρατηγική δεν είναι η αυστηρή διατήρηση ουδετερότητας (PMV = 0), αλλά η αποδοχή ελαφρών αποκλίσεων που συνάδουν με την προσαρμοστικότητα των ενοίκων. Στο πλαίσιο αυτό, η μελέτη προσφέρει μια διαδεδομένη μεθοδολογία υπολογισμού δείκτη θερμικής άνεσης, θέτοντας βάση για την εξαγωγή βασικών εξισώσεων πρόβλεψης των αναμενόμενων συνθηκών θερμικής άνεσης από την ενεργειακή κατανάλωση του κτηριακού τομέα στο Ηράκλειο.