Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Stratantonaki, Maria"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Ο βαθμός επίδρασης του οικολογικού χαρακτήρα των προϊόντων (πράσινα προϊόντα) στην καταναλωτική συμπεριφορά. Η περίπτωση των καταναλωτών στο Ηράκλειο Κρήτης.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΔΠΜΣ Οργάνωση και Διοίκηση για Μηχανικούς, 2022-10-13) Στραταντωνάκη, Μαρία; Stratantonaki, MariaΣτις μέρες μας, ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι ανησυχούν για την επιδείνωση της κατάστασης που βρίσκεται το περιβάλλον και προσπαθούν να υιοθετήσουν φιλικές προς το περιβάλλον συνήθειες και πρακτικές. Στο πλαίσιο αυτό, ένα αυξανόμενο μέρος του πληθυσμού επιλέγει να αγοράζει «πράσινα» ή περιβαλλοντικά φιλικά προϊόντα, τα οποία διαθέτουν βελτιωμένες περιβαλλοντικές ιδιότητες, δηλαδή επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον κατά την παραγωγή, τη χρήση ή την απόρριψη τους και συντελούν στη βελτίωση της κατάστασης του πλανήτη μας. Η χρήση πιστοποιήσεων και σημάνσεων βοηθά στη διαφοροποίηση των «πράσινων» προϊόντων και υπηρεσιών έναντι των συμβατικών και βοηθά τους καταναλωτές να τα ξεχωρίζουν με μεγαλύτερη ευκολία. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει την επίδραση του οικολογικού προφίλ ενός προϊόντος στην επιλογή του από τους καταναλωτές. Παράλληλα, είχε στόχο να καταγράψει τη στάση των πολιτών του Ηρακλείου και της ευρύτερης περιοχής απέναντι στα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα και να προσδιορίσει τις παραμέτρους που επηρεάζουν κυρίως την απόφαση αυτή. Δομήθηκε ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο διανεμήθηκε σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή, αξιοποιώντας τη μέθοδο δειγματοληψίας χιονοστιβάδας. Συλλέχθηκαν 220 έγκυρα ερωτηματολόγια, στα οποία οι καταναλωτές ρωτήθηκαν για τις γνώσεις τους σχετικά με περιβαλλοντικά θέματα και «πράσινα» προϊόντα, τη στάση τους απέναντι στα «πράσινα» προϊόντα και την αγοραστική τους συμπεριφορά. Τέλος, καταγράφηκε η προθυμία τους να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για «πράσινα» προϊόντα και δράσεις αλλά και οι πιο συχνές «πράσινες» αγοραστικές επιλογές του δείγματος. Η έρευνα έδειξε ότι οι καταναλωτές του Ηρακλείου έχουν αρχίσει να επιλέγουν πράσινα προϊόντα. Παράλληλα, τείνουν να αναγνωρίζουν τον αρνητικό αντίκτυπο των αγοραστικών επιλογών τους και να το λαμβάνουν υπ’ όψιν τους για την τελική επιλογή ενός προϊόντος. Τέλος, οι καταναλωτές εμφανίζονται σχετικά πρόθυμοι να υποστούν μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση ώστε να αγοράσουν ένα φιλικό προς το περιβάλλον προϊόν, αναγνωρίζοντας την αξία που τους προσφέρουν τα εν λόγω προϊόντα.