Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Syrigos, Eleftherios"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Θαλάσσια ρύπανση και δημιουργία πετρελαιοκηλίδας - Αιτίες δημιουργίας, επιπτώσεις στο περιβάλλον, μέτρα πρόληψης και καταπολέμησης.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε., 2019-06-19) Συρίγος, Ελευθέριος; Syrigos, EleftheriosΑνάλογα με τη προέλευση και τα συμφέροντα που εξυπηρετούν, άτομα και οργανισμοί προσπαθούν να αναπτύξουν τρόπους για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Ενώ όμως οι ναυτικοί, οι τεχνικοί, οι επιστήμονες και οι ερευνητές επικεντρώνονται στο πως θα αντιμετωπίσουν τεχνικά ελαττώματα και ανθρώπινα σφάλματα και πως θα περιορίσουν τις συνέπειες τους, οι κυβερνήσεις των παράκτιων κρατών προσπαθούν να αναπτύξουν τρόπους για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος μέσω της παρακολούθησης και της άμεσης αντίδρασης. Ησύγχρονη έννοια της "άμεσης αντίδρασης" ή όπως είναι σήμερα γνωστή με τίτλο "παρέμβαση αντιμετώπισης μιας πετρελαιοκηλίδας", είναι ένας συνδυασμός πρώτης αντίδρασης πριν από τη διαρροή και ταχείας απόκρισης αμέσως μετά τη διαρροή. Με άλλα λόγια, οι κυβερνήσεις εξετάζουν προηγμένους τρόπους αντιμετώπισης των πετρελαιοκηλίδων, οι οποίοι υπερβαίνουν την έννοια της απλής αντίδρασης στην εμφάνιση της πετρελαιοκηλίδας. Ακόμη και σε περιοχές που μέχρι σήμερα δεν σημειώθηκε σοβαρό περιστατικό θαλάσσιων πετρελαιοκηλίδων, τα ατυχήματα με διαρροές πετρελαίου στη θάλασσα θεωρούνται αναπόφευκτα περιστατικά και ο κίνδυνος να συμβεί κάτι στο εγγύς μέλλον δεν μπορεί να αποκλειστεί. Τα προηγούμενα απρόοπτα περιστατικά μας έχουν διδάξει ότι ένα ατύχημα βύθισης ενός πλοίου και, η διαρροή πετρελαίου από αυτό, είναι ένα γεγονός που παραμένει πάντοτε πιθανό να συμβεί. Όλες οι χώρες επομένως χρειάζεται να επανεξετάσουν τα υπάρχοντα σχέδια δράσης τους και να εξετάσουν ένα λειτουργικό και αποτελεσματικό σχέδιο παρέμβασης σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις και μεθόδους απορρύπανσης που υπάρχουν ώστε να μεγιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητα των δράσεων τους. Για να συμβεί όμως αυτό χρειάζεται να εξετασθούν οι πληροφορίες,οι εκτιμήσεις και οι πρακτικές από προηγούμενες περιπτώσεις αντιμετώπισης πετρελαιοκηλίδων σε σημαντικά ατυχήματα πλοίων να αξιολογηθούν και να εκτιμηθούν οι τελικοί κίνδυνοι και τα προβλήματα που υπάρχουν καθώς και το κόστος αντιμετώπισης ή ελαχιστοποίησης τους. Η εργασία στηρίζεται στη μελέτη εννέα ναυτικών συμβάντων όπου δημιουργήθηκαν διαρροές πετρελαίου και αξιολογεί, με την εφαρμογή της πολυκριτιριακής μεθόδου, τη σοβαρότητα που έχει η εμφάνιση τους καθώς και την αποτελεσματικότητα της αντιμετώπισης τους, κυρίως σε θέματα περιβάλλοντος. Έχοντας τα συμπεράσματα από τη μελέτη που έγινε και έχοντας πληροφόρηση για το επίπεδο που βρίσκονται σήμερα οι τεχνικές παρατήρησης και πρόβλεψης διαμορφώνουμε μια εικόνα για το πόσο ασφαλής μπορεί να είναι σήμερα η Μεσόγειος ως προς τη πιθανότητα εμφάνισης πετρελαιοκηλίδων και ποιες πρέπει να είναι οι προτεραιότητες των χωρών που βρίσκονται σε αυτήν για την αποτελεσματική αντιμετώπιση τους.