Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Tougli, Eleni"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Serious game κομποστοποίηση(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., Σχολή Μηχανικών (ΣΜΗΧ), ΠΜΣ Πληροφορική και Πολυμέσα, 2024-01-31) Τούγλη, Ελένη; Tougli, EleniΤα τελευταία χρόνια έχουν παρατηρηθεί σημαντικές προσπάθειες που έχουν ως στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού αναφορικά με την κλιματική αλλαγή και προστασία του περιβάλλοντος. Ειδικότερα, έχει δοθεί έμφαση στη διαχείριση των αποβλήτων, και συγκεκριμένα στις διαδικασίες ανακύκλωσης και κομποστοποίησης. Η παρούσα μελέτη παρουσιάζει ένα "σοβαρό παιχνίδι" (serious game) που έχει σχεδιαστεί για την εκπαίδευση μαθητών Δημοτικού σχολείου σχετικά με την κομποστοποίηση. Το παιχνίδι στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων σε παιδιά ηλικίας 6 έως 12 ετών, επιτρέποντάς τους: α) να αναγνωρίζουν τα κομποστοποιήσιμα απόβλητα και να διακρίνουν τα ανακυκλώσιμα υλικά, β) να διαχωρίζουν σωστά τα απόβλητα και να τα τοποθετούν στους κατάλληλους χρωματιστούς κάδους, γ) να κατανοούν τη διαδικασία ανακύκλωσης και δ) να μαθαίνουν για την κομποστοποίηση (τρόπος λειτουργίας, αναλογίες υλικών, συνθήκες ομαλής λειτουργίας, απαιτήσεις και κυρίως τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της). Αυτό το διαδραστικό εκπαιδευτικό εργαλείο αντιπροσωπεύει μια καινοτόμο προσέγγιση στην ενσωμάτωση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στην πρώιμη παιδική ηλικία. Χρησιμοποιώντας τη δυναμική του παιχνιδιού, ενισχύονται βασικές πρακτικές διαχείρισης αποβλήτων και η περιβαλλοντική διαχείριση ανάμεσα στους νεαρούς μαθητές. Με τις τρέχουσες εξελίξεις, η συμφωνία του παιχνιδιού στον τομέα του gamification υπογραμμίζει το δυναμικό του ως εργαλείο αιχμής στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Δεν παρέχει μόνο εκπαίδευση σχετικά με τα πρακτικά στοιχεία του διαχωρισμού αποβλήτων, αλλά επίσης, καλλιεργεί μια οικολογική συνείδηση, αποτελώντας έτσι σημαντική συμβολή στον εξελισσόμενο τομέα του περιβαλλοντικού gamification και γενικότερα στο τομέα της εκπαίδευσης. Σύμφωνα με έρευνα που έγινε διαπιστώθηκε ελλιπής η γνώση των εκπαιδευτικών ώς προς τη διαχείριση του περιβάλλοντος. Χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο με γενικές αρχές γνώσεων στο τομέα της ανακύκλωσης και κομποστοποίησης τόσο στην αρχή του παιχνιδιού όσο και μετέπειτα προκειμένου να διαπιστωθεί το γνωστικό επίπεδο που παρέχει στους μαθητές.