Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Tsakiraki, Konstantina"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Διερεύνηση της επάρκειας των νοσηλευτών στο πεδίο της νοσηλευτικής ακριβείας και την εξατομικευμένη φροντίδα -Μια βιβλιογραφική ανασκόπηση.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Νοσηλευτικής, 2023-06-30) Τάφα, Χριστίνα-Ιωάννα; Τσακιράκη, Κωνσταντίνα; Tafa, Christina-Ioanna; Tsakiraki, KonstantinaΕισαγωγή: Η θετική επίδραση της εφαρμογής της γενετικής και γονιδιωματικής επιστήμης στον τομέα της υγείας είναι αδιαμφισβήτητη. Μια από τις μεγαλύτερες ομάδες υγειονομικών είναι οι νοσηλευτές που και αυτοί με την σειρά τους καλούνται να προσαρμοστούν στις νέες εξελίξεις της υγείας. Με την παρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση γίνεται προσπάθεια της αναγνώρισης της γενετικής και γονιδιωματικής επάρκειας τους, ο καθορισμός των οφελών και εμποδίων της καθώς και λύσεις προκειμένου να βελτιωθούν. Σκοπός: Η εκτίμηση της επάρκειας των νοσηλευτών στην χρήση εξατομικευμένης φροντίδας στο πεδίο της νοσηλευτικής ακρίβειας καθώς και η ανάδειξη της χρησιμότητας γενετικής και γονιδιωματικής στη νοσηλευτική πρακτική. Μεθοδολογία: Διεξήχθη βιβλιογραφική ανασκόπηση στις βάσεις δεδομένων PubMed και Scopus σε δημοσιευμένα άρθρα κατά τα έτη 2016-2021. Συλλέχθηκαν δεδομένα που αξιολογούσαν την χρήση γενετικής και γονιδιωματικής από τους νοσηλευτές καθώς και την εκπαίδευση τους σε γενετικές και γονιδιωματικές γνώσεις. Αποτελέσματα: Από την ανασκόπηση που πραγματοποιήθηκε εντοπίστηκε ότι το επίπεδο γενετικών και γονιδιωματικών γνώσεων των νοσηλευτών ήταν χαμηλό. Με αποτέλεσμα να μην επαρκούν για να είναι σε θέση να σχεδιάσουν ένα κατάλληλο γενεαλογικό δέντρο ή να λάβουν ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό ιστορικό υγείας. Συμπεράσματα: Τα χαμηλά ποσοστά γενετικής και γονιδιωματικής επάρκειας στους νοσηλευτές δημιουργούν την ανάγκη εύρεσης λύσεων με στόχο την βελτίωσή τους. Η προσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών μπορεί να επιφέρει θετικά αποτελέσματα προς διευκόλυνση του στόχου. Η παρέμβαση ενδείκνυται να γίνει σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό ακόμη και διδακτορικό επίπεδο.