Λογότυπο αποθετηρίου
  • Ελληνικά
  • English
  • Σύνδεση
Λογότυπο αποθετηρίου
  • Κοινότητες & Συλλογές
  • Όλο το DSpace
  • Ελληνικά
  • English
  • Σύνδεση
  1. Αρχική
  2. Πλοήγηση Ανά Συγγραφέα

Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Tsikalaki, Georgia"

Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
  • Φόρτωση...
    Μικρογραφία εικόνας
    Τεκμήριο
    Η εκτίμηση των εκπαιδευτικών αναγκών των επαγγελματιών υγείας στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων «Ο Άγιος Γεώργιος».
    (ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., Σχολή Επιστημών Υγείας (ΣΕΥ), ΠΜΣ Προηγμένη Κλινική Πρακτική στις Επιστήμες Υγείας, 2021-10-15) Τσικαλάκη, Γεωργία; Tsikalaki, Georgia
    Εισαγωγή: Οι συνεχόμενες οικονομικές και κοινωνικές εξελίξεις στο δημόσιο σύστημα υγείας της Ελλάδας, καθιστούν αναγκαία τη δημιουργία ενός οικονομικά αποδοτικού και σχετικά κατάλληλου μοντέλου δια βίου μάθησης, το οποίο αποτελεί επιτακτική ανάγκη να το ακολουθήσουν οι Επαγγελματίες Υγείας, με σκοπό την εξασφάλιση νέας γνώσης, αλλά και τεκμηριωμένης κλινικής πρακτικής, έτσι ώστε να επιτευχθεί υψηλού επιπέδου ποιότητα υγειονομικής περίθαλψης, στα δημόσια νοσοκομεία. Συνεπώς, η ανάλυση των εκπαιδευτικών αναγκών των Επαγγελματιών Υγείας, που στοχεύει στην επαγγελματική τους κατάρτιση, αποτελεί σημαντικό κομμάτι, λαμβάνοντας υπόψη, τους περιορισμένους διαθέσιμους οικονομικούς πόρους του δημοσίου συστήματος, αλλά και τις κοινωνικές μεταρρυθμίσεις, έχοντας ως πεδίο δράσης, αναπτυσσόμενα εκπαιδευτικά προγράμματα και τεκμηριωμένη ενημέρωση, που επαρκούν για τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση του μέλλοντος. Σκοπός: Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αναγκών των Επαγγελματιών Υγείας (Μόνιμων και Επικουρικών) (Ιατροί, Νοσηλευτές/Μαίες, Παραϊατρικό Προσωπικό), που εργάζονται στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων «Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ». Συγκεκριμένα η έρευνα επικεντρώνεται , στην εκτίμηση των εκπαιδευτικών αναγκών, στο ρόλο, στην επίδοση, στις ανάγκες αλλά και στην ιεράρχησή τους, έτσι ώστε να επιτευχθεί ένας πιο αποτελεσματικός σχεδιασμός και αποδοτικότερα αποτελέσματα μάθησης. Υλικό- Μέθοδος : Η μελέτη διεξήχθη στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων, το οποίο είναι δευτεροβάθμιο Δημόσιο Ίδρυμα Φροντίδας Υγείας. Η ερευνητική μελέτη έλαβε χώρα τον Ιούνιο του 2021.Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε μια συγχρονική μελέτη, με τη χρήση του κατάλληλου ερωτηματολογίου ( Training Needs Analysis Questionnaire), προσαρμοσμένου στην Ελληνική γλώσσα. Επιλέχθηκαν 150 Επαγγελματίες Υγείας, με τη μέθοδο της μη τυχαίας δειγματοληψίας ευκολίας. Το ποσοστό ανταπόκρισης ήταν 83,33% (125/150). Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με το πρόγραμμα IBM Corp. Released 2019, IBM SPSS Statistics for Windows, v.26.0, Armonk, NY: IBM Corp. Αποτελέσματα: Η μέση ηλικία των Επαγγελματιών Υγείας ήταν 40,8 έτη (τυπική απόκλιση ± 9,5), ενώ το 67,2% ήταν γυναίκες. Από τις 30 μελετώμενες δεξιότητες που απάντησαν οι Επαγγελματίες Υγείας, οι οποίες είχαν να κάνουν με δεξιότητες έρευνας/ελέγχου, επικοινωνία/ομαδική εργασία, κλινικές τεχνικές και διαχειριστική δεξιότητα, φάνηκε να έχουν μικρό ποσοστό εκπαιδευτικών αναγκών . Επιπλέον η πλειοψηφία δήλωσε καλή τρέχουσα πρακτική, επομένως δεν απαιτούνται και παρεμβάσεις. Προκύπτει επίσης ότι προτιμούν ένα συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα έχουν επιλέξει αυτοβούλως, παρά αυτά που διοργανώνει ο οργανισμός στον οποίο εργάζονται. Σημειώνεται ότι βρέθηκε σημαντική διαφορά στις βαθμολογίες μεταξύ των επτά παραγόντων, με την υψηλότερη (περισσότερες ανάγκες) να παρατηρείται στην Relationships / Investigations (σχέσεις/έρευνα) (0,80±1,63) και τη μικρότερη στην Technical / Administrative procedures (τεχνικές/ διοικητικές διαδικασίες) (0,30±0,97). Οι μέσες βαθμολογίες τους είναι θετικές και κατά συνέπεια όπως φάνηκε από τη συνολική μέση Διαφορά των Task Importance – Current Performance, (σπουδαιότητα του έργου-τρέχουσα επίδοση), έχουν πολύ μικρή απόκλιση, στοιχείο που δείχνει μικρό βαθμό εκπαιδευτικών αναγκών. Τέλος, η αξιοπιστία των παραγόντων εκτιμώμενη μέσω του συντελεστή Cronbach, βρέθηκε μεταξύ 0,559 & 0,802 (φτωχή έως εξαιρετική, poor-to-excellent). Οι τρείς πιο βασικοί κλινικοί τομείς που δήλωσαν ότι θα ήθελαν περισσότερη κατάρτηση, αφορούσαν τα επείγοντα περιστατικά, τον καρδιολογικό και χειρουργικό τομέα, ενώ δε διαπιστώνονται σημαντικές διαφοροποιήσεις των εκπαιδευτικών αναγκών, μεταξύ εκείνων που κατέχουν βασικό τίτλο σπουδών και εκείνων με μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών (p> 0,05), μεταξύ εκείνων που είναι Διευθυντής/2Προϊστάμενος, με θέση ευθύνης ή χωρίς θέση ευθύνης (p>0,05), καθώς και εκείνων που είναι Γιατροί ή άλλο προσωπικό του νοσοκομείου (p>0,05). Συμπεράσματα: Οι Επαγγελματίες Υγείας αξιολόγησαν τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες ,αλλά δε φάνηκε να έχουν ιδιαίτερες ελλείψεις. Αναφορικά με την τρέχουσα επίδοσή τους, δήλωσαν ικανοποιητική την απόδοσή τους, οπότε προκείπτει ότι δε τους χρειάζεται παρέμβαση. Επίσης οι ανάγκες τους για κατάρτιση, μπορούν να καλυφθούν καλύτερα από ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα που θα επιλέξουν οι ίδιοι αυτοβούλως παρά από προγράμματα που θα διοργανώσει ο οργανισμός στον οποίο εργάζονται.. Παρ’ολο που δεν εκφράζουν ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες, στην ενότητα Β που τους ζητήθηκε να προσδιορίσουν τις ατομικές τους ανάγκες αναφορικά με τους κλινικούς τομείς που θα ήθελαν περεταίρω κατάρτιση, προκείπτει μία μεγάλη λίστα με ανάγκες που τελικά υπάρχουν. Τέλος, αναφορικά με τις ανάγκες έρευνας, εφαρμογής νέων πρωτοκόλλων, σωστής βιβλιογραφικής αναζήτησης, αλλά και την αναβάθμιση της κλινικής τους πρακτικής, εκτιμάται ότι η Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση, μπορεί να διευρύνει σημαντικά τους ορίζοντές τους και συγκεκριμένα με την παρακολούθηση Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών, που όπως παρατηρήθηκε στην παρούσα έρευνα υψηλό ποσοστό (27%) έχει στην κατοχή του. Δεδομένο αρκετά σημαντικό για ένα δημόσιο Νοσοκομείο.

Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΕΛΜΕΠΑ, Τηλ: (+30) 2810 379330, irepository@hmu.gr

  • Οδηγίες Χρήσης
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική cookies
  • ΕΛΜΕΠΑ

Copyright © 2025, Τμήμα Υποστήριξης Εκπαιδευτικών Διαδικασιών, ΕΛΜΕΠΑ | Βασισμένο στο Dspace