Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Tsoukala, Argyro"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Η προσαρμογή των ανηλίκων μεταναστών/προσφύγων μαθητών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο νομό Ηρακλείου.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2021-11-24) Καλημέρη, Σταματία; Τσουκαλά, Αργυρώ; Kalimeri, Stamatia; Tsoukala, ArgyroΣκοπός της συγκεκριμένης Πτυχιακής Εργασίας είναι να μελετήσει την ένταξη και την προσαρμογή των ανηλίκων προσφύγων/μεταναστών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, πώς αυτή περιγράφεται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που έχουν αναλάβει την διδασκαλία τους και πώς διαμορφώνεται μέσω των διδακτικών μεθόδων που επιλέγουν να εφαρμόσουν στην τάξη. Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας μας αναλύονται οι ορισμοί των βασικών εννοιών που θα απασχολήσουν το κύριο μέρος της μελέτης. Ακόμη, θα μελετηθεί το φαινόμενο της μεταναστευτικής/προσφυγικής ροής, αλλά και τα αίτια που οδηγούν σε αυτή, σε Ελλάδα και Ευρώπη. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα εξεταστούν πλήρως οι συνθήκες διαβίωσης των μεταναστών και προσφύγων. Παράλληλα, θα γίνουν γνωστές και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στους τομείς της καθημερινής τους ζωής στην Ελλάδα. Στο τελικό κεφάλαιο του θεωρητικού μας μέρους, θα μελετηθεί η λειτουργία των εκπαιδευτικών θεσμών των Τάξεων Υποδοχής και των Δομών Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων, ο βαθμός προσαρμογής των ανηλίκων προσφύγων και μεταναστών στο ελληνικό σχολικό περιβάλλον, καθώς και ο ρόλος που διαδραματίζουν οι εκπαιδευτικοί στην παραπάνω διαδικασία. Επίσης, θα παρουσιαστούν τα βασικά θεωρητικά μοντέλα προσαρμογής μεταναστών/προσφύγων μαθητών στα εκπαιδευτικά συστήματα, καθώς και οι αρχές και οι θεωρητικές τους παραδοχές. Με βάση την παραπάνω ανάλυση θα διερευνήσουμε και θα αναζητήσουμε συσχετίσεις μεταξύ των δηλωμένων απόψεων, των επιλογών και των μεθόδων αντιμετώπισης των προσφύγων και μεταναστών μαθητών, που ακολουθούν οι συμμετέχοντες στην έρευνα, καθώς και των μοντέλων προσαρμογής τους, τα οποία αναλύονται στο θεωρητικό μέρος της εργασίας. Ως μέθοδο συλλογής δεδομένων επιλέξαμε την Ποιοτική Έρευνα μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων, ενώ η μέθοδος επεξεργασίας των δεδομένων που ακολουθήσαμε είναι η Ποιοτική Ανάλυση Περιεχομένου. Στόχος της παρούσας Πτυχιακής Εργασίας είναι να συμβάλλει στην επιστημονική γνώση και στον επιστημονικό διάλογο επί του μεταναστευτικού/προσφυγικού ζητήματος και της αντιμετώπισής του από το θεσμό του επίσημου ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος με έμφαση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από την οποία προέρχεται και το δείγμα μας.