Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Vlachou, Theodora"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις από το δεύτερο lockdown σε φοιτητές στην Ελλάδα.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2021-09-03) Βλάχου, Θεοδώρα; Τραγουστή, Φωτεινή; Χαρίσκου, Ηλιάνα; Vlachou, Theodora; Tragousti, Foteini; Chariskou, IlianaΗ πανδημία Covid-19 έχει προκαλέσει αρκετές αλλαγές στις ζωές των ανθρώπων. Σημαντικότερη από αυτές τις αλλαγές είναι τα προβλήματα ψυχικής υγείας που έχουν αυξηθεί στους περισσότερους ανθρώπους. Λόγω αυτής της κατάστασης, η θέση της κοινωνικής εργασίας είναι πολύτιμη μέσα στη κοινωνία, την οικογένεια αλλά και στα άτομα. Για όλα τα παραπάνω, οι κοινωνικοί λειτουργοί χρησιμοποιούν διάφορες προσεγγίσεις προκειμένου να διαχειριστούν τις καταστάσεις κρίσης, στη συγκεκριμένη περίπτωση αναφέρονται η παρέμβαση σε καταστάσεις κρίσεις καθώς και στο θεραπευτικό μέρος η γνωστικο-συμπεριφορική προσέγγιση. Η παρούσα μελέτη αφορά τις ψυχολογικές και κοινωνικές επιπτώσεις των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών από το δεύτερο lockdown στην Ελλάδα. Εκτός από την απειλή της υγείας, η επιστροφή στην μόνιμη κατοικία, η απομόνωση, η παντελής αποδιοργάνωση των ακαδημαϊκών προγραμμάτων και η αντικατάσταση τους από νέα διαδικτυακά και εξ αποστάσεως μαθήματα σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα δημιούργησε μια νέα πραγματικότητα για την ακαδημαϊκή κοινότητα που επέφερε σύγχυση και αρνητικά συναισθήματα Η παρούσα πτυχιακή ερευνά την ύπαρξη και τα ποσοστά άγχους, κατάθλιψης και μετατραυματικού στρες με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου και της ανάλυσης περιεχομένου, σε ένα δείγμα 58 ατόμων. Στα 58 άτομα που συμμετείχαν και απάντησαν στα ερωτηματολόγια διαφαίνεται πως η μοναξιά λόγω απομόνωσης και εγκλεισμού είναι ένας παράγοντας που έπαιξε ρόλο στην εμφάνιση κατάθλιψης, άγχους και μετατραυματικού στρες στις ηλικίες ενδιαφέροντος 18 έως 44 ετών. Επιπλέον το φύλο είναι ένας παράγοντας που επηρέασε ειδικά στην εμφάνιση μετατραυματικού στρες. Συμπερασματικά γίνεται αντιληπτό πως και οι φοιτητές αποτέλεσαν πληθυσμό που η πανδημία δεν άφησε ανεπηρέαστο και πως ο εγκλεισμός είχε αρνητικό αντίκτυπο στην ομαλή ψυχολογική κατάσταση τους. Τέλος, πέρα από την προσπάθεια ανάδειξης του προβλήματος σε αυτήν την εργασία προτείνονται τρόποι αντιμετώπισης και μείωσης αρνητικών συναισθημάτων σε μια προσπάθεια περιορισμού των συνεπειών.