Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Zachariadaki, Eirini"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Οι ανάγκες δια βίου μάθησης των μηχανικών.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΔΠΜΣ Οργάνωση και Διοίκηση για Μηχανικούς, 2020-04-12) Ζαχαριαδάκη, Ειρήνη; Zachariadaki, EiriniΗ παρούσα εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος με τίτλο: «ΜΒΑ για Μηχανικούς», του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου στο Ηράκλειο – Κρήτης». Σκοπός της εργασίας είναι να σχεδιάσει και να αναπτύξει μια ολοκληρωμένη ερευνητική πρόταση (research proposal) που να περιγράφει τα βασικά κομμάτια του προτεινόμενου ερευνητικού θέματος με τίτλο: «Οι Ανάγκες Δια Βίου Μάθησης των Μηχανικών». Ο σκοπός που θα επιτευχθεί θα είναι ο καλύτερος σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων και σεμιναρίων, τα οποία θα καλύπτουν πλήρως τις εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των ειδικοτήτων των μηχανικών, και θα συνάδουν με την ταχύτατη ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών και τις ραγδαίες αλλαγές της νομοθεσίας. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να ερευνήσει το σημερινό εκπαιδευτικό επίπεδο των μηχανικών και τις ανάγκες για περαιτέρω επιμόρφωση και εξειδίκευση τους. Επίσης ερευνάται και ο βαθμός διασύνδεσης του Ακαδημαϊκού χώρου με την αγορά εργασίας των μηχανικών. Τα ερευνητικά ερωτήματα είναι: Δημογραφικά στοιχεία Καταγραφή της ειδικότητας μηχανικού Δημόσιος Υπάλληλος ή ιδιώτης Προηγούμενη επιμόρφωση, εκπαίδευση Καταγραφή των προτιμήσεων των μηχανικών για παρακολούθηση σεμιναρίων ή προγραμμάτων επιμόρφωσης είτε από Ακαδημαϊκά Ιδρύματα, είτε από άλλα ΚΔΒΜ και γιατί. Καταγραφή του λόγου της ανάγκης για επιμόρφωση. Καταγραφή της άποψης του ερωτούμενου για το υφιστάμενο επίπεδο επιμόρφωσης Καταγραφή της επιθυμίας του ερωτούμενου για τις ιδανικές συνθήκες και τον ιδανικό τρόπο λήψης της δια βίου εκπαίδευσης και μάθησης. Για την εργασία διεξήχθη πρωτογενής (ποσοτική) έρευνα με μορφή ερωτηματολόγιου. Για την ακρίβεια συλλέχτηκαν 152 Δομημένα Ερωτηματολόγια. Το μεγαλύτερο μέρος των ερωτήσεων είναι κλειστού τύπου και υπάρχουν και κάποιες ανοικτού τύπου, προκειμένου να μπορούν οι ερωτώμενοι να απαντήσουν με δικά τους λόγια και να γράψουν και τις δικές τους προσωπικές απόψεις. Οι ερωτούμενοι είναι Διπλωματούχοι Μηχανικοί Ανωτάτων Σχολών και Πτυχιούχοι Μηχανικοί Τ.Ε., όλων των ειδικοτήτων. Οι ερωτήσεις που απαντήθηκαν είναι κοινές για όλους και η επιλογή του δείγματος τυχαία. Επίσης στα πλαίσια ποιοτικής έρευνας διενεργήθηκαν δύο (2) τηλεφωνικές συνεντεύξεις, η μία με τον κο Γιάνναρα Γεώργιο, Μηχανολόγο Μηχανικό της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε, πιστοποιημένο εκπαιδευτή ενηλίκων με 7500 περίπου διδακτικές ώρες στο ιστορικό του, και η 2η με τον κο Μαργέτη Στέλιο, Διευθυντή Εκπαίδευσης της «TUV AUSTRIA ACADEMY».Τα συμπεράσματα των συνεντεύξεων περιγράφονται αναλυτικά στο 6ο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας. Για να εξασφαλιστεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό απόκρισης, χρησιμοποιήθηκαν φορείς και επιμελητήρια όπως : το Τ.Ε.Ε., το Ε.Κ.Δ.Δ.Α., σύλλογοι όπως ΕΜΔΥΔΑΣ Α.Κ., ΕΜΔΥΔΑΣ Δ.Κ. και η ΕΜΔΥΔΑΣ ΕΥΒΟΙΑΣ, καθώς επίσης και κάποια ιδιωτικά Κ.Δ.Β.Μ, για τη διανομή των ερωτηματολόγιων στα μέλη τους, ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος μεροληψίας ή μη απόκρισης και να διασφαλιστεί ότι το τελικό δείγμα μας θα είναι αντιπροσωπευτικό. Τα συμπεράσματα της έρευνας συνοψίζονται στα εξής: Υπάρχει ανεπαρκής εκπαίδευση σε θέματα Τ.Π.Ε στην Ελλάδα του σήμερα και έλλειψη ενημέρωσης για τη χρήση τους. Δεν έχει γίνει ποτέ μέχρι σήμερα χαρτογράφηση των εκπαιδευτικών αναγκών για τη δια βίου εκπαίδευση των μηχανικών ανά ειδικότητα, ανά περιοχή και ανά φορέα επαγγελματικής απασχόλησης. Δεν είναι ευρέως γνωστές και δεν χρησιμοποιούνται οι σύγχρονες και οι ευέλικτες μορφές δια βίου εκπαίδευσης και κυρίως οι μορφές της ηλεκτρονικής δια βίου μάθησης (e- learning). Το καλό περιεχόμενο του επιμορφωτικού προγράμματος, η απόσταση υλοποίησης του από τον τόπο διαμονής, ο εξειδικευμένος και άρτια εκπαιδευτικά καταρτισμένος εισηγητής, καθώς επίσης και το ατομικό εισόδημα αποτελεί κίνητρο συμμετοχής σε ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης. Υπάρχουν συγκεκριμένοι τίτλοι και περιεχόμενα προγραμμάτων επιμόρφωσης τα οποία επιθυμούν να παρακολουθήσουν άμεσα οι μηχανικοί και τους είναι απαραίτητα και αναγκαία για την εύρυθμη άσκηση του επαγγέλματος τους. Για να ανατραπεί το υψηλό ποσοστό της τάξεως του 43% μη συμμετοχής σε επιμορφωτικά προγράμματα θα πρέπει να ληφθούν μέτρα ενημέρωσης των μηχανικών για τα προσεχή προγράμματα επιμόρφωσης και το περιεχόμενο τους. Επίσης θα πρέπει να υλοποιούνται ταυτόχρονα σε όλες τις πόλεις της χώρας μας και να οδηγούν σε πιστοποίηση ή και σε μοριοδότηση. Το 56% των μηχανικών επιθυμεί τη λήψη μεταπτυχιακού διπλώματος στον τομέα τους και το 22% σε άλλο τομέα. Σε μία χώρα που το 68% των μηχανικών όλων των ειδικοτήτων και όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης επιθυμεί διακαώς να συνεχίσει τις προπτυχιακές του σπουδές σε μεταπτυχιακό επίπεδο θα πρέπει να «ωθήσει» άμεσα όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ελλάδας να παρέχουν στους μηχανικούς μεταπτυχιακά προγράμματα εκπαίδευσης . Θα πρέπει να υπάρξει άμεσα ένα ολοκληρωμένο σύστημα πρόβλεψης, οργάνωσης και προγραμματισμού επιμορφωτικών σεμιναρίων αυστηρά ανά ειδικότητα μηχανικού και χωριστά για εκείνους που απασχολούνται στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα και χωριστά για εκείνους που απασχολούνται στον ιδιωτικό τομέα. Θα πρέπει να αλλάξει και το Θεσμικό Πλαίσιο της χώρας μας και να «υποχρεώνει» τον επαγγελματία μηχανικό να επιμορφώνεται. Με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργηθεί μία νέα παιδαγωγική κουλτούρα η οποία με την πάροδο του χρόνου θα γίνει τρόπος ζωής και τόσο οι γνώσεις, όσο και οι δεξιότητες του σύγχρονου μηχανικού θα συμβαδίζουν πάντοτε με τα τεχνολογικά επιτεύγματα κάνοντας τον ανταγωνιστικό στον τομέα του στην «Τεχνική» αγορά. Ποτέ δεν είναι αργά για μάθηση και ιδιαίτερα στον νευραλγικό τομέα του επαγγέλματος του μηχανικού, αν θέλει μία χώρα να συμβαδίζει με τα συνεχώς μεταβαλλόμενα τεχνολογικά επιτεύγματα και την Παγκόσμια Οικονομική Ανάπτυξη. Όποιος θέτει στόχους στη μάθηση τότε θέτει στόχους και στη ζωή.