EΛΜΕΠΑ / HMU
Μόνιμο URI για αυτήν την κοινότητα
Περιηγούμαι
Πλοήγηση EΛΜΕΠΑ / HMU ανά Συγγραφέας "Alatzeli, Georgios"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Ποιότητα ζωής παιδιών με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1- Ρόλος του σχολικού νοσηλευτή.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Νοσηλευτικής, 2022-09-02) Αλατζελί, Γεώργιος; Αντωνάκη, Μαρία; Βαλεργάκη, Ελευθερία; Alatzeli, Georgios; Antonaki, Maria; Valergaki, EleftheriaΕΙΣΑΓΩΓΗ Ο Σακχαρώδης διαβήτης τύπου 1 στα παιδιά αυξάνεται με μεγάλη συχνότητα στην σημερινή εποχή. Η διαχείριση και αντιμετώπισή του παραμένει ακόμα μία τεράστια πρόκληση, τόσο για τα παιδιά αλλά τόσο και το οικογενειακό τους περιβάλλον. Η υποστήριξη και η ενημέρωση από κάποιον αρμόδιο θεωρείται αρκετά σημαντική και περισσότερο σημαντικός είναι και ο ρόλος του σχολικού νοσηλευτή, που χρειάζεται σε όλη την πορεία της νόσου και της σχολικής ζωής του παιδιού. ΣΚΟΠΟΣ Κύριος σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας τίθεται η παρουσίαση πληροφοριών για τον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1 στα παιδιά και του καθοριστικού ρόλου του σχολικού νοσηλευτή. Επιπλέον με τα στατιστικά στοιχεία της έρευνας θα επισημανθούν οι αλλαγές της ποιότητας ζωής των παιδιών που πάσχουν και η αρίθμηση των παρεμβάσεων του σχολικού νοσηλευτή αφού όπως προαναφέρεται είναι απαραίτητος σε μεγάλο βαθμό. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Πραγματοποιήθηκε αναζήτηση ερευνητικών εργασιών, καθώς επίσης και ανασκοπήσεων τόσο στην ελληνική, όσο και στη διεθνή βιβλιογραφία. Η αναζήτηση αυτή πραγματοποιήθηκε σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων όπως είναι το Google scholar, το Research Gate, Pubmed, Αρχεία Ελληνικής Ιατρικής κτλ. Για την ανεύρεση των στοιχείων που χρειάστηκαν, χρησιμοποιήθηκαν δύο ανώνυμα ερωτηματολόγια, το PedsQL Generic Core Scales και στο δεύτερο σκέλος το PedsQL 3.0 Type 1 Diabetes Modul και το PedsQL 4.0 Pediatric Quality of Life Inventory. Επιπρόσθετα για την επεξεργασία των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα Goggle Form. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 1 δυστυχώς δε θεραπεύεται πλήρως. Αυτό που πραγματοποιείται σήμερα, είναι η σωστή ρύθμιση του επιπέδου της γλυκόζης του αίματος χορηγώντας κατάλληλη ινσουλίνη και ακολουθώντας την ανάλογη συνυπάρχουσα θεραπεία. Οι επιπλοκές μπορεί να προκύψουν αμέσως ή με την πάροδο του χρόνου και μπορούν επίσης να επιφέρουν σωματικές και ψυχολογικές αλλαγές, επιβαρύνοντας και το παιδί αλλά και το οικογενειακό του περιβάλλον. Τα αποτελέσματα από την έρευνα που διεξάχθηκε αποδεικνύουν πως τα παιδιά που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1 παρά τις ελάχιστες, αυξημένες ανησυχίες για τις δραστηριότητες τους διανύουν μία σχετικά καλή ποιότητα ζωής. Όμως είναι σημαντικό να αναφερθεί το γεγονός ότι ειδικότερα η ανησυχία και ο φόβος για το μέλλον είναι ανάλογη και αυξάνεται καθώς αυξάνεται η ηλικία των παιδιών. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ O σακχαρώδης διαβήτης τύπου 1 εμφανίζεται στα παιδιά κυρίως στα πρώτα χρόνια της ζωής τους συνήθως χωρίς την συνοδεία άλλου προβλήματος υγείας. Τα παιδιά στην πλειονότητα τους είναι ενήμερα και διατηρούν συνέπεια στην θεραπεία τους ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν κάποια δυσκολία στον υπολογισμό του φαγητού και έντονη ανησυχία για την μελλοντική τους υγεία. Επιπρόσθετα δεν δυσκολεύουν οι μετρήσεις ούτε οι ενέσεις ινσουλίνης . Τα παιδιά αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα και δυσκολίες στην καθημερινότητα τους και κυρίως στο σχολικό περιβάλλον λόγω του ότι ο ΣΔτ1 προκαλεί την εκτόνωση έντονων συναισθημάτων, σωματικών προβλημάτων και δυσκολία στην γυμναστική/ παιχνίδι. Πάραυτα οι κοινωνικές σχέσεις των παιδιών δεν περιορίζονται από το πρόβλημα υγείας τους ενώ φαίνεται να επικρατεί μια εξοικείωση και εμπιστοσύνη για το προσωπικό υγείας . Ερευνητικά δεδομένα βασίζονται στην αντιμετώπιση και πως οι σχολικοί νοσηλευτές θα μπορέσουν να παρέμβουν, ώστε να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των παιδιών αυτών και αντίστοιχα να συμβάλλουν και στο οικογενειακό περιβάλλον με την εκπαίδευση και την ενημέρωση, καθώς και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν από την νόσο. Ωστόσο, οι σχολικοί νοσηλευτές αντιμετωπίζουν μια σειρά προκλήσεων συμπεριλαμβανομένης της ελλιπούς κατάρτισης τους και του ασαφούς τρόπου με τον οποίο αυτοπροσδιορίζουν το έργο τους.