Λογότυπο αποθετηρίου
  • Ελληνικά
  • English
  • Σύνδεση
Λογότυπο αποθετηρίου
  • Κοινότητες & Συλλογές
  • Όλο το DSpace
  • Ελληνικά
  • English
  • Σύνδεση
  1. Αρχική
  2. Πλοήγηση Ανά Συγγραφέα

Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Alexandraki, Chrysoula"

Τώρα δείχνει 1 - 2 of 2
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
  • Φόρτωση...
    Μικρογραφία εικόνας
    Τεκμήριο
    Web-based automatic analysis, visualization and curation of musical content.
    (ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Μουσικής και Οπτοακουστικών Τεχνολογιών (ΣΜΟΤ), ΠΜΣ Τεχνολογίες Ήχου και Μουσικής, 2024-07-15) Mimidis, Neoklis; Μιμίδης, Νεοκλής; Alexandraki, Chrysoula; Αλεξανδράκη, Χρυσούλα
    The present thesis focuses on the development of an innovative web application aiming at enhancing collaboration and user engagement in music education through automatic analysis, visualization, and curation of musical content. By integrating state-of-the-art achievements in Music Information Retrieval (MIR), it allows users to automatically retrieve and subsequently process the rhythmic and harmonic content of sound recordings, which in the target application are sought as musical accompaniment to the teacher’s and/or student’s performance. The application can be used both for asynchronous educational tasks, e.g., preparation of educational materials by the teacher, student self-practice, etc., as well as for synchronous collaborative online music lessons.
  • Φόρτωση...
    Μικρογραφία εικόνας
    Τεκμήριο
    Εθνομουσικολογική και ακουστική μελέτη του Cajón
    (ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Μουσικής και Οπτοακουστικών Τεχνολογιών (ΣΜΟΤ), Τμήμα Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής, 2025-07-10) Νικολόπουλος, Χρήστος; Nikolopoulos, Christos; Αλεξανδράκη, Χρυσούλα; Στεφανάκης, Νικόλαος; Alexandraki, Chrysoula; Stefanakis, Nikolaos
    Η παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζει το καχόν, ένα μουσικό όργανο με σημαντική πολιτιστική ιστορία και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ήχου. Η εργασία έχει δύο πτυχές. Η πρώτη επικεντρώνεται σε εθνομουσικολογικά στοιχεία, ενώ η δεύτερη μελετά τις ακουστικές ιδιότητες του οργάνου με τη χρήση θεωρητικών και πειραματικών μεθόδων. Αναφορικά με την εθνομουσικολογική διάσταση, παρουσιάζεται η προέλευση και η πορεία εξέλιξης του καχόν, από τις Αφρο-Περουβιανές κοινότητες, όπου δημιουργήθηκε ως αυτοσχέδιο όργανο, μέχρι τη σημερινή του χρήση σε διάφορα μουσικά είδη. Εξετάζεται πώς το αρχικό, απλό ξύλινο κουτί εξελίχθηκε σε ένα αναγνωρισμένο μουσικό όργανο με παγκόσμια απήχηση. Παράλληλα, δίνεται έμφαση στον τρόπο με τον οποίο το καχόν λειτουργεί ως μέσο καλλιτεχνικής έκφρασης και κοινωνικής επικοινωνίας. Η εργασία περιλαμβάνει ανάλυση των τεχνικών παιξίματος και των στοιχείων που καθορίζουν τον ήχο του καχόν. Εξετάζονται τα υλικά κατασκευής, η δομή του και οι εσωτερικοί μηχανισμοί που επηρεάζουν τον ήχο του. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην εισαγωγή σύγχρονων καινοτομιών, όπως οι μηχανισμοί snare, που διευρύνουν τις δυνατότητες του οργάνου. Στο πλαίσιο της ακουστικής ανάλυσης, πραγματοποιήθηκαν ηχογραφήσεις του ήχου του καχόν και ανάλυση του φάσματος του ήχου. Τα αποτελέσματα συγκρίθηκαν με θεωρητικά μοντέλα, όπως το μοντέλο του συντονιστή Helmholtz και το μοντέλο της ορθογώνιας πλάκας, επιβεβαιώνοντας τη σύνθετη ηχητική υφή του οργάνου. Η διαδικασία αυτή παρείχε πολύτιμα δεδομένα για τη χρήση και την κατασκευή του οργάνου. Η εργασία τονίζει τη σημασία μιας διεπιστημονικής προσέγγισης, που ενσωματώνει στοιχεία μουσικολογίας, ακουστικής και μηχανικής. Αυτή η προσέγγιση καθιστά τη μελέτη χρήσιμη όχι μόνο για μουσικούς και κατασκευαστές οργάνων, αλλά και για ερευνητές που ενδιαφέρονται για τη διατήρηση και προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Η έρευνα ολοκληρώνεται με προτάσεις για μελλοντική μελέτη, όπως η χρήση νέων υλικών, η περαιτέρω ανάλυση του ήχου και η διερεύνηση της χρήσης του καχόν σε διαφορετικά πολιτιστικά πλαίσια. Αυτές οι κατευθύνσεις αναμένονται να προσφέρουν βαθύτερη κατανόηση και μεγαλύτερη αναγνώριση του καχόν.

Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΕΛΜΕΠΑ, Τηλ: (+30) 2810 379330, irepository@hmu.gr

  • Οδηγίες Χρήσης
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική cookies
  • ΕΛΜΕΠΑ

Copyright © 2025, Τμήμα Υποστήριξης Εκπαιδευτικών Διαδικασιών, ΕΛΜΕΠΑ | Βασισμένο στο Dspace