Λογότυπο αποθετηρίου
  • Ελληνικά
  • English
  • Σύνδεση
Λογότυπο αποθετηρίου
  • Κοινότητες & Συλλογές
  • Όλο το DSpace
  • Ελληνικά
  • English
  • Σύνδεση
  1. Αρχική
  2. Πλοήγηση Ανά Συγγραφέα

Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Mintzas, Titos"

Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
  • Φόρτωση...
    Μικρογραφία εικόνας
    Τεκμήριο
    Ο βαθμός ικανοποίησης από την εργασία, εργαζομένων στις ξενοδοχειακές μονάδες. Βιβλιογραφική ανασκόπηση.
    (ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμού, 2024-07-10) Μίντζας, Τίτος; Φαμπρίκης, Κωνσταντίνος; Mintzas, Titos; Famprikis, Konstantinos; Ροβίθης, Μιχαήλ; Rovithis, Michail
    Εισαγωγή: Οι ανθρώπινοι πόροι είναι το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο μιας επιχείρησης, ενώ συγχρόνως είναι και το μεγαλύτερο έξοδο για τις επιχειρήσεις του ξενοδοχειακού κλάδου. Στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον που λειτουργούν οι επιχειρήσεις, τα στελέχη δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην επίτευξη της ικανοποίησης που συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην οργανωσιακή δέσμευση και στην απόδοση του εργαζομένου. Σκοπός: της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση του βαθμού εργασιακής ικανοποίησης εργαζομένων σε ξενοδοχειακές μονάδες και των παραγόντων που την επηρεάζουν. Μεθοδολογία: Η παρούσα διπλωματική εργασία υιοθετεί τον σχεδιασμό της περιγραφικής βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Πραγματοποιήθηκε ανασκόπηση της βιβλιογραφίας στη μηχανή αναζήτησης επιστημονικών άρθρων Scholar. Oι λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιήθηκαν στην Ελληνική γλώσσα ήταν: ξενοδοχεία, τουριστική βιομηχανία, εργασιακή ικανοποίηση. Oι λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιήθηκαν στην Αγγλική γλώσσα ήταν: hotels, tourism, tourism industry, job satisfaction, work satisfaction. Ορίστηκαν συγκεκριμένα κριτήρια επιλογής των άρθρων. Αποτελέσματα: επιλέχτηκαν με βάση τα κριτήρια εισαγωγής και αποκλεισμού που εφαρμόστηκαν, επιλέχτηκαν 13 μελέτες. Το σύνολο των μελετών ήταν περιγραφικές συγχρονικές μελέτες, που είχαν πραγματοποιηθεί σε Κίνα, Σεούλ, Χογκ Κογκ, Ινδονησία, Αίγυπτο, Μπουτάν και Ευρώπη. Από την Ελλάδα συμπεριελήφθησαν 2 μελέτες, η μία πραγματοποιήθηκε στην Αττική και η δεύτερη στην Θεσσαλονίκη. Η μελέτη της σχετικής επιλεγμένης βιβλιογραφίας ανέδειξε την διακύμανση που καταγράφεται όσον αφορά τον βαθμό επαγγελματικής ικανοποίησης των υπαλλήλων που απασχολούνται σε ξενοδοχεία με την επαγγελματική ικανοποίηση να καταγράφεται κυρίως σε μέτριο βαθμό, όπως επίσης και την ποικιλία των παραγόντων που την επηρεάζουν. Οι εργαζόμενοι εξέφρασαν την ικανοποίηση τους σχετικά με τις συνθήκες της εργασίας, τη φύση της εργασίας και τον προϊστάμενο τους. Αντίθετα ουδέτερη ή αβέβαιη ήταν η γνώμη τους σε ερωτήσεις σχετικές με τις αποδοχές, τις ευκαιρίες εξέλιξης καθώς και για τον οργανισμό σαν σύνολο. Παράγοντες που θεωρούν οι εργαζόμενοι ως σημαντικούς στην διαμόρφωση της επαγγελματικής τους ικανοποίησης ήταν η εποπτεία, η τήρηση του προγράμματος και των καθηκόντων καθώς και οι ευκαιρίες για προσωπική ανάπτυξη. Αντίθετα η αμοιβή, το σύνολο των καθηκόντων, η εργασιακή ατμόσφαιρα και οι παρεχόμενες εγκαταστάσεις φάνηκε να έχουν μικρότερη σημασία για τους εργαζομένους. Επιπρόσθετα, οι απασχολούμενοι σε διοικητικές θέσεις παρουσίασαν μεγαλύτερη εργασιακή ικανοποίηση από υπαλλήλους πρώτης γραμμής όπως επίσης και οι μεγαλύτερες σε ηλικία εργαζόμενες με μεγαλύτερη προϋπηρεσία εμφανίστηκαν να είναι πιο ικανοποιημένες από την εργασία τους από τους νεαρούς άνδρες συναδέλφους τους. Συμπεράσματα: Οι επιχειρήσεις στον τομέα του Τουρισμού θα πρέπει να αξιολογούν ανά τακτά διαστήματα τον βαθμό ικανοποίησης των εργαζομένων τους και να διαμορφώνουν μία οργανωσιακή κουλτούρα προσανατολισμένη στον άνθρωπο. Τα διευθυντικά στελέχη θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους παράγοντες εκείνους που θεωρούν σημαντικούς οι εργαζόμενοι (εποπτεία, τήρηση του προγράμματος και των καθηκόντων καθώς και οι ευκαιρίες για προσωπική ανάπτυξη) και να σχεδιάσουν παρεμβάσεις προς την κατεύθυνση αυτή.

Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΕΛΜΕΠΑ, Τηλ: (+30) 2810 379330, irepository@hmu.gr

  • Οδηγίες Χρήσης
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική cookies
  • ΕΛΜΕΠΑ

Copyright © 2025, Τμήμα Υποστήριξης Εκπαιδευτικών Διαδικασιών, ΕΛΜΕΠΑ | Βασισμένο στο Dspace