Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Vassakis, Konstantinos"
Τώρα δείχνει 1 - 4 of 4
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Βιώσιμη επιχειρηματικότητα και κλιματική αλλαγή: Μελέτη περίπτωσης από νεοφυείς επιχειρήσεις.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, 2025-03-27) Καβουσανός, Στέργιος; Kavousanos, Stergios; Βασσάκης, Κωνσταντίνος; Vassakis, KonstantinosΚλιματική αλλαγή, περιβαλλοντική κρίση, περιβαλλοντικό αποτύπωμα από την μια, και από την άλλη βιώσιμη ανάπτυξη. Η τελευταία αποτελεί την λύση στα προβλήματα που επιφέρουν τα παραπάνω και είναι δυνατόν ως πράξη βιωσιμότητας και αειφορίας να εφαρμοστεί σε κάθε έκφανση της ανθρώπινης ζωής και δραστηριότητας. Το ίδιο συμβαίνει, ομοίως, στην επιχειρηματικότητα. Η Βιώσιμη επιχειρηματικότητα δεν είναι είναι ένας νέος όρος, καθώς, σε ευρωπαϊκές αλλά και σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες κάνουμε λόγο για αειφορία εδώ και πολλά χρόνια. Μια υπάρχουσα επιχείρηση όμως τροποποιείται και προσαρμόζεται στις νέες απαιτήσεις της σύγχρονης περιβαλλοντικά φιλικής κοινωνίας. Τι γίνεται όμως με τις νεοφυείς επιχειρήσεις, οι οποίες από την αρχή τους έχουν την δυνατότητα να στραφούν σε περιβαλλοντικά φιλικές πρακτικές ή ακόμη περισσότερο να είναι η αντιμετώπιση περιβαλλοντικών προγραμμάτων ο σκοπός της ίδιας τους της ίδρυσης; Μπορούν να προάγουν ένα παράδειγμα για να αντιμετωπιστούν ζητήματα, τα οποία προκύπτουν από την κλιματική αλλαγή; Όσα αναφέρθηκαν αποτελούν μερικά από τα ερωτήματα που τίθενται σε αυτή την μελέτη, η οποία επιδιώκει να τα προσεγγίσει εστιάζοντας την έρευνα σε παραδείγματα από την Ελλάδα.Τεκμήριο Η επίδραση των στρατηγικών εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (ΕΚΕ) της Χαλκιαδάκης Α.Ε. στη διαμόρφωση του branding της εταιρείας και της πιστότητας των πελατών της: Πώς οι περιβαλλοντικές και κοινωνικές δράσεις επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά και εμπιστοσύνη.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), ΠΜΣ Διοίκηση και Ψηφιακός Μετασχηματισμός, 2025-04-05) Ανωγειανάκη, Αντωνία; Anogeianaki, Antonia; Βασσάκης, Κωνσταντίνος; Vassakis, KonstantinosΗ συγκεκριμένη ερευνητική εργασία η οποία αφορά την επίδραση της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) στα τοπικά σούπερ μάρκετ έχει πολλαπλή χρησιμότητα και σημασία. Δεδομένου της αυξημένης σημασίας των δράσεων της ΕΚΕ στις στρατηγικές που χαράζουν οι επιχειρήσεις, η συγκεκριμένη ανάλυση στοχεύει στην ποσοτικοποίηση της επίδρασης κοινωνικά υπευθύνων πρακτικών σε σχέση με την αφοσίωση που δείχνουν οι καταναλωτές στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, παράγοντες που καθορίζουν την καταναλωτική τους συμπεριφορά και την επίδραση στην φήμη της εταιρείας. Χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό βιβλιογραφικών αναφορών και ερευνητικών δεδομένων η παρούσα μελέτη επιδιώκει να αναδείξει τα οφέλη τόσο οικονομικά όσο και κοινωνικά και περιβαλλοντικά αφενός για την κοινωνία αφετέρου για τις ίδιες τις επιχειρήσεις που εφαρμόζουν πράσινες πρακτικές και δράσεις κοινωνικής ευαισθητοποίησης. Τα ευρήματα της έρευνας αποκαλύπτουν μια σημαντική θετική συσχέτιση μεταξύ των δράσεων ΕΚΕ , ιδίως αυτών που επικεντρώνονται στην στήριξη των τοπικών προϊόντων και των περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών και της ισχυροποίησης της φήμης της εταιρείας καθώς και της αυξημένης πιστότητας των καταναλωτών. Επιπλέον, η εταιρεία Χαλκιαδάκης Α.Ε., η οποία εφαρμόζει ένα επιτυχημένο στρατηγικό σχέδιο δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ), αναδεικνύεται από την έρευνα ως ιδιαίτερα θετικά αξιολογούμενη από τους καταναλωτές. Αυτή η θετική εικόνα ενισχύει την ταυτότητα (branding) της εταιρείας και συμβάλλει στην αυξημένη πιστότητα των καταναλωτών, οι οποίοι την προτιμούν ως πρώτη τους επιλογή για τα ψώνια τους. Συνολικά, η έρευνα αυτή μπορεί να προσφέρει στοιχεία για τη βελτίωση της εταιρικής συμπεριφοράς, την αύξηση της κοινωνικής αποτελεσματικότητας και τη δημιουργία βιώσιμων σχέσεων μεταξύ επιχειρήσεων και κοινωνίας.Τεκμήριο Κοινωνική επιχειρηματικότητα και περιβαλλοντική βιωσιμότητα: Αξιολόγηση των επιπτώσεων των φιλικών προς το περιβάλλον πρωτοβουλιών.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, 2025-03-26) Σουργιαδάκη, Παρασκευή; Sourgiadaki, Paraskefi; Βασσάκης, Κωνσταντίνος; Vassakis, KonstantinosΣτην παρούσα εργασία εξετάζονται οι διάφορες πτυχές της κοινωνικής επιχειρηματικότητας υπό το πρίσμα της βιώσιμης ανάπτυξης και των επιχειρηματικών προκλήσεων και ευκαιριών που προκύπτουν προς όφελος της κοινωνίας. Η παρούσα επιστημονική μελέτη αναπτύσσεται σε έξι κεφάλαια σε μια προσπάθεια να καλυφθούν βιβλιογραφικά διαφορετικές πτυχές του θέματος. Στο πρώτο κεφάλαιο πραγματοποιείται εννοιολογική προσέγγιση της κοινωνικής επιχειρηματικότητας αναλύοντας τα χαρακτηριστικά της , καθώς και το πεδίο εφαρμογής στην Ελλάδα. Στο κεφάλαιο δύο εξετάζεται εννοιολογικά η βιώσιμη ανάπτυξη, η νομοθεσία με την οποία λειτουργούν οι επιχειρήσεις και πραγματοποιείται εκτενή αναφορά στις πρακτικές που εφαρμόζονται σε παγκόσμιο επίπεδο. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται το μοντέλο της πράσινης επιχειρηματικότητας το οποίο συνδυάζει τις έννοιες της οικονομικής ανάπτυξης και της βιωσιμότητας. Οι σύγχρονες προκλήσεις και οι νέες προοπτικές για την κοινωνία είναι θέματα που εξετάζονται καθώς και οι δείκτες αξιολόγησης με τους οποίους μετράτε η αποτελεσματικότητα των επιχειρηματικών δράσεων. Στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύεται η σχέση μεταξύ της κοινωνικής επιχειρηματικότητας και της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Περιλαμβάνει κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις , τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή πράσινων πρακτικών καθώς και τις νέες προκλήσεις. Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται δύο μελέτες περίπτωσης εταιρειών που εφαρμόζουν δράσεις πράσινης επιχειρηματικότητας με θετικό αντίκτυπο τόσο στo κοινωνικό σύνολο όσο και στο περιβάλλον. Η παρούσα μελέτη ολοκληρώνεται με προτάσεις και συμπεράσματα του εξεταζόμενου θέματος.Τεκμήριο Νεανική επιχειρηματικότητα & start up επιχειρήσεις στην Ελλάδα – προκλήσεις και προοπτικές.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, 2025-03-27) Πηδαράκης, Γεώργιος; Pidarakis, Georgios; Χρυσάγη, Άννα; Chrysagi, Anna; Βασσάκης, Κωνσταντίνος; Vassakis, KonstantinosΑυτή η εργασία εστιάζει στη μελέτη της νεανικής επιχειρηματικότητας και των startups στην Ελλάδα, εξετάζοντας τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που αντιμετωπίζουν οι νέοι επιχειρηματίες. Μέσω της ανασκόπησης βιβλιογραφικών πηγών και της εκπόνησης πρωτογενούς έρευνας με τη χρήση ερωτηματολογίου, καταγράφονται οι απόψεις των συμμετεχόντων. Ο στόχος είναι να συγκριθούν τα αποτελέσματα της έρευνας με υπάρχοντα δεδομένα και να αναδειχθούν οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τις νεοφυείς επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Έμφαση δίνεται στην έννοια της ανοιχτής καινοτομίας, η οποία επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του ταχέως μεταβαλλόμενου επιχειρηματικού τοπίου. Η δημιουργία σχέσεων με προμηθευτές, η ενεργή συμμετοχή των πελατών στην καινοτόμο διαδικασία και η λειτουργία σε ανοικτό και ευέλικτο περιβάλλον ενισχύουν τις πιθανότητες επιτυχίας των startups. Επίσης, η σωστή διαχείριση κρίσιμων επιχειρηματικών λειτουργιών, όπως η λογιστική, είναι θεμελιώδης για την ίδρυση και τη βιωσιμότητα μιας νέας επιχείρησης.