Μεταπτυχιακές εργασίες / Master Theses
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογή
Περιηγούμαι
Πλοήγηση Μεταπτυχιακές εργασίες / Master Theses ανά Θέμα "Academic performance"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Οι βιοψυχοκοινωνικές ανάγκες των φοιτητών του ΕΛΜΕΠΑ και ο ρόλος τους στην ακαδημαϊκή τους επίδοση.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., Σχολή Επιστημών Υγείας (ΣΕΥ), ΠΜΣ Διαμεθοδικές Κοινωνικές Παρεμβάσεις σε Καταστάσεις Κρίσης, 2024-07-04) Παπαδοπούλου, Αλεξία; Papadopoulou, Alexia; Παπαδακάκη, Μαρία; Papadakaki, MariaΗ έννοια της επίδοσης κατέχει σημαντικό ρόλο στην ζωή του ατόμου και αυτό φαίνεται από την συχνότητα με την οποία εντοπίζεται στην καθημερινότητα του. Ενώ λοιπόν συναντάται σε διάφορες μορφές, η επικρατέστερη είναι εκείνη που συνδέεται με τις κατεκτημένες γνώσεις και ικανότητες του ατόμου, τις οποίες και χρησιμοποιεί σε διάφορες καταστάσεις στην καθημερινότητα του (Ξωχέλης,1985). Αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της προσωπικότητας και του παρέχει ευκαιρίες εξέλιξης, βάση των ιδιαίτερων στοιχείων της. Το γεγονός αυτό καθιστά σημαντική την αξιολόγηση της επίδοσης, η οποία θα πρέπει να γίνεται εξατομικευμένα και να αφορά το άτομο ως σύνολο, όπου αυτή αποτελεί μια από τις διαστάσεις του ( Χαραλαμποπούλου, 1985). Η ανάγκη για την διαμόρφωση επιστημονικού επαγγέλματος - professionalization, οδήγησε στην δημιουργία του θεσμού των Πανεπιστημίων, όπου η επίδοση στα πλαίσια του ακαδημαϊκού ιδρύματος ορίζεται ως «Ακαδημαϊκή Επίδοση και συνίσταται στην πρόοδο που συντελείται στα πλαίσια του Πανεπιστημιακού Ιδρύματος (Παπαγεωργίου,2014). Η αξιολόγηση της είθισται να γίνεται δια μέσου εξετάσεων γραπτών ή προφορικών όπως ορίζεται από το εκάστοτε πρόγραμμα σπουδών και τις αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις. Η αξία της αξιολόγησης της προόδου καθίσταται σημαντική καθώς αποτελεί μια προγνωστική ικανότητα για την αξία του ίδιου του ατόμου και για τον λόγο αυτό πρέπει να διαθέτει αξιοπιστία, εγκυρότητα και αντικειμενικότητα (Τσάρα,2002). Στη χώρα μας η αξιολόγηση της επίδοσης γίνεται βάση της Υπουργικής Απόφασης 141/Β3/2166α/ Ιούνιος 1987 και των τροποποιήσεων της έως σήμερα. Η οποία ορίζει την δεκαβάθμια (0-10) κλίμακα αξιολόγησης με βάση επιτυχίας το πέντε (5). Επίσης προβλέπει ότι ο Βαθμός Πτυχίου αποτελεί έναν σταθμισμένο όρο που εκφράζεται με ακέραιο και δεκαδικό μέρος ενώ φέρει και ποιοτικά χαρακτηριστικά «Καλώς(5-6,49)», «Λίαν Καλώς (6,5-8,49)», Άριστα(8,5-10)» (Παλαιοκρασάς, Δημητρόπουλος, Κωστάκη και Βρετάκου, 1997). Οι νέοι που φοιτούν στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα ηλικιακά βρίσκονται στο διάστημα 18-23, το οποίο αναπτυξιακά αποτελεί το “πέρασμα” από την ανήλικη στην ενήλικη ζωή. Η σύνθετη ψυχοσύνθεση των φοιτητών την περίοδο αυτή όπως και «οι αναπτυξιακές κρίσεις» που συντελούνται επηρεάζουν την δημιουργία των αναγκών τους. Σημαντικός παράγοντας για αυτό αποτελεί η προσαρμοστική ικανότητα του ατόμου βάση της οποίας καλείται να ανταπεξέλθει στην πληθώρα των δομικών αλλαγών που συμβαίνουν στην ζωή του κατά το συγκεκριμένο διάστημα. Η τελευταία καλλιεργείται μέσω της ανάπτυξης μηχανισμών προσαρμογής ενώ αναστέλλεται εξαιτίας της περιορισμένης δυνατότητας για κοινωνική στήριξη, την οποία αντιμετωπίζουν οι φοιτητές κατά το διάστημα των σπουδών τους. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές στην διάρκεια της φοίτησης τους στα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα διακρίνονται σε ατομικές/ψυχολογικές, κοινωνικές αλλά και σωματικές. που συνδέονται μεταξύ τους ( Κωσταρίδου-Ευπλίδη, 2002 ). Η λειτουργεία των Συμβουλευτικών Κέντρων των Πανεπιστήμιων αφορά «την προσφορά οργανωμένης και έγκαιρης ψυχοκοινωνικής στήριξης σε φοιτητές που το έχουν ανάγκη ώστε να αντιμετωπίζουν τυχών δυσκολίες προσαρμογής που προκύπτουν ή να υποστηριχθούν για να ανταπεξέλθουν στις αναπτυξιακές τους προτεραιότητες. Στην Ελλάδα ο θεσμός των Φοιτητικών Συμβουλευτικών Κέντρων καθυστέρησε να αναπτυχθεί γεγονός στο οποίο συντέλεσε και η έλλειψη κανονιστικού πλαισίου που θεμελιώνει την λειτουργεία τους (Καλατζή, 2001 ) και ορίζεται η υποχρέωση του κράτους να υποστηρίζει τους φοιτητές στην διάρκεια των σπουδών τους. Σκοπός των Συμβουλευτικών Κέντρων αποτελεί η ενίσχυση της προσωπικής ανάπτυξης των φοιτητών, η βελτίωση των διαπροσωπικών τους σχέσεων τόσο στα πλαίσια της ακαδημαϊκής κοινότητας όσο και εκτός αυτής αλλά και η υποστήριξη των αλληλεπιδράσεων που συντελούνται μεταξύ της ακαδημαϊκής αλλά και της ευρύτερης κοινότητας όπου ζει και δραστηριοποιείται ο φοιτητής (Δημητρόπουλος, 2003). Σήμερα στην χώρα μας λειτουργούν Φοιτητικά Συμβουλευτικά Κέντρα τα περισσότερα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα καθώς μέσα από την λειτουργεία αυτών έχει αποδειχτεί ότι προκύπτουν οφέλη τόσο προς τους φοιτητές και τις οικογένειες τους όσο και προς τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν μειονεκτούν ως προς τον τρόπο λειτουργείας τους και τις απαιτήσεις της εποχής και των αναγκών των φοιτητών ( Καλατζή-Αζίζη, 1999 ).