Teslajammix: σχεδιασμός και υλοποίηση συστήματος για εκτεταμένο ευέλικτο και διαισθητικό έλεγχο του ableton live με χρήση επιταχυνσιόμετρων.

Φόρτωση...
Μικρογραφία εικόνας
Ημερομηνία
2024-07-25
Τίτλος Εφημερίδας
Περιοδικό ISSN
Τίτλος τόμου
Εκδότης
ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Μουσικής και Οπτοακουστικών Τεχνολογιών (ΣΜΟΤ), Τμήμα Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής
Περίληψη
Ο απώτερος σκοπός αυτής της εργασίας ήταν να δοθεί η δυνατότητα για σύνθεση, παραγωγή και εκτέλεση ηλεκτρονικής μουσικής με έναν πιο αυθόρμητο και διαισθητικό τρόπο σε σχέση με αυτόν που επιτρέπουν παραδοσιακά ηλεκτρονικά μουσικά όργανα και χειριστήρια. Η κύρια ιδέα ήταν να μπορεί ο χρήστης να δημιουργεί και να παίζει μουσική με χορευτικές κινήσεις των χεριών του, παρόμοιες με αυτές ενός μαέστρου ή ενός ζογκλέρ. Επίσης επιδιώχθηκε να υπάρχουν το δυνατόν λιγότεροι περιορισμοί ως προς τις δυνατότητες των ηχητικών παραμέτρων που θα μπορούν να ελεγχθούν, καθώς και να είναι ευέλικτη και ταχεία η ρύθμιση και ανάκληση προεπιλογών συσχέτισης των κινήσεων με τις ηχητικές παραμέτρους που επηρεάζουν. Για να επιτευχθεί αυτό σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε ένα σύστημα ελέγχου του Ableton Live, με χρήση δυο χειριστηρίων του Nintendo Wii που περιέχουν επιταχυνσιόμετρα, το Wiimote και το Nunchuk. Τα χειριστήρια αυτά συνδέονται ασύρματα με τον υπολογιστή μέσω Bluetooth. Γράφτηκε κώδικας για την εφαρμογή GlovePIE, όπου μετατρέπονται ζωντανά τα δεδομένα από τα χειριστήρια σε μορφή Open Sound Control. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της εργασίας αποτέλεσε η δημιουργία κάποιων Max for Live device, τα οποία αναλαμβάνουν όλες τις ρυθμίσεις, τις δρομολογήσεις σήματος, τις δυνατότητες παιξίματος συγκεκριμένων κλιμάκων και συγχορδιών, τις ρυθμίσεις λεπτομερειών, preset, κλπ. Επίσης χρησιμοποιήθηκε το Launchpad της Novation για έλεγχο της διεπαφής, αλλαγές δρομολογήσεων, αλλαγές / αποθηκεύσεις preset και άλλες βοηθητικές λειτουργίες. Το γραπτό μέρος αυτής της εργασίας αποτελείται κατά κύριο λόγο από την περιγραφή του συστήματος που υλοποιήθηκε. Επίσης γίνεται μια σύντομη αναφορά στο σκεπτικό και τους στόχους αυτού του εγχειρήματος, καθώς και σε κάποια συμπεράσματα και παρατήρησεις που διαπιστώθηκαν εκ’ των υστέρων.
The ultimate aim of this project was to provide the possibility for composing, producing and performing electronic music in a more spontaneous and intuitive way than what is permitted by traditional electronic musical instruments and controllers. The main concept was to enable the user to create and play music with dancing hand motions, similar to those of a maestro or a juggler. Additionally it was pursued to have the least possible restrictions regarding the capabilities of the audio parameters that can be controlled, as well as to be able to set and recall presets in a swift and flexible manner. This was achieved by designing and implementing a system for controlling Ableton Live by use of two accelerometer containing controllers of the Nintedo Wii, the Wiimote and the Nunchuck. These controllers connect wirelessly to the PC through Bluetooth. A GlovePIE script was written which achieves live conversion of the controller data to Open Sound Control data. The main part of this project was the creation of some Max for Live devices which manage all the settings, routings, presets, the ability to play certain scales and chords, etc. A Novation Launchpad was also used for controlling the interface, changing routings, switching and saving of presets, and other additional functions. The written part of this Thesis is constituted mainly by a description of the system that was implemented. It also contains a brief account of the reasoning and the aims behind this project, as well as some observations and conclusions that were realised in hindsight.
Περιγραφή
Λέξεις-κλειδιά
Μουσικός προγραμματισμός, Ηλεκτρονικό μουσικό όργανο, Διαδραστική εφαρμογή, MAX/MSP λογισμικό, Music programming, Electronic musical instrument, Interactive application, MAX/MSP software, WiiMote
Παραπομπή