Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Mastorakis, Georgios"
Τώρα δείχνει 1 - 12 of 12
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο AI driven content recommendation systems.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), ΠΜΣ Διοίκηση και Ψηφιακός Μετασχηματισμός, 2025-04-08) Μπλαζαντωνάκη, Αικατερίνη; Blazantonaki, Aikaterini; Μαστοράκης, Γεώργιος; Mastorakis, GeorgiosΤα συστήματα συστάσεων αποτελούν έναν από τους πιο κρίσιμους τομείς της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης, διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της εμπειρίας των χρηστών σε διάφορες ψηφιακές πλατφόρμες. Από το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις υπηρεσίες streaming, έως τα κοινωνικά δίκτυα και τις διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης, τα συστήματα αυτά αναλύουν δεδομένα χρηστών και παρέχουν εξατομικευμένες προτάσεις με στόχο την αύξηση της αλληλεπίδρασης και της ικανοποίησης του χρήστη. Η παρούσα εργασία εξετάζει τις βασικές αρχές λειτουργίας των συστημάτων συστάσεων, εστιάζοντας στις κύριες μεθόδους που χρησιμοποιούνται, όπως το συνεργατικό φιλτράρισμα, το φιλτράρισμα βάσει περιεχομένου και τα υβριδικά συστήματα που συνδυάζουν τις δύο προσεγγίσεις για βελτιστοποιημένα αποτελέσματα. Η μελέτη αναλύει τα πλεονεκτήματα των συστημάτων αυτών, όπως η βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη, η αύξηση της δέσμευσης και η ενίσχυση των επιχειρηματικών στρατηγικών, καθώς και τις προκλήσεις που προκύπτουν. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην προστασία των προσωπικών δεδομένων, στη διαφάνεια των αλγορίθμων και στο φαινόμενο του «φίλτρου φούσκας», όπου οι χρήστες εκτίθενται μόνο σε ομοιογενές περιεχόμενο, περιορίζοντας την ποικιλία των πληροφοριών που λαμβάνουν. Επιπλέον, παρουσιάζονται μελέτες περιπτώσεων από δημοφιλείς πλατφόρμες όπως το Netflix, η Amazon, το YouTube και το Spotify, αναλύοντας τις στρατηγικές που εφαρμόζουν και τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν τεχνικές βαθιάς μάθησης και νευρωνικών δικτύων για τη βελτίωση των συστάσεων. Τέλος, η εργασία εξετάζει τις μελλοντικές τάσεις στον τομέα των συστημάτων συστάσεων, με έμφαση σε καινοτομίες όπως το federated learning, το οποίο επιτρέπει την εξατομίκευση των προτάσεων χωρίς παραβίαση της ιδιωτικότητας των χρηστών, καθώς και νέες προσεγγίσεις για τη μείωση της μεροληψίας των αλγορίθμων.Τεκμήριο Chatbots και υποστήριξη πελατών στο ηλεκτρονικό εμπόριο.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), ΠΜΣ Διοίκηση και Ψηφιακός Μετασχηματισμός, 2024-06-07) Μαυροειδή, Ουρανία; Mavroeidi, Ourania; Μαστοράκης, Γεώργιος; Mastorakis, GeorgiosΗ παρούσα ερευνητική μελέτη εξετάζει βασικές πτυχές των αλληλεπιδράσεων των χρηστών με chatbot σε περιβάλλοντα ηλεκτρονικού εμπορίου που αφορούν την εξατομίκευση, την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και την επίδραση των προηγούμενων εμπειριών στις εμπειρίες των χρηστών chatbot, οι οποίες τελικά επηρεάζουν το αν θα χρησιμοποιήσουν chatbots στο μέλλον. Χρησιμοποιώντας μια ποσοτική μεθοδολογία, αναλύθηκαν δεδομένα από 122 χρήστες ηλεκτρονικού εμπορίου για να διερευνηθεί πώς αυτοί οι παράγοντες συμβάλλουν στην ικανοποίηση και την αφοσίωση των χρηστών απέναντι στα chatbots. Τα ευρήματα αποκαλύπτουν μια διαφοροποιημένη προοπτική όπου οι νεότεροι χρήστες παρουσιάζουν μεγαλύτερη ικανοποίηση από τις αλληλεπιδράσεις με chatbot σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες ηλικίες. Η θετική προηγούμενη εμπειρία ενισχύει επίσης σημαντικά την προθυμία χρήσης του chatbot. Το επίπεδο εξατομίκευσης και η εμπιστοσύνη των χρηστών στα chatbots είχαν σημαντική, ισχυρή θετική σχέση με την προθυμία των χρηστών να χρησιμοποιήσουν το chatbot για να ολοκληρώσουν μια μελλοντική συναλλαγή. Αυτές οι γνώσεις σηματοδοτούν την ανάγκη για προσωπικές εμπειρίες chatbot, ώστε να υπάρχει εμπιστοσύνη προς την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου. Παρά τις γνώσεις που παρέχονται, η μελέτη αναγνωρίζει περιορισμούς, όπως η εξάρτηση από αυτοαναφερόμενα δεδομένα και η δειγματοληψία ευκολίας. Οι μελλοντικές έρευνες θα πρέπει να διεξάγουν διαχρονικές μελέτες που χρησιμοποιούν ποιοτικές μεθόδους για να εμβαθύνουν περισσότερο στις αποχρώσεις της αλληλεπίδρασης με τα chatbots. Συνεπώς, η παρούσα εργασία συμβάλλει στη βιβλιογραφία σχετικά με την ενσωμάτωση της ΤΝ στο ηλεκτρονικό εμπόριο με έμφαση στα σημεία κλειδιά που συμβάλλουν στον καθορισμό της εμπειρίας και της εμπλοκής των χρηστών με τα chatbots.Τεκμήριο Ανάλυση των επιπτώσεων της τεχνητής νοημοσύνης στην απασχόληση και τις διοικητικές διαδικασίες.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, 2025-03-20) Τουμπακάρη, Κωνσταντίνα; Toumpakari, Konstantina; Μαστοράκης, Γεώργιος; Mastorakis, GeorgiosΗ εργασία διερευνά τον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στις διοικητικές διαδικασίες και την απασχόληση, επικεντρώνοντας στη δυναμική της αυτοματοποίησης και των έξυπνων συστημάτων. Αναλύει τη θετική επίδραση της ΤΝ στη βελτίωση της αποδοτικότητας, τη μείωση του κόστους και τη διαφάνεια των διαδικασιών, ενώ αναδεικνύει τις προκλήσεις που σχετίζονται με την προστασία προσωπικών δεδομένων και την ηθική χρήση της τεχνολογίας. Στον τομέα της απασχόλησης, η ΤΝ προκαλεί ριζικές αλλαγές, αντικαθιστώντας παραδοσιακές θέσεις εργασίας και δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για εργαζομένους με εξειδικευμένες δεξιότητες. Παράλληλα, εξετάζεται η ανάγκη για επανεκπαίδευση και προσαρμογή στις νέες τεχνολογικές απαιτήσεις. Η εργασία επισημαίνει τις κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες που ενδέχεται να ενταθούν μέσω της αυτοματοποίησης, προτείνοντας μέτρα για υπεύθυνη ενσωμάτωση της ΤΝ. Τέλος, τονίζεται η σημασία ανάπτυξης ηθικών πλαισίων και πολιτικών για την εξασφάλιση μιας δίκαιης και βιώσιμης τεχνολογικής μετάβασης.Τεκμήριο Βranding in the metaverse: Μελέτη καινοτόμων μεθοδολογιών.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, 2024-06-13) Γουλιαρμή, Χριστίνα; Gouliarmi, Christina; Μαστοράκης, Γεώργιος; Mastorakis, GeorgiosΒασικός σκοπός της πτυχιακής εργασίας είναι να μελετήσει καινοτόμους τρόπους με τους οποίους μπορεί μια μάρκα να διαφημιστεί με επιτυχία στο metaverse. Στην εργασία γίνεται εισαγωγή με τον ορισμό των λέξεων branding και metaverse. Στοo δεύτερο κεφάλαιο αναφέρεται το ψηφιακό μάρκετινγκ και πρακτικές branding με την βοήθεια του metaverse, στο οποίο διαδραματίζουν μεγάλο ρόλο τα social media. Στα επόμενα δυο κεφάλαια, αναλύονται όροι όπως η επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα και οι διαφορές τους, καθώς και μάρκες οι οποίες τις έχουν χρησιμοποιήσει προς όφελος τους. Ακόμη, γίνεται επισήμανση στα NFTs, και τα Avatars, για ποιο λόγο είναι σημαντικά και πως μπορούν να κάνουν ένα brand να πρωτοπορήσει. Στο έκτο κεφάλαιο, συζητείται ο όρος Virtual Influencers οι οποίοι έχουν μεγάλες πιθανότητες να είναι το μέλλον στο influential marketing. Στο έβδομο και τελευταίο κεφάλαιο αναφέρονται συμπεράσματα σε σχέση με τα παραπάνω.Τεκμήριο Γενικά περί Φ.Π.Α ενδοκοινοτικές συναλλαγές ως προς τον νόμο 2859/2000.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 2011-06-02T13:07:18Z) Μαστοράκης, Γεώργιος; Γρηγοράκης, Χαράλαμπος; Mastorakis, Georgios; Grigorakis, CharalamposΟ φόρος προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.) υιοθετήθηκε με το Ν.1642/1986 (ΦΕΚ 125/Α) την 1η Ιανουαρίου 1987 και αποτέλεσε τη-βασική φορολογική μεταβολή που έπρεπε να κάνει η χώρα μας ύστερα από την ένταξη μας της στην Κοινότητα. Η κωδικοποίηση αυτή χωρίζεται σε δύο μέρη: στο πρώτο μέρος περιλαμβάνονται οι διατάξεις του νόμου 2859/2000 όπως ισχύουν μέχρι σήμερα, και στην οποία για την διευκόλυνση όσων διατρέχουν στην παρούσα κωδικοποίηση έχει γίνει συσχετισμός των διατάξεων του παραπάνω νόμου με τον νόμο 1642/1986. Στο δεύτερο μέρος περιλαμβάνονται οι κυριότερες αποφάσεις, εγκύκλιοι, διαταγές κ.λ.π. οι οποίες έχουν εκδοθεί από την πρώτη ημέρα εφαρμογής του ΦΠΑ στη χώρα μας μέχρι και σήμερα. Ο ΦΠΑ εφαρμόζεται σήμερα σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο φόρος αυτός υιοθετήθηκε εκεί για να αντικαταστήσει άλλους έμμεσους φόρους δαπάνης, που υπήρχαν πριν από αυτόν. (Όπως για παράδειγμα το χαρτόσημο τιμολογίων, και το φόρο κύκλου εργασιών)Τεκμήριο Διαχείριση κρίσεων στα κοινωνικά δίκτυα.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, 2024-10-17) Ζιάκα, Μαρία; Ziaka, Maria; Κανταλής, Ζαχαρίας; Kantalis, Zacharias; Μαστοράκης, Γεώργιος; Mastorakis, GeorgiosΤα κοινωνικά μέσα έχουν εξελιχθεί σε έναν κύριο τρόπο επικοινωνίας και διαχείρισης κρίσεων. Μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το τέλος του 2017 έως τις αρχές του 2018 επανεξέτασε αυτήν την πραγματικότητα και ανέδειξε τη σημασία της χρήσης των κοινωνικών μέσων στη διαχείριση κρίσεων. Οι ερευνητές συνέκριναν τις γνώσεις που εξερευνήθηκαν σχετικά με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με τη διαχείριση κρίσεων και ανέδειξαν τη μεταμόρφωση του τοπίου επικοινωνίας κρίσεων λόγω της πιο διαδραστικής φύσης των μέσων αυτών. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι κρίσεις μπορούν να προκληθούν ή να διαδοθούν μέσω των κοινωνικών μέσων. Ωστόσο, τα ίδια τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για την αντιμετώπιση μιας κρίσης. Αυτό σημαίνει ότι οι επαγγελματίες πρέπει να κατανοούν πώς λειτουργούν τα κοινωνικά μέσα και πώς να τα χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά για την επικοινωνία με τους ενδιαφερόμενους φορείς κατά τη διάρκεια μιας κρίσης. Πέραν αυτού, η μελέτη παρουσιάζει επιπρόσθετα ευρήματα, καθώς και περιορισμούς και σημαντικές προτάσεις για ερευνητές και επαγγελματίες που ενδιαφέρονται να κατανοήσουν τη σημασία των κοινωνικών μέσων στην επικοινωνία και διαχείριση κρίσεων.Τεκμήριο Μελέτη μεθόδων ψηφιακού μάρκετινγκ για την ανάπτυξη πωλήσεων σε εταιρίες βιομηχανικών προϊόντων. Μια επεξηγηματική μελέτη.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), ΠΜΣ Διοίκηση και Ψηφιακός Μετασχηματισμός, 2024-04-17) Μαυροκουκουλάκη, Ζαχαρένια; Mavrokoukoulaki, Zacharenia; Μαστοράκης, Γεώργιος; Mastorakis, GeorgiosΗ παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μια εκτενή μελέτη των μεθόδων ψηφιακού μάρκετινγκ και της χρήσης τους για την ανάπτυξη πωλήσεων σε εταιρίες βιομηχανικών προϊόντων. Στόχος της μελέτης είναι η παρουσίαση των διαφόρων τεχνικών ψηφιακού μάρκετινγκ που μπορούν να χρησιμοποιηθούν καθώς επίσης και η αποτελεσματικότητα αυτών των μεθόδων στη στρατηγική πωλήσεων των επιχειρήσεων. Προκειμένου να εξερευνήσουμε και να κατανοήσουμε τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται το digital marketing από τις επιχειρήσεις για την ανάπτυξη των πωλήσεων τους, πραγματοποιήσαμε μελέτη περίπτωσης της Προμηθευτικής Μετάλλων Κρήτης ΑΕΒΕ, μιας B2B εταιρίας στον χώρο των μετάλλων. Περιγράφονται αναλυτικά οι ψηφιακές πρακτικές μάρκετινγκ που χρησιμοποιεί, όπως το social media marketing, και το Google My Business, ενώ αναλύονται επίσης τα μελλοντικά σχέδια της εταιρίας στον τομέα αυτό. Κατά την έρευνα που διεξήχθη, παρατηρήθηκε ότι η εταιρία εστιάζει στον ψηφιακό προσανατολισμό της, παρακολουθεί τις νέες τάσεις και προσαρμόζει τη στρατηγική της ανάλογα. Η εταιρία διατηρεί ενεργή παρουσία σε διάφορα social media, όπως το Facebook, το LinkedIn, το Instagram, το YouTube. Επιπλέον, η εταιρεία διαθέτει μια επίσημη ιστοσελίδα όπου στον χώρο των μετάλλων μια ιστοσελίδα αποτελεί συνήθως το βασικό εργαλείο επικοινωνίας και πληροφόρησης για τις επιχειρήσεις στη σημερινή ψηφιακή εποχή. Μαζί με το website, η επιχείρηση έχει δημιουργήσει ένα εταιρικό προφίλ στην Google, και έτσι η επιχείρηση έχει εδραιώσει την παρουσία της στο διαδίκτυο, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες να επικοινωνούν μαζί της εύκολα και να αυξήσει τον αριθμό των πωλήσεων της. Πραγματοποιήσαμε τρία In-Depth Interviews με στελέχη ανταγωνιστών επιχειρήσεων. Στόχος ήταν να κατανοήσουμε τις απόψεις τους σχετικά με το ψηφιακό μάρκετινγκ, τις λειτουργίες του, την επίδρασή του και τον αντίκτυπό του στον κλάδο. Τέλος γίνονται μερικές προτάσεις για τη βελτίωση της εικόνας της εταιρείας στα κοινωνικά δίκτυα.Τεκμήριο Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ψευδής ειδήσεις. Πως τα κοινωνικά μέσα ενισχύουν την διάδοση των ψευδών ειδήσεων.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, 2025-04-08) Εμμανουηλίδου, Στυλιανή; Emmanouilidou, Styliani; Παπαγεωργίου, Βασίλειος; Papageorgiou, Vasileios; Μαστοράκης, Γεώργιος; Mastorakis, GeorgiosΤα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι έχουν πρόσβαση και μοιράζονται πληροφορίες, προωθώντας τη συνδεσιμότητα και την άμεση επικοινωνία σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, έχουν γίνει επίσης ένα κύριο κανάλι για την ταχεία διάδοση της παραπληροφόρησης και των ψευδών ειδήσεων. Η ευκολία δημιουργίας και διάδοσης περιεχομένου, σε συνδυασμό με τους αλγορίθμους των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης που καθοδηγούνται από την εμπλοκή, έχει εντείνει την κυκλοφορία παραπλανητικών ή ψευδών πληροφοριών. Η παρούσα μελέτη εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενισχύουν τη διάδοση ψευδών ειδήσεων, εστιάζοντας στον ρόλο τους στη διαμόρφωση της δημόσιας αντίληψης και στον επηρεασμό της λήψης αποφάσεων. Μία από τις κύριες ανησυχίες είναι ο τρόπος με τον οποίο οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης δίνουν προτεραιότητα στο περιεχόμενο με βάση τη δημοτικότητα και όχι την αξιοπιστία. Επιπλέον, η απουσία αυστηρών μηχανισμών ελέγχου των γεγονότων και η ανωνυμία των διαδικτυακών αλληλεπιδράσεων συμβάλλουν στην ευρεία διανομή μη επαληθευμένων ειδήσεων. Τα πολιτικά και οικονομικά κίνητρα επιδεινώνουν περαιτέρω το ζήτημα, καθώς η παραπληροφόρηση χρησιμοποιείται συχνά για τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης, τη δημιουργία διαφημιστικών εσόδων ή την εξυπηρέτηση ιδεολογικών σκοπών. Οι κοινωνικές συνέπειες της παραπληροφόρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι βαθιές, επηρεάζοντας τις δημοκρατικές διαδικασίες, την εμπιστοσύνη του κοινού στους θεσμούς και τη λήψη ατομικών αποφάσεων. Το παρόν έγγραφο διερευνά επίσης τους ψυχολογικούς και κοινωνικούς παράγοντες που καθιστούν τα άτομα πιο επιρρεπή στην παραπληροφόρηση, συμπεριλαμβανομένων των γνωστικών προκαταλήψεων και των θαλάμων απήχησης. Συζητούνται διάφορες προσεγγίσεις για την καταπολέμηση των ψευδών ειδήσεων, συμπεριλαμβανομένων των τεχνολογικών εξελίξεων, των παρεμβάσεων πολιτικής, των πρωτοβουλιών για την παιδεία στα μέσα ενημέρωσης και των συνεργατικών προσπαθειών μεταξύ κυβερνήσεων, εταιρειών μέσων κοινωνικής δικτύωσης και χρηστών. Η αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης είναι απαραίτητη για την προώθηση μιας πιο ενημερωμένης και υπεύθυνης ψηφιακής κοινωνίας.Τεκμήριο Στρατηγική διαχείριση κρίσεων και αντιμετώπισης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, 2024-12-26) Βιδοζαχαράκη, Ευσεβία; Vidozacharaki, Efsevia; Μαστοράκης, Γεώργιος; Mastorakis, GeorgiosΗ κεντρική ιδέα αυτής της έρευνας είναι να βοηθήσει και να περιγράψει στους αναγνώστες τις στρατηγικές διαχείρισης κρίσεων και αντιμετώπισης των social media για να ξέρουν και οι χρήστες και οι επιχειρήσεις πως να αντιμετωπίζουν μια κρίση είτε αυτή είναι από μέσα από την επιχείρηση είτε από έξω. Η εργασία αυτή διαπραγματεύεται με τα είδη των κρίσεων, τα χαρακτηριστικά, τον κύκλο, τα στάδια, επικοινωνία, την επιρροή και τη στρατηγική κτλ..Τεκμήριο Τεχνητή νοημοσύνη και influencer marketing.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, 2024-05-17) Κοκολάκη, Χριστίνα; Kokolaki, Christina; Μαστοράκης, Γεώργιος; Mastorakis, GeorgiosΟ βασικός σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας, είναι ο τρόπος με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη ωφελεί το μάρκετινγκ και συγκεκριμένα το μάρκετινγκ επιρροής. Θα αναλυθεί η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης στο μάρκετινγκ επιρροής από πολύπλευρες θεματικές ενότητες. Τα κοινωνικά δίκτυα επηρεάζουν την αγοραστική/καταναλωτική συμπεριφορά. Αυτό συνέβη από όταν ξεκίνησε να λειτουργεί η δράση των ανθρώπων που ασκούν επιρροή οι οποίοι έχουν αποδώσει ραγδαίες αλλαγές στην συμπεριφορά των καταναλωτών, οι λεγόμενοι επηρεαστές. Η παρούσα μελέτη αφορά δυο επιμέρους έννοιες. Αρχικά από τον χώρο της επιστήμης και της μηχανικής, φτάσαμε στην γέννηση της τεχνητής νοημοσύνης. Από την διεύρυνση του μάρκετινγκ πρόκυψε μια νέα στρατηγική, αυτή του μάρκετινγκ επιρροής. Εδώ και πάρα πολλά χρόνια, συγκεκριμένα από μέσα του 20ου αιώνα η Τεχνητή Νοημοσύνη, θα έλεγε κανείς πως τα αποτελέσματα της σε όλους τους τομείς και ιδιαιτέρως στο μάρκετινγκ είναι εντυπωσιακά παρά την πρόσφατη της ένταξης. Από την άλλη πλευρά ο 21ος αιώνας έχει χαρακτηριστεί για την αδιάκοπή και ανοδική πρόοδο της τεχνολογίας. Πιο συγκεκριμένα θα αναφερθούμε στα κοινωνικά δίκτυα τα οποία εξελίσσονται με ραγδαίους ρυθμούς, και έχουν εισέλθει στην καθημερινότητα των ανθρώπων και του επιχειρηματικού κόσμου. Ήρθαν στις ζωές μας κι δημιούργησαν μια ψηφιακή κοινωνία. Λόγω του γρήγορα αναπτυσσόμενου κόσμου μας, το μάρκετινγκ αποτελεί κύρια πηγή της σύγχρονης προώθησης αγοραπωλησιών τόσο προϊόντων όσο κι υπηρεσιών. Όσον αφορά την τεχνητή νοημοσύνη στα παρακάτω κεφάλαια θα εξετασθεί η ιστορική εξέλιξη, ο τρόπος λειτουργίας της, οφέλη και προκλήσεις που επέφερε. Επιπλέον θα εξεταστούν πολυάριθμες εφαρμογές της σε τομείς που εμπλέκονται άμεσα στην καθημερινότητα μας, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο αναδιαμορφώθηκαν εις ανάπτυξη της ανθρωπότητας. Η χρήση της στις επιχειρήσεις σήμερα, το νεόφερτο επάγγελμα του μηχανικού τεχνητής νοημοσύνης και η συμβολή του. Στην συνέχει θα γίνει αναφορά στον τρόπο με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη δημιούργησε ανθρώπινες μιμούμενες μηχανές, προς όφελος της επιχειρηματικής ανάπτυξης. Τον τρόπο με τον οποίον προσπάθησε να επεξηγήσει την φύση και τον ίδιο τον άνθρωπο. Θα γνωρίσουμε έναν νέο κόσμο, εκείνο που η τεχνητή νοημοσύνη έπλασε, ξεπέρασε κάθε είδους φαντασία, άλλαξε τα έως σήμερα δεδομένα που γνωρίζαμε, υπερέβη κάθε διανοούμενο άνθρωπο. Τα παλαιά δεδομένα των επιχειρήσεων στην προσέγγιση πελατών έχουν πλέον αλλάξει. Μαζί με το διαδίκτυο δεν αργήσαν να αναπτυχθούν οι πρώτες πλατφόρμες. Οι πρώτοι ψηφιακοί επηρεαστές εμφανίστηκαν. Πλέον ο κόσμος της διαφήμισης μέσω επηρεαστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει πολύ μεγαλύτερα ποσοστά απήχησης, περισσότερα από κάθε άλλη στρατηγική μάρκετινγκ.Τεκμήριο Το influencer marketing στη βιομηχανία της μόδας: Πως διαμορφώνεται η αντίληψη του καταναλωτή για τα brands.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, 2025-03-24) Λέσι, Παουλίνα; Lesi, Paoulina; Μαστοράκης, Γεώργιος; Mastorakis, GeorgiosΗ ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και η κυριαρχία των Social media έχουν ανατρέψει τον τρόπο με τον οποίο τα brands επικοινωνούν με το κοινό τους. Το Influencer Marketing έχει αναπτυχθεί σε έναν από τους πιο αποδοτικούς τρόπους προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών. Μέσα από την συνεργασία με τους Influencers άτομα που έχουν μεγάλη επιρροή, τα brands μπορούν να αναδείξουν την εικόνα τους και να επηρεάσουν την αντίληψη των καταναλωτών. Η βιομηχανία της μόδας ένας από τους πιο ισχυρούς και αναπτυγμένους κλάδους αξιοποιεί πλήρως το Influencer Marketing για να προσελκύσει το κοινό και να διαμορφώσει τις αγοραστικές αποφάσεις. Οι Influencers είτε αφορά Celebrities είτε για άτομα με λιγότερο κοινό χρησιμοποιούν την αυθεντικότητα τους και την προσωπική σχέση με το κοινό τους για να επηρεάσουν τις αποφάσεις τους. Μέσα από πλατφόρμες όπως το Instagram, Tik Tok και Facebook παράγουν περιεχόμενο που βοηθά στη διαμόρφωση της καταναλωτικής αποφάσεις των καταναλωτών για τα brands. Η συγκεκριμένη εργασία εξετάζει πως το Influencer Marketing επηρεάζει τη διαμόρφωση της καταναλωτικής αντίληψης στην βιομηχανία της μόδας, αναλύοντας τους παράγοντες που ενισχύουν την αυθεντικότητα και την επιρροή των Influencers. Επίσης αξιολογεί την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής προώθησης του Influencer Marketing με την παραδοσιακή διαφήμιση. Τέλος ερευνάει τις μελλοντικές τάσεις και τις στατιστικές που αφορούν το Influencer Marketing τονίζοντας τη σημασία του στη σύγχρονη στρατηγική Marketing των fashion brands. Για την εξέταση αυτών των θεμάτων χρησιμοποιήθηκε η μεθοδολογία ποσοτικής έρευνας με τη συλλογή δεδομένων μέσω ερωτηματολογίου.Τεκμήριο Το ανθρώπινο δυναμικό στις ξενοδοχειακές μονάδες, η συνεχής εκπαίδευση του και ο ψηφιακός μετασχηματισμός: Η περίπτωση του δήμου Αγίου Νικολάου στο νομό Λασιθίου.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), ΠΜΣ Διοίκηση και Ψηφιακός Μετασχηματισμός, 2024-09-04) Φαζού, Άννα; Fazou, Anna; Μαστοράκης, Γεώργιος; Mastorakis, GeorgiosΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τον κρίσιμο ρόλο του ανθρώπινου δυναμικού στις ξενοδοχειακές μονάδες, εστιάζοντας στη σημασία της συνεχούς εκπαίδευσης και του ψηφιακού μετασχηματισμού. Η τουριστική βιομηχανία, ένας από τους πιο σημαντικούς και δυναμικά αναπτυσσόμενους τομείς της οικονομίας, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει. Κατά συνέπεια, η κατάλληλη εκπαίδευση και ανάπτυξη των εργαζομένων αποτελεί κεντρικό παράγοντα για την επιτυχία και την ανταγωνιστικότητα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Στόχος της εργασίας αυτής, είναι η διερεύνηση της επιμόρφωσης του ανθρώπινου δυναμικού στις ξενοδοχειακές μονάδες του Δήμου Αγίου Νικολάου, του Νομού Λασιθίου, καθώς και η χρήση μεθόδων ψηφιακού μετασχηματισμού. Για τους σκοπούς αυτούς, δημιουργήθηκε κατάλληλο ερωτηματολόγιο συμπλήρωσης, σε μορφή Google form. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες κατά μέσο όσο θεωρούν πως τα κυριότερα πλεονεκτήματα της εκπαίδευσης του προσωπικού των ξενοδοχειακών μονάδων είναι: «η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αυτοανάπτυξης του προσωπικού και η πολύπλευρη (προσωπική και εργασιακή) εξέλιξη του εργασιακού προσωπικού», ενώ παράλληλα δήλωσαν πως εφαρμόζονται αρκετά μέθοδοι «εκπαίδευσης σε καθορισμένες εργασιακές πρακτικές, εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, συνεργασίας του ξενοδοχείου με εκπαιδευτικούς οργανισμούς και θεσμούς και εναλλαγής εργασιακών θέσεων». Επιπρόσθετα, διαπιστώθηκε πως εφαρμόζονται σε μεγάλο βαθμό εκπαίδευση σε «ξένες γλώσσες, μάρκετινγκ-πωλήσεων, πληροφορικής, οργάνωσης και διοίκησης, διοίκησης ομάδων και δυναμικής ομάδων», καθώς και μια έντονη συμφωνία των συμμετέχοντες με τη σημαντικότητα βελτίωσης των τρόπων εκπαίδευσης των εργαζομένων στον τουριστικό κλάδο. Παράλληλα, διαφαίνεται πως χρησιμοποιούνται σε μεγάλο βαθμό φορητές συσκευές (tablet, smartphone κτλ.) για επαγγελματική χρήση, πως είναι γενικά σε μεγάλο βαθμό ικανοποιημένοι από τις ψηφιακές υπηρεσίες που τους παρέχονται στο ξενοδοχείο που εργάζονται και πως το ξενοδοχείο για το οποίο εργάζονται χρησιμοποιεί κάποια ειδική εφαρμογή (Application) για τα αιτήματα εξυπηρέτησης πελατών κατά την διάρκεια της διαμονής τους. Τέλος, διαπιστώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφοροποιήσεις των δηλώσεων των συμμετεχόντων ανάλογα με το φύλο, την ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο, των ετών προϋπηρεσίας, το εάν έχουν ή όχι υψηλόβαθμη ή διοικητική θέση και με τους συμμετέχοντες που τους παρέχονται προγράμματα εκπαίδευσης/ επιμόρφωσης.