Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Tzirakis, Evangelos"
Τώρα δείχνει 1 - 2 of 2
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Καταγραφή και μελέτη των χαρακτηριστικών κίνησης επιβατικού οχήματος σε μικτή διαδρομή της πόλης του Ηρακλείου.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Μηχανικών (ΣΜΗΧ), Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, 2024-10-16) Καπετανάκης, Γεώργιος; Kapetanakis, Georgios; Τζιράκης, Ευάγγελος; Tzirakis, EvangelosΟ σύγχρονος τρόπος ζωής, λόγω της ανάγκης για μεταφορά έμψυχου και άψυχου υλικού, απαιτεί τον εκμηδενισμό τον αποστάσεων. Αυτό επιτυγχάνεται με οχήματα τα οποία κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα μέσα αυτά έχουν μεγάλες ενεργειακές απαιτήσεις, τις οποίες καλύπτουν τα ορυκτά καύσιμα, με αντίκτυπο ένα δυσβάσταχτο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Για τον έλεγχο του χρειάζονται ενέργειες οι οποίες θα μειώσουν την κατανάλωση των καυσίμων και θα βελτιώσουν την ποιότητα των καυσαερίων, ώστε να επιτύχουμε όσο το δυνατόν λιγότερους ρύπους. Μια από τις πιο αποδοτικές μεθόδους για να υλοποιηθεί αυτό είναι οι κύκλοι οδήγησης. Στην παρακάτω πτυχιακή αναφέρονται κύκλοι οδήγησης και τα είδη τους, παραδείγματα τους και το πώς αυτοί εξελίσσονται σύμφωνα με την πραγματική πορεία ενός οχήματος σε ένα οδικό δίκτυο και την εκάστοτε νομοθεσία. Ακόμα, θα δούμε και τις επιπτώσεις της ρύπανσης από τα καυσαέρια στον άνθρωπο και στο περιβάλλον. Επιπλέον, εξετάζεται ο τρόπος με τον οποίο τα περισσότερα Κράτη έχουν κάνει προσπάθεια να μειώσουν τους ρύπους και συνάμα την ανεξέλεγκτη κατανάλωση ορυκτών πόρων. Στο πειραματικό μέρος αναλύεται ο τρόπος συλλογής των δεδομένων της οδήγησης με την βοήθεια λογισμικού, το οποίο τα αντλεί δεδομένα από την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του αυτοκινήτου. Καταγράφουμε την διαδικασία για την επεξεργασία τους και γίνεται η διαγραμματική τους απεικόνιση. Θα εξεταστεί κατά πόσο το πείραμα προσεγγίζει έναν κύκλο οδήγησης κατά τα διεθνή πρότυπα, και τελικά το πόσο μπορούμε να μειώσουμε την κατανάλωση για μια συγκεκριμένη διαδρομή στο Ηράκλειο.Τεκμήριο Το καύσιμο ΥΦΑ/LNG στη σύγχρονη ναυτιλία: οικονομικές και περιβαλλοντικές επιδράσεις και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της χρήσης του.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Μηχανικών (ΣΜΗΧ), Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, 2025-01-16) Χριστόπουλος, Κωνσταντίνος; Christopoulos, Konstantinos; Τζιράκης, Ευάγγελος; Tzirakis, EvangelosΗ ολοένα αυξανόμενη ανάγκη της χρήσης καθαρότερων μορφών ενέργειας με σκοπό τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου σε συνδυασμό με την εισαγωγή των δεξαμενόπλοιων υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ/LNG) και των πρώτων πλοίων με καύσιμο ΥΦΑ, οδήγησε σε σημαντική αύξηση της ζήτησης του ΥΦΑ για βιομηχανική, εμπορική και οικιακή χρήση, μια και το ΥΦΑ θεωρείται ως το καθαρότερο και πιο αποδοτικό ορυκτό καύσιμο. Επιπλέον, το τραγικό δυστύχημα στον πυρηνικό σταθμό της FUKUSHIMA συνέτεινε στην αλματώδη αύξηση της ζήτησης του ΥΦΑ τόσο για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των βιομηχανικών χωρών της Άπω Ανατολής όσο και για τις ανάγκες θέρμανσης κατά τη χειμερινή περίοδο. Η μεγάλη αύξηση της ζήτησης σε συνδυασμό με τις εντεινόμενες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, αποτέλεσαν το μοχλό ανάπτυξης των τεχνολογιών που σχετίζονται με το ΦΑ , τόσο σε σχέση με τα προωστήρια συστήματα των αεροφόρων πλοίων μεταφοράς ΥΦΑ, όσο και των τεχνολογιών που φροντίζουν για τη διαχείριση και αποθήκευση του ΦΑ, με σκοπό την ασφαλέστερη και αποδοτικότερη χρήση και διαχείρισή του. Αναφορικά με τα συστήματα αποθήκευσης αναπτύχθηκαν τόσο αυτοφερόμενοι τύποι δεξαμενών, οι οποίες αναφορικά με ναυτικές εφαρμογές, κατασκευάζονται εκτός του πλοίου, όπως όλα σχεδόν τα μηχανήματα κι εξοπλισμός ενός πλοίου και στη συνέχεια μεταφέρονται κι εγκαθίστανται εντός του πλοίου σε προδιαγεγραμμένη θέση. Επιπλέον αναπτύχθηκαν και δεξαμενές τύπου μεμβράνης όπως λέγονται, οι οποίες κατασκευάζονται επί του πλοίου και χρησιμοποιούν το κύτος ως το «εξωτερικό» περίβλημα αυξάνοντας με τον τρόπο αυτό στο έπακρο την ωφέλιμη χωρητικότητα. Τα συστήματα διαχείρισης του ΥΦΑ φροντίζουν είτε να μεταφέρουν με ασφάλεια το ΦΑ από και προς το πλοίο καθώς και στους διάφορους καταναλωτές, είτε να το μετατρέπουν από την υγρή στην αέρια φάση και το αντίστροφο. Η αποδοτικότερη χρήση του ΥΦΑ σε ναυτικές εφαρμογές οδήγησε στην εξέλιξη τόσο των εφαρμοζόμενων προωστήριων συστημάτων όσο και των κινητήρων που τα απαρτίζουν. Ενώ αρχικά οι ατμοστρόβιλοι ήταν η βασική μονάδα παραγωγής τόσο προωστήριας όσο και ηλεκτρικής ενέργειας σε πλοίο που χρησιμοποιεί ΥΦΑ ως καύσιμο, στη συνέχεια επικράτησαν οι 4-χρονοι κινητήρες εσωτερικής καύσης διπλού καυσίμου, χαμηλής πίεσης αερίου, σε διάταξη ηλεκτροπρόωσης (οι ΜΕΚ παράγουν ηλεκτρική ενέργεια η οποία μέσω ηλεκτροκινητήρων κινεί την έλικα-ες του πλοίου, καλύπτοντας ταυτόχρονα και τις υπόλοιπες ηλεκτρικές ανάγκες του πλοίου) ενώ σήμερα έχουν επικρατήσει οι 2-Χρονοι κινητήρες διπλού καυσίμου, υψηλής ή χαμηλής πίεσης αερίου, σε διάταξη μηχανικής πρόωσης (απευθείας σύζευξη μηχανής με έλικα). Στη μηχανική διάταξη πρόωσης χρησιμοποιούνται επιπλέον 4- Χρονοι κινητήρες διπλού καυσίμου για την κάλυψη των ηλεκτρικών αναγκών του πλοίου. Οι κινητήρες διπλού καυσίμου ,χαμηλής πίεσης, μπορούν να λειτουργήσουν είτε με αέριο που εξαερώνεται στις δεξαμενές φορτίου (BOG) , ντίζελ, ή μαζούτ (MDO, HFO) . Οι κινητήρες «διπλού» καυσίμου έχουν διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας ανάλογα με το καύσιμο που θα χρησιμοποιηθεί. Όταν καίγεται αέριο ως καύσιμο (λειτουργία αερίου), ο κινητήρας υιοθετεί την αρχή του «φτωχού» κύκλου Otto (lean burn). Στην περίπτωση αυτή απαιτείται μία πηγή θερμότητας για την έναυση του αερίου μίγματος η οποία για τους συγκεκριμένους κινητήρες είναι η έγχυση μικρής ποσότητας πιλοτικού καυσίμου Diesel. Αντιθέτως, εάν χρησιμοποιούνται υγρά καύσιμα MDO ή HFO, ο κινητήρας λειτουργεί σε κύκλο ντίζελ (λειτουργία ντίζελ), όπως ένας συμβατικός κινητήρας υγρού καυσίμου Οι κινητήρες διπλού καυσίμου , υψηλής πίεσης , λειτουργούν πάντα σε κύκλο Diesel, και για το λόγο αυτό έχουν υψηλότερη απόδοση, γεγονός που τους έχει καταστήσει ως την επικρατέστερη επιλογή. Επιπλέον οι κινητήρες υψηλής πίεσης παρουσιάζουν πολύ χαμηλές διαφυγές ΦΑ (methane slip) κατά τη διαδικασία της καύσης, γεγονός που τους καθιστά ιδιαίτερα φιλικούς προς το περιβάλλον. Οι διαφυγές ΦΑ (methane slip) αποτελούν ένα μέγεθος το οποίο αποτελεί σημείο ζωτικού ενδιαφέροντος για την αξιολόγηση του ΦΑ ως καύσιμο, ενώ λαμβάνονται υπόψιν στους υπολογισμούς αερίων ρύπων του θερμοκηπίου για τους οποίους έχουν τεθεί σε ισχύ κανονιστικές διατάξεις, με συγκεκριμένες συνέπειες για τους χρήστες. Προς χάριν αντικειμενικότερης αξιολόγησης του ΥΦΑ ως καύσιμο, αλλά και των υπολοίπων καυσίμων, υπολογίζονται οι εκπομπές ρύπων από το σημείο εξόρυξης μέχρι τη χρήση/καύση του. Τα 2 επιμέρους στάδια της αξιολόγησης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος ενός καυσίμου τα οποία συνιστούν τη συνολική εικόνα (η οποία καλείται ως «Well-To-Weak») των εκπεμπόμενων ρύπων είναι : Το πρώτο από το σημείο παραγωγής ή εξόρυξης μέχρι την παράδοσή του στο πλοίο, (WELL TO TANK) Το δεύτερο από τη δεξαμενή του πλοίου μέχρι τη μετατροπή του σε κινητική ενέργεια περιστροφής της έλικας για την κίνηση του πλοίου, (TANK-TO-WEAK) Η χρήση του ΥΦΑ ως καύσιμο σε ναυτικές εφαρμογές αποτελεί πεδίο αντιπαράθεσης μια και υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης οι οποίοι οδηγούν σε διαφορετικά συμπεράσματα τόσο ως προς τα τεχο-οικονομικά αποτελέσματα όσο και προς τις περιβαλλοντικές επιδράσεις. Το ΥΦΑ θεωρείται ως καύσιμο μετάβασης στην εποχή των μελλοντικών καυσίμων τα οποία δεν θα περιέχουν άνθρακα. Σημαντικότατο ρόλο στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας θα διαδραματίσει και η ψηφιοποίηση (ανάλυση, αξιολόγηση και χρήση δεδομένων) της λειτουργίας όλων των επιμέρους σταδίων. Αναφορικά με τη λειτουργία και τη χρήση του πλοίου και του μηχανολογικού του εξοπλισμού, η χρήση αναλύσεων δεδομένων για την εξοικονόμηση όσο το δυνατόν περισσότερου καυσίμου και εκπομπών κατά τη διάρκεια της μακράς διέλευσης ενός πλοίου είναι πρωταρχικής σημασίας. Η χρήση ιστορικών δεδομένων για τον προσδιορισμό της βέλτιστης ταχύτητας διέλευσης σε συνδυασμό με διάφορα μέτρα για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, συμπεριλαμβανομένης της βελτιστοποίησης του εξοπλισμού και του βυθίσματος του πλοίου, των ρυθμίσεων αυτόματου πιλότου, της διακοπής του περιττού βοηθητικού εξοπλισμού και της μείωσης του αριθμού/ισχύος των κινητήρων επαρκώς στις συνθήκες της θάλασσας, θα βοηθήσουν σημαντικά την προσπάθεια απανθρακοποίησης της ναυτιλίας Η «αλλαγή» τρόπου σκέψης, εκπαίδευσης και υιοθέτησης περιβαλλοντικής ευαισθησίας από το πλήρωμα και όλο το στελεχιακό δυναμικό της Ναυτιλίας θα είναι επίσης βασική προϋπόθεση για τη βέλτιστη αξιοποίηση όλων των τεχνολογικών εξελίξεων και εφαρμογών, για την επίτευξη του στόχου της απανθρακοποίησης της Ναυτιλίας. Τέλος υπηρεσίες που σχετίζονται με τη Ναυτιλιακή βιομηχανία , όπως λιμενικές υποδομές ηλεκτροδότησης (μέσω ενέργειας από Α.Π.Ε.) των πλοίων κατά το διάστημα ελλιμενισμού, μείωση του χρόνου αναμονής για τον ελλιμενισμό, κλπ. θα συμβάλλουν σημαντικά στην απανθρακοποίηση της Ναυτιλίας.